Menedzsmentfórum

Offline médiában támad a Google

Meghökkentő lépésre szánta magát az online média egyik nagyágyúja, a Google. A vállalat kísérleti jelleggel egy napilap hasábjain környékezi meg a fogyasztókat.

Az egyezség értelmében a Chicago Sun-Times oldalainak eladatlan részeit töltheti fel a Google saját hirdetéseivel. A keresőjéről híres vállalat - amely maga is hirdetésekből él - 2005 első háromnegyed évében mintegy 4,2 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetett el. Legtöbb hirdetése a felhasználók által keresett kifejezésekhez kapcsolódik.

A nem mindennapi reklám mindössze egy hónapja fut a Sun-Times hasábjain, így a Google szóvivője még óvakodott attól, hogy messzemenő következtetések vonjon le annak hatékonyságáról. Azt azonban kijelentette, a cég folyamatosan új hirdetési formákat keres, hogy a felhasználók és hirdetők minél szélesebb körét érje el. Szakértők szerint ha a próba beválik, akkor más városokban is felveszi a kapcsolatot a helyi lapokkal a cég. Így próbálva behálózni azt a közönséget, akiket más módon nem ér el.

A Sun-Times szempontjából az egyezség nem meglepő, olyan felületből sikerül pénzt kovácsolnia, amiről máskülönben lemondhatna. Ez pedig még akkor is jó hír, ha mindezt egy olyan vállalattól szedi be, amely oroszlánszerepet tölt be a nyomtatott sajtó visszaszorulásában. "Boldogok vagyunk, hogy hirdetéseket vásárolnak és segítjük őket abban, hogy lehúzhassuk a rolót" - viccelődött a Sun-Times szerkesztője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!