SG.hu

55%-al javult a Magyar Telekom eredménye

A bevételek 2,2%-kal 459,4 milliárd forintra (1.861,3 millió euróra) nőttek 2005 első kilenc hónapjában 2004 azonos időszakához képest.

A magasabb mobil és adatátviteli bevételeket ellensúlyozta a kimenő belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek csökkenése. A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől 3,1%-kal 244,7 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a forgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 8,8%-kal 214,7 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően.

Straub Elek, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: "2005. III. negyedéves eredményeink javulásához nagyban hozzájárult a Telekom Montenegro konszolidálása, melynek magas, 45% feletti EBITDA-rátája egyértelműen bizonyítja az akvizíció sikerét. A hazai vezetékes szolgáltatások bevételei csökkentek, elsősorban a forgalom visszaesése miatt, azonban a működési költségeket a bevételcsökkenésnél nagyobb mértékben tudtuk csökkenteni, ezáltal eredményességi rátánk javult. Emellett - stratégiai célkitűzésünkkel összhangban - az egy alkalmazottra jutó vonalszám folyamatosan emelkedik, ami egyértelműen jelzi hatékonyságunk javulását."

"A T-Mobile Magyarország a III. negyedévben növelni tudta nyereségességét és piaci részesedésének kismértékű csökkenése ellenére sikeresen megőrizte egyértelmű piaci előnyét a második legnagyobb piaci szereplővel szemben. A nemzetközi vezetékes szolgáltatások III. negyedéves eredményjavulására hatással volt a TCG ezévi konszolidálása és a MakTelnél az előző évben létszámleépítésekre képzett céltartalék. A nemzetközi mobil szolgáltatások jelentős mértékben hozzájárultak eredményünkhöz. Fontos megemlíteni, hogy a Közgyűlés - november 7-i ülésén - elfogadta a Magyar Telekom T-Mobile Magyarországgal való egyesülésének szándékát, ami elő fogja segíteni az üzletágak közötti szinergiák hatékonyabb kiaknázását." - nyilatkozta Straub Elek.

Az ADSL-előfizetői szám növekedésének köszönhetően a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei 21%-kal tovább nőttek. Az erősödő mobil helyettesítés és a számhordozhatóság hatására az üzleti és lakossági szegmensben egyaránt felgyorsult a vonalszám csökkenése (szeptember végére 3,8%-kal csökkent 2004 azonos időszakához képest). A hatékonyságnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek köszönhetően az egy alkalmazottra jutó vonalszám anyavállalati szinten 461-re nőtt. Az összes vonal 64%-a tartozott valamelyik kedvezményes díjcsomagba, ami 2005. III. negyedév végén több, mint 1,7 millió előfizetőt jelentett.

A T-Online Magyarország, a Magyar Telekom internetes leányvállalata 19,6 milliárd forint bevételt ért el 2005 első három negyedévében a 2004 azonos időszakában elért 14,1 milliárd forinttal szemben. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 34,5%-kal csökkent. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe.) A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése következtében ugyanakkor az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel közel változatlan maradt. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 124-re nőtt 2005 első kilenc hónapjában, ami az árrugalmasság javulását mutatja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • eke #2
    S töröljék vagy minium a 20%-a vegyék a fasz készenléti díjukat!
  • Kifu #1
    Inkább emeljék megint a sávszélt! :)))))))))