MTI
Webáruházat nyitott az Albacomp
Az Albacomp Rt. megnyitotta internetes boltját, a társaság honlapján a vállalat által forgalmazott mintegy 1000 termék kapható - jelentette be a társaság kiskereskedelmi üzletág igazgatója szerdán Budapesten.
Bölcsföldi László elmondta, hogy az internetes üzlet megnyitása mellett egy online piackutatás eredményei és a világban tapasztalható trend alapján döntöttek. A társaság kiskereskedelmi forgalma tavaly a 15,2 milliárd forintos árbevételből 5-600 millió forint volt, és az idén is ugyanennyire számítanak. Jövőre várakozásaik szerint az online értékesítés 2-300 millió forinttal emeli majd a kiskereskedelmi forgalmat, ami így elérheti a teljes forgalom 8 százalékát. Az igazgató a kiskereskedelmi forgalom idei stagnálásának okát a lakosság eladósodásában jelölte meg, ismertetése szerint 2005 igen rossz kiskereskedelmi év volt, enyhe növekedés csak az utóbbi hónapokban tapasztalható.
A webáruház létrehozása pár millió forintos beruházással valósult meg, közölte Bölcsföldi László. A virtuális boltban egyelőre nem lehet kártyával fizetni, az árat az Albacomp üzleteiben és bemutatótermeiben működő átvételi pontokon, valamint utánvéttel lehet kiegyenlíteni. A közeljövőben az online fizetést illetve a hitelre vásárlást is bevezetik, és a megvásárolható számítástechnikai, szórakoztatóelektronikai és irodatechnikai termékek körét több ezerre kívánják bővíteni.
Az Albacomp megbízására készült piackutatás adatai szerint az internetezők 23 százaléka vásárol a világhálón, többségük könyvet, CD-t, számítástechnikai eszközt. A nem reprezentatív, 10 ezer fő válaszai alapján készült felmérés alapján az internethasználók 38 százaléka naponta több órát tölt a világhálón, 70 százalékuknka otthon is van hozzáféréssel, és legtöbben notebookot és digitális szórakozatóelektronikai termékek vásárlását tervezi a közeljövőben.
Az Albacomp Rt. 2004-ben 15,2 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 16 százalékos növekedés volt az előző évhez képest, az idei évre pedig további 10 százalékos növekedésre számít. A cég korábbi közlése szerint az árbevétel 50 százalékát az államigazgatási szektor, 20 százalékát a nagyvállalati ügyfelek adják.
Bölcsföldi László elmondta, hogy az internetes üzlet megnyitása mellett egy online piackutatás eredményei és a világban tapasztalható trend alapján döntöttek. A társaság kiskereskedelmi forgalma tavaly a 15,2 milliárd forintos árbevételből 5-600 millió forint volt, és az idén is ugyanennyire számítanak. Jövőre várakozásaik szerint az online értékesítés 2-300 millió forinttal emeli majd a kiskereskedelmi forgalmat, ami így elérheti a teljes forgalom 8 százalékát. Az igazgató a kiskereskedelmi forgalom idei stagnálásának okát a lakosság eladósodásában jelölte meg, ismertetése szerint 2005 igen rossz kiskereskedelmi év volt, enyhe növekedés csak az utóbbi hónapokban tapasztalható.
A webáruház létrehozása pár millió forintos beruházással valósult meg, közölte Bölcsföldi László. A virtuális boltban egyelőre nem lehet kártyával fizetni, az árat az Albacomp üzleteiben és bemutatótermeiben működő átvételi pontokon, valamint utánvéttel lehet kiegyenlíteni. A közeljövőben az online fizetést illetve a hitelre vásárlást is bevezetik, és a megvásárolható számítástechnikai, szórakoztatóelektronikai és irodatechnikai termékek körét több ezerre kívánják bővíteni.
Az Albacomp megbízására készült piackutatás adatai szerint az internetezők 23 százaléka vásárol a világhálón, többségük könyvet, CD-t, számítástechnikai eszközt. A nem reprezentatív, 10 ezer fő válaszai alapján készült felmérés alapján az internethasználók 38 százaléka naponta több órát tölt a világhálón, 70 százalékuknka otthon is van hozzáféréssel, és legtöbben notebookot és digitális szórakozatóelektronikai termékek vásárlását tervezi a közeljövőben.
Az Albacomp Rt. 2004-ben 15,2 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 16 százalékos növekedés volt az előző évhez képest, az idei évre pedig további 10 százalékos növekedésre számít. A cég korábbi közlése szerint az árbevétel 50 százalékát az államigazgatási szektor, 20 százalékát a nagyvállalati ügyfelek adják.