Specker Balázs
Az Apple visszavonta a Mac Mini-akciót
Az Apple röviddel azon bejelentése után, hogy 30 napra ingyenes kipróbálási lehetőséget ad mindenkinek Mac Mini számítógépére, visszavonta ígéretét.
A gyártó még hétfőn tette az ajánlatot honlapján: "olyannyira biztosak vagyunk abban, hogy szeretni fogja az új Mac Minit, hogy odaadjuk Önnek, próbálja ki 30 napig minden kockázat nélkül". A cég tervei szerint a kampány október 31-ig tartott volna, de már szerdán lekerült az akció az Apple weboldaláról. A vállalat nem adott magyarázatott a történtekre és nem válaszolt a The Inquirer híroldal megkereséseire sem.
A visszaküldött hardverek számától függően, ez a kampány akár költséges pénzügyi manőver is lehetett volna az Apple-nek. A visszakapott terméket ugyanis már nem biztos, hogy újként el tudták volna adni, és a merevlemezeket is törölniük kellett volna. A promóció elsődleges célja az volt, hogy a jelenleg Windowst használó potenciális vevőket is el tudják érni, akik kipróbálták volna a Macet. A Mac Mini ugyanis elsősorban ezt a réteget célozza meg.
A gyors visszalépés okára tömérdek spekuláció látott napvilágot, a bloggerek és a Mac-es közösség berkeiben is. "Szinte biztos, hogy ezt az akciót magának Steve Jobsnak, az Apple fejének is jóvá kellet hagynia, tehát nem egy átgondolatlan döntésről lehet szó. Vagy túl sikeres lett volna az akció? Esetleg több ember szerette volna kipróbálni, mint azt előre gondolták?" - olvashatóak a ZDNet-en az egyik Apple rajongó fejtegetése. És vajon mi álhatott az egész reklámhadjárat hátterében? Roger Kay, technológiai elemző szerint lehetséges, hogy az Apple nem volt megelégedve a Mac Mini eladási mutatóival. "Az ügy hátterében az állhat, hogy az eladások megrekedtek, és egy ilyen jellegű kampánnyal próbálta meg előrelendíteni a helyzetet az Apple" - nyilatkozta Kay a CNET News.com-nak.
Az Apple 2005 januárjában dobta piacra a Minit. A billentyűzet, egér és monitor nélküli számítógépet akkor fontos törekvésnek értékelte a szakma a desktop gépek piacának kiszélesítésére.
A gyártó még hétfőn tette az ajánlatot honlapján: "olyannyira biztosak vagyunk abban, hogy szeretni fogja az új Mac Minit, hogy odaadjuk Önnek, próbálja ki 30 napig minden kockázat nélkül". A cég tervei szerint a kampány október 31-ig tartott volna, de már szerdán lekerült az akció az Apple weboldaláról. A vállalat nem adott magyarázatott a történtekre és nem válaszolt a The Inquirer híroldal megkereséseire sem.
A visszaküldött hardverek számától függően, ez a kampány akár költséges pénzügyi manőver is lehetett volna az Apple-nek. A visszakapott terméket ugyanis már nem biztos, hogy újként el tudták volna adni, és a merevlemezeket is törölniük kellett volna. A promóció elsődleges célja az volt, hogy a jelenleg Windowst használó potenciális vevőket is el tudják érni, akik kipróbálták volna a Macet. A Mac Mini ugyanis elsősorban ezt a réteget célozza meg.
A gyors visszalépés okára tömérdek spekuláció látott napvilágot, a bloggerek és a Mac-es közösség berkeiben is. "Szinte biztos, hogy ezt az akciót magának Steve Jobsnak, az Apple fejének is jóvá kellet hagynia, tehát nem egy átgondolatlan döntésről lehet szó. Vagy túl sikeres lett volna az akció? Esetleg több ember szerette volna kipróbálni, mint azt előre gondolták?" - olvashatóak a ZDNet-en az egyik Apple rajongó fejtegetése. És vajon mi álhatott az egész reklámhadjárat hátterében? Roger Kay, technológiai elemző szerint lehetséges, hogy az Apple nem volt megelégedve a Mac Mini eladási mutatóival. "Az ügy hátterében az állhat, hogy az eladások megrekedtek, és egy ilyen jellegű kampánnyal próbálta meg előrelendíteni a helyzetet az Apple" - nyilatkozta Kay a CNET News.com-nak.
Az Apple 2005 januárjában dobta piacra a Minit. A billentyűzet, egér és monitor nélküli számítógépet akkor fontos törekvésnek értékelte a szakma a desktop gépek piacának kiszélesítésére.