Napi Online
Tarol a Nokia és a Motorola
A Nokia és Motorola, a világ két legnagyobb mobiltelefon gyártója egyértelműen a kisebb versenytársak rovására növekedett - derül ki a harmadik negyedéves adatokból.
A finn Nokia harmadik negyedéves globális részesedése 32,6 százalékra növekedett az előző év azonos időszakának 31,9 százalékáról - adta hírül a Bloomberg az amerikai székhelyű Gartner kutatóintézet e-mailes közleménye alapján. A Motorola a második negyedévben 17,9 százalékról 18,7 százalékra növelte részesedését.
A két vezető mobiltelefon társaság előretörése annak köszönhető, hogy az új készülékek piacán - amely az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a mobilpiacon - sikerrel hódította el az ügyfeleket a kisebb versenytársaitól. Az adatok egyértelműen alátámasztják, hogy miközben a két nagy tovább növelte vezető pozícióját, a Sony, az LG, a Samsung új telefoneladásai elmaradtak a várt teljesítménytől.
Elemzők szerint a Nokia és a Motorola versenyelőnye abból fakad, hogy készülékeik a legújabb technikát alkalmazzák (beépített kamera, mp3-lejátszó), mindezt vonzó árakkal kombinálva, amelyek különösen az amerikai és európai vásárlók körében örvendenek nagy népszerűségnek. A térhódításhoz a mobilpiac világszerte tapasztalható fellendülése is hozzájárul, hiszen a harmadik negyedévben 7,8 százalékkal növekedtek a globális készülék eladások az előző év azonos időszakához képest. A Gartner kutatóintézet előrejelzése szerint idén 810 millió készüléket fognak eladni világszerte, szemben a tavalyi 674 millió darabbal. 2003-ban 520 millió készüléket adtak el.
A sokszor eltemetett finn mobiltársaság 28 százalékkal, 67 millió darabra növelte a vizsgált időszakban a készülék eladásait, szemben az egy évvel korábbi 52,2 millióval. A Gartner szerint a Nokiának bejött az új stratégiája: az alacsony árakkal, a vonzó, új dizájnnal, és a nagyfelbontású kamerákkal forgalmazott telefonok sikerrel hódították vissza a piacot a finn cég számára - holott a tavalyi év elején 5 éves mélypontra süllyedt a társaság mobiltelefon eladási mutatója. Ráadásul a finn cég tervei szerint idén még 40 darab új modellt dobnak piacra, amellyel hosszú távon a 40 százalékos piaci részesedést kívánják elérni.
A finn Nokia harmadik negyedéves globális részesedése 32,6 százalékra növekedett az előző év azonos időszakának 31,9 százalékáról - adta hírül a Bloomberg az amerikai székhelyű Gartner kutatóintézet e-mailes közleménye alapján. A Motorola a második negyedévben 17,9 százalékról 18,7 százalékra növelte részesedését.
A két vezető mobiltelefon társaság előretörése annak köszönhető, hogy az új készülékek piacán - amely az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a mobilpiacon - sikerrel hódította el az ügyfeleket a kisebb versenytársaitól. Az adatok egyértelműen alátámasztják, hogy miközben a két nagy tovább növelte vezető pozícióját, a Sony, az LG, a Samsung új telefoneladásai elmaradtak a várt teljesítménytől.
Elemzők szerint a Nokia és a Motorola versenyelőnye abból fakad, hogy készülékeik a legújabb technikát alkalmazzák (beépített kamera, mp3-lejátszó), mindezt vonzó árakkal kombinálva, amelyek különösen az amerikai és európai vásárlók körében örvendenek nagy népszerűségnek. A térhódításhoz a mobilpiac világszerte tapasztalható fellendülése is hozzájárul, hiszen a harmadik negyedévben 7,8 százalékkal növekedtek a globális készülék eladások az előző év azonos időszakához képest. A Gartner kutatóintézet előrejelzése szerint idén 810 millió készüléket fognak eladni világszerte, szemben a tavalyi 674 millió darabbal. 2003-ban 520 millió készüléket adtak el.
A sokszor eltemetett finn mobiltársaság 28 százalékkal, 67 millió darabra növelte a vizsgált időszakban a készülék eladásait, szemben az egy évvel korábbi 52,2 millióval. A Gartner szerint a Nokiának bejött az új stratégiája: az alacsony árakkal, a vonzó, új dizájnnal, és a nagyfelbontású kamerákkal forgalmazott telefonok sikerrel hódították vissza a piacot a finn cég számára - holott a tavalyi év elején 5 éves mélypontra süllyedt a társaság mobiltelefon eladási mutatója. Ráadásul a finn cég tervei szerint idén még 40 darab új modellt dobnak piacra, amellyel hosszú távon a 40 százalékos piaci részesedést kívánják elérni.