Médiainfó.hu

Újabb technika a kalóztelevíziózásra

Az internes letöltések miatt már eddig is viszonylag nagy anyagi veszteség érte a filmek és egyéb zenei tartalmak jogtulajdonosait, forgalmazóit. Most azonban az előfizetéses televíziós csatornák tulajdonosainak legfontosabb bevételi forrását is komoly veszély fenyegeti.

A szakértők szerint Kínából származik az a legújabb technikai módszer, ami lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy a fizetéses csatornák tartalmához az interneten ingyenesen hozzáférjenek, és így egyfajta speciális módon kalózkodjanak. A program segítségével ugyanis a felhasználóknak lehetőségük nyílik, hogy bárhol a világon az internetről letöltsék az előfizetős csatornákon sugárzott műsorokat. Az ingyenes, ám a szerzői jogot súlyosan sértő televíziózáshoz nem kell más, csak az, hogy a felhasználó rendelkezzen szélessávú internet-hozzáféréssel, egyben birtokában legyen a tartalmakhoz hozzáférést biztosító szoftvereknek.

A televíziós kalózkodás jelenleg kétségtelenül Kínában a legelterjedtebb, de a szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy az erre lehetőséget nyújtó program használata fokozatosan terjedt Európában is. Többek között az egyes, csak előfizetéses csatornákon közvetített futballmeccseket már jó páran a program segítségével az interneten ingyenesen követik figyelemmel, nem kis bevételtől fosztva meg a közvetítéséért nagy összeget fizető csatornákat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • 2XP #14
    Hát nem tudom, én (+ a családom) ezek szerint nagyon kilógung a sorból. Persz amennyi hülye van ebben az országban, simán el tudom képzelni, h hat rájuk a marketingszöveg.

    Hogy melyik boltba megyek be? Mivel én egy elég kisvárosban élek, nem sok lehetőségem van. Itt általában abba, amelyikben a legolcsóbbak a dolgok, de inkább havonta 1-2x elmegyünk miskolcra bevásárolni. És itt általában mindhárom nagyobb boltba bemegyünk, mert egyrészt nem mindenhol van az amit _szeretünk_ (nem amit akarnánk, h szeressünk), másrészt egyes dolgok áraiban is nagy a különbség. (Érdekes módon nekem a tesco a legkevésbé szimppatikus, hiába nnyomják állandóan a reklámokjait). Ha pedig vmi gagyi reklámot látok, akkor már csak azért sem fogom megvenni a terméket.
  • pemga #13
    Ebben van igazság, DE :). Ismered a Toblerone-t, a Harley Davidsont, Lamborghini-t? Láttál valaha is egyetlen reklámot ezekkel kapcsolatban? Legfeljebb egyet-kettőt, nem napi 5-t. De tudod miről van szó? Azokat a cuccokat reklámozzák agyba-főbe, aminek pl. gagyi az imázsuk, vagy amely termékek egyszerűen megkülönböztethetetlenek a többitől és csak a fólia meg az árcédula más rajta. A fodrászod, fogorvosod, nőgyógyászod/urológusod sem reklámok alapján választod meg, hanem az ismerettségi köröd alapján. Ki az aki ajánlja, mert ez egy bizalmi dolog. Fizetett a fogorvos annak aki ajánlotta? Nem, egyszerűen jó munkát végzett és elégedett volt vele a kuncsaft. Ha valaki szar munkát végez, annak nagy reklám kell, és kevés lesz a visszatérő vendég... Kivétel az tud lenni, aki magához tudja kötni az ügyfeleit. pl. egy bank, biztosító, vagy régebben egy monopóliumban levő távközlési szolgáltató. Túl nagy a hercehurca, vagy nincs más választásod. Ilyenkor futás van a pénzed után, de tuti hogy nem fogod ajánlani senkinek. Nem véletlen hogy bevezették a számhordozhatóságot a távközlésben, így nincs akadály annak, hogy ahhoz a szolgáltatóhoz menj, akihez akarsz.

    A nagy ropiösszehasonlító teszt után el nem tudom képzelni mennyivel zuhanhatott a nagy nógrádi kereslete, és ment át mindenki a lecsó gazdaságosra :).
  • Robeast #12
    Köszönjük szépen :)
  • BandiG #11
    Na jó, mivel annyian kértétek:
    Illetve gondolom ezekre gondoltak, bár még mindegyik teszt fázisban van max.
    http://www.sopcast.org/ - sztem ez műxik a legjobban, én hbo-t néztem rajta 1-szer 2-szer
    http://www.pplive.com/ - ezt még nem csekkoltam, mert kínai :)
    http://www.tvoon.de/ctv/cybersky/index.html - ez meg a leg ászabb lesz, de még jogi gondjai vannak a készítőnek, úgyhogy per pillanat nem műxik
  • beu #10
    hello , ha valakinek van linkje plz!
  • benczurzs #9
    A reklámoknak nagyon nagy szerepük van a termék eladásban !
    Ha bemész egy boltba.....
    Először is melyikbe mész be ?
    Miért a Tescoban veszel tejet ??
    Miért nem a sarki boltban ?
    Az emberek a nagy bevásárlóközpontokba mennek be, mert azt reklámozzák, hogy az olcsóbb és jobb.
    Ez sokszor igaz, de lehet, hogy egyes termékek a kis boltban olcsóbbak lennének.
    Aztán meg megnézed a termékek árait.....
    Mely termékek árait nézed meg ?
    Ha megfigyeled, csak azok a termékeket nézed meg, amiről már hallottál valamit, ismerőstől, vagy reklámból.
    Amiről nem hallottál, azzal bizalmatlan vagy.
    Elsőre nem biztos, hogy "noname" cuccot veszel.
    Aztán nézd meg, hogy csak azoknak a termékeknek az árait nézed meg leggyakrabban amik szemmagasságban vannak.
    Lehajolsz a legalsó polcra ?
    Vagy a legmagasabb polra felnézel ?
    Ezek mind mind marketing fogások, melyeknek nagyon fontos eleme a reklám.
  • aki kérdez #8
    Bocs de már nincs meg és nemtom honnan volt, csak a playoffhoz kellett mert a gagyi Sport1 nem adta még azt se, csak mindig a focit focit és a focit (Foci1)...
  • haxoror #7
    linket plz :)
  • aki kérdez #6
    Na az SG megint aktuális :) Már az idei NBA playoffot is mindenki így nézte nalunk :) Bár volt hogy jógát adtak meccs helyett a kínai csatornán...
    A prog nevére nem emlékszem mert kínai krikszkraksz volt az egész, bár asszem át lehetett állítani latin betűsre is.
    Egyébként a kínai reklámok viccesek és ötletesek voltak, ami meglepő volt, mivel az ottani kormánynak nem éppen ilyen profilja van..
  • Robeast #5
    Megmondom én mi legyen! Keress nekünk linket pls :D