Berta Sándor, Napi Online
Egyre népszerűbbek az ünnepi SMS-ek
Az újév közeledtével egyre komolyabb szerep hárul a telekommunikációs eszközökre, az év végi ünnepekkor leginkább az SMS népszerű.
Egy felmérés szerint Ausztriában minden harmadik felhasználó SMS-ben adja át karácsonyi vagy újévi jókívánságait szeretteinek, rokonainak és ismerőseinek. Szilveszterkor az emberek 45,8 százaléka ír rövid szöveges üzenetet. Az SMS-ezésnél kezd aranyszabállyá válni, hogy minél fiatalabb a küldő, annál nagyobb eseménynek számít az ünnepi üzenet megírása. A rövid szöveges üzenetek küldésében leginkább a fiatalok jeleskednek, a legaktívabbaknak ilyen szempontból a 15-19 éves korosztály tagjai mondhatók.
Ez valószínűleg Magyarországon sincs másként, hisz a mobiltelefon-társaságok technikailag külön készültek a karácsonyi és év végi üzenetküldési rohamra. Karácsonykor egy átlagos hétköznaphoz képest körülbelül ötször több SMS-t és négyszer-ötször több MMS-t küldenek a Pannonosok. Szenteste valószínűleg 9-10 millió SMS indult útjára - mondta Somlyai Dóra, a társaság kommunikációs igazgatója. Szilveszter éjjelén ennél is nagyobb az SMS-áradat, ilyenkor egy átlagos naphoz képest hússzor több rövid üzenetet küldenek el, vagyis óránként akár félmillió SMS-t pötyögnek be az ügyfelek. Éjfél után a hangforgalom is megnő, egy átlagos éjszakához képest akár ötvenszeres növekedés is bekövetkezhet - tette hozzá az igazgató.
A T-Mobile is SMS-dömpingre készült, december 24-én - a tavalyi adatok alapján - egy átlagos napi forgalomhoz képest több mint hatszorosára nőhetett az SMS-forgalom. December 31-én pedig körülbelül háromszoros, de ezt össze lehet vonni január elsejével, mivel sok üzenet átcsúszik éjfél utánra. Így a két nap forgalma együtt körülbelül hatszorosa az átlagosnak. A T-Mobile-nál egyébként az MMS-forgalom az idei év első tíz hónapjában a múlt év hasonló időszakával összehasonlítva több mint kétszeres növekményt mutat.
A Vodafone Magyarország is megnövelte kapacitását annak érdekében, hogy az év végi SMS- és MMS-forgalom semmilyen fennakadást ne okozzon, hisz a korábbi évek tapasztalata alapján e cég is jelentős üzenetküldés-növekedésre számít az ünnepek alatt. Idén várhatóan az MMS-küldés növekedése lesz a legszámottevőbb.
Egy felmérés szerint Ausztriában minden harmadik felhasználó SMS-ben adja át karácsonyi vagy újévi jókívánságait szeretteinek, rokonainak és ismerőseinek. Szilveszterkor az emberek 45,8 százaléka ír rövid szöveges üzenetet. Az SMS-ezésnél kezd aranyszabállyá válni, hogy minél fiatalabb a küldő, annál nagyobb eseménynek számít az ünnepi üzenet megírása. A rövid szöveges üzenetek küldésében leginkább a fiatalok jeleskednek, a legaktívabbaknak ilyen szempontból a 15-19 éves korosztály tagjai mondhatók.
Ez valószínűleg Magyarországon sincs másként, hisz a mobiltelefon-társaságok technikailag külön készültek a karácsonyi és év végi üzenetküldési rohamra. Karácsonykor egy átlagos hétköznaphoz képest körülbelül ötször több SMS-t és négyszer-ötször több MMS-t küldenek a Pannonosok. Szenteste valószínűleg 9-10 millió SMS indult útjára - mondta Somlyai Dóra, a társaság kommunikációs igazgatója. Szilveszter éjjelén ennél is nagyobb az SMS-áradat, ilyenkor egy átlagos naphoz képest hússzor több rövid üzenetet küldenek el, vagyis óránként akár félmillió SMS-t pötyögnek be az ügyfelek. Éjfél után a hangforgalom is megnő, egy átlagos éjszakához képest akár ötvenszeres növekedés is bekövetkezhet - tette hozzá az igazgató.
A T-Mobile is SMS-dömpingre készült, december 24-én - a tavalyi adatok alapján - egy átlagos napi forgalomhoz képest több mint hatszorosára nőhetett az SMS-forgalom. December 31-én pedig körülbelül háromszoros, de ezt össze lehet vonni január elsejével, mivel sok üzenet átcsúszik éjfél utánra. Így a két nap forgalma együtt körülbelül hatszorosa az átlagosnak. A T-Mobile-nál egyébként az MMS-forgalom az idei év első tíz hónapjában a múlt év hasonló időszakával összehasonlítva több mint kétszeres növekményt mutat.
A Vodafone Magyarország is megnövelte kapacitását annak érdekében, hogy az év végi SMS- és MMS-forgalom semmilyen fennakadást ne okozzon, hisz a korábbi évek tapasztalata alapján e cég is jelentős üzenetküldés-növekedésre számít az ünnepek alatt. Idén várhatóan az MMS-küldés növekedése lesz a legszámottevőbb.