Napi Online

Tarol a Nokia és a Motorola

A Nokia és Motorola, a világ két legnagyobb mobiltelefon gyártója egyértelműen a kisebb versenytársak rovására növekedett - derül ki a harmadik negyedéves adatokból.

A finn Nokia harmadik negyedéves globális részesedése 32,6 százalékra növekedett az előző év azonos időszakának 31,9 százalékáról - adta hírül a Bloomberg az amerikai székhelyű Gartner kutatóintézet e-mailes közleménye alapján. A Motorola a második negyedévben 17,9 százalékról 18,7 százalékra növelte részesedését.

A két vezető mobiltelefon társaság előretörése annak köszönhető, hogy az új készülékek piacán - amely az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a mobilpiacon - sikerrel hódította el az ügyfeleket a kisebb versenytársaitól. Az adatok egyértelműen alátámasztják, hogy miközben a két nagy tovább növelte vezető pozícióját, a Sony, az LG, a Samsung új telefoneladásai elmaradtak a várt teljesítménytől.


Elemzők szerint a Nokia és a Motorola versenyelőnye abból fakad, hogy készülékeik a legújabb technikát alkalmazzák (beépített kamera, mp3-lejátszó), mindezt vonzó árakkal kombinálva, amelyek különösen az amerikai és európai vásárlók körében örvendenek nagy népszerűségnek. A térhódításhoz a mobilpiac világszerte tapasztalható fellendülése is hozzájárul, hiszen a harmadik negyedévben 7,8 százalékkal növekedtek a globális készülék eladások az előző év azonos időszakához képest. A Gartner kutatóintézet előrejelzése szerint idén 810 millió készüléket fognak eladni világszerte, szemben a tavalyi 674 millió darabbal. 2003-ban 520 millió készüléket adtak el.

A sokszor eltemetett finn mobiltársaság 28 százalékkal, 67 millió darabra növelte a vizsgált időszakban a készülék eladásait, szemben az egy évvel korábbi 52,2 millióval. A Gartner szerint a Nokiának bejött az új stratégiája: az alacsony árakkal, a vonzó, új dizájnnal, és a nagyfelbontású kamerákkal forgalmazott telefonok sikerrel hódították vissza a piacot a finn cég számára - holott a tavalyi év elején 5 éves mélypontra süllyedt a társaság mobiltelefon eladási mutatója. Ráadásul a finn cég tervei szerint idén még 40 darab új modellt dobnak piacra, amellyel hosszú távon a 40 százalékos piaci részesedést kívánják elérni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • inad #27
    bocsesz!
  • inad #26
    na,mi az?nincs itt senki?????
  • inad #25
    hmmmmmm...azaz.ha van itt valaki,akkor irhatna.akarok venni egy használt nokia7160-ast.nem-e tudtok?mármint,h ki adja el,meg menyiért?ja,és hol? IRJATOK lécci!
  • roliika #24
    Hm...érdekesen néz ki az előlapjukon az a matyóhímzés....
  • Petka #23
    Én a nokia 6220-asomat cseréltem el barátnőm motorola v300-asára. Mindkét telóval megvagyok elégedve, de azért hiányzik az FM rádió. :)))
  • Tomalak #22
    Nekem most nokiám (6680) van de alig várom hogy lecserélhessem siemens re nekem azok jobban bejönnke bejöttek mindig is.
  • Tomalak #21
    Régi szép idők :)
  • 12346 #20
    jah, nekünk itt-nokia videónk volt, és sokáig nem is akartuk lecserélni, mer ge*ijó volt + sokkal szebb formája volt, mint az akkori videók akármelyikének:)
  • Skyline #19
    Nemtom miért marhaság a Stick:)

    A strapabíróságról pedig pont nem a nokiák a híresek és főleg nem 90ezres kategória alatt...:)
  • Hegyikecske #18
    se a sonyt se az ericcsont nem szeretem, a SE csúcskategoriás modellje már nemrossz, de kezeéhetőségben meg stapabíróságban nem veszi fel a versenyt egy nokiával, valamint a SEbe a sony marhaságát a memoryticket kell tenni nem MMC-t vagy RS_MMC-t... szal nem azsondom h nem fogadnám el, ha kapnék egyet, de jobb a nokia ezen a téren