Gyurkity Péter
Jól fogy a Nintendo DS
Gyártója szerint rekordgyorsasággal találnak gazdára a Nintendo DS konzolok: 13 hónap alatt egyedül Japánban 5 millió példány kelt el, amivel megelőzött minden eddigi elődöt és vetélytársat.
A vállalat bejelentette, hogy a szigetországban kevesebb, mint 13 hónap alatt 5 millió hordozható konzolt értékesítettek. Ezzel megelőzték a Game Boy Advance, valamint a Sony PlayStation 2 eredményét is, mivel ezeknél 14, illetve 17 hónap szükségeltetett az ötmilliós álomhatár eléréséhez. "A most ismertetett mutatók alapján a Nintendo Dual Screen Japánban elhódította a leggyorsabban terjedő konzolnak kijáró címet" - jelentette ki a Reutersnek Satoru Iwata, a Nintendo elnöke. Érdekes, hogy a Sony PSP-t nem említik, pedig ez áprilisban még előnyben volt riválisával szemben.
Elmondása szerint ehhez az eredményhez feltétlenül szükség volt azon vásárlók meghódítására, akik már felhagytak a rendszeres játékkal, illetve soha nem is vették igénybe a szórakozásnak ezt a formáját. Ennek érdekében fokozott figyelmet fordítottak a felnőtteknek, időseknek és nőknek szóló játékokra, vagyis fontos célpontként jelölték meg a korábban elhanyagolt, mellőzött társadalmi csoportokat. Példaként említik a Nintendogs című játékot, amely több helyen a játékgéppel együtt kerül forgalomba, és már több mint egymilliós példányszámban kelt el. Ez utóbbiban virtuális háziállatainkkal foglalatoskodhatunk, ami mindenkinek kellemes időtöltés.
A hordozható konzol sikere minden bizonnyal nagy elégedettséggel tölti el a cég vezetését, hiszen legutóbb nem éppen fényes eredményekről voltak kénytelenek beszámolni. Az indoklás szerint a romló mutatók GameCube gyatra eladási adataival, illetve a következő generációs Revolution fejlesztési költségeivel magyarázhatók, amelyet csak tetézett a Nintendo DS kényszerű árcsökkenése.
Kifejezetten a DS-tulajdonosoknak kíván kedveskedni a vállalat az új Wi-Fi-alapú, vezeték nélküli online játékszolgáltatással, amely a bemutatást követő három hét alatt már 200 ezer taggal büszkélkedhetett - a tengerentúlon ez már a McDonald's éttermekben is elérhető. Európában március óta kapható a készülék, ára itt is több alkalommal csökkent, legutóbb októberben, amikor már csak 129 euróba került. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy kiélezett küzdelmet folytat a Sony hasonló készülékével, a PSP-vel.
A vállalat bejelentette, hogy a szigetországban kevesebb, mint 13 hónap alatt 5 millió hordozható konzolt értékesítettek. Ezzel megelőzték a Game Boy Advance, valamint a Sony PlayStation 2 eredményét is, mivel ezeknél 14, illetve 17 hónap szükségeltetett az ötmilliós álomhatár eléréséhez. "A most ismertetett mutatók alapján a Nintendo Dual Screen Japánban elhódította a leggyorsabban terjedő konzolnak kijáró címet" - jelentette ki a Reutersnek Satoru Iwata, a Nintendo elnöke. Érdekes, hogy a Sony PSP-t nem említik, pedig ez áprilisban még előnyben volt riválisával szemben.
Elmondása szerint ehhez az eredményhez feltétlenül szükség volt azon vásárlók meghódítására, akik már felhagytak a rendszeres játékkal, illetve soha nem is vették igénybe a szórakozásnak ezt a formáját. Ennek érdekében fokozott figyelmet fordítottak a felnőtteknek, időseknek és nőknek szóló játékokra, vagyis fontos célpontként jelölték meg a korábban elhanyagolt, mellőzött társadalmi csoportokat. Példaként említik a Nintendogs című játékot, amely több helyen a játékgéppel együtt kerül forgalomba, és már több mint egymilliós példányszámban kelt el. Ez utóbbiban virtuális háziállatainkkal foglalatoskodhatunk, ami mindenkinek kellemes időtöltés.
A hordozható konzol sikere minden bizonnyal nagy elégedettséggel tölti el a cég vezetését, hiszen legutóbb nem éppen fényes eredményekről voltak kénytelenek beszámolni. Az indoklás szerint a romló mutatók GameCube gyatra eladási adataival, illetve a következő generációs Revolution fejlesztési költségeivel magyarázhatók, amelyet csak tetézett a Nintendo DS kényszerű árcsökkenése.
Kifejezetten a DS-tulajdonosoknak kíván kedveskedni a vállalat az új Wi-Fi-alapú, vezeték nélküli online játékszolgáltatással, amely a bemutatást követő három hét alatt már 200 ezer taggal büszkélkedhetett - a tengerentúlon ez már a McDonald's éttermekben is elérhető. Európában március óta kapható a készülék, ára itt is több alkalommal csökkent, legutóbb októberben, amikor már csak 129 euróba került. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy kiélezett küzdelmet folytat a Sony hasonló készülékével, a PSP-vel.