Berta Sándor
Növekszik a blogközösség
Egyre több internetező kezd el online naplót vezetni és osztja meg a gondolatait a többi felhasználóval. Ez derül ki a Comscore amerikai piackutató cég által készített felmérésből.
Az idei esztendő első negyedévében az amerikai internetezők 30 százaléka keresett fel legalább egy blogot. Az ötven leglátogatottabb blogportált - köztük van például a Blogs.com vagy a Blogspot.com - az amerikai internetezők húsz százaléka keresi fel rendszeresen. A folyamat azonban nem csak az Egyesült Államokban figyelhető meg, hanem a világ összes országában is.
"Alig tudunk lépést tartani a növekvő látogatói számmal és az emberek igényeivel." - panaszkodik Vasco Sommer, a német Blog.de oldal vezetője és társalapítója. Idén februárban még csak 23 ezer 910 látogatót regisztráltak, azonban idén nyárra ez a szám több mint 260 ezerre nőtt. Csak összehasonlításul: a világ egyik legkeresettebb blogszolgáltatását, amely az MSN-nél érhető el, körülbelül 800 ezren veszik igénybe. Ám ez a szám óráról-órára, napról-napra nő.
Időközben már a reklámcégek is felfigyeltek erre az eddig kiaknázatlan piacra, ami persze elsősorban a szolgáltatóknak jó, hiszen így plusz bevételekhez juthatnak és újabb kiegészítő szolgáltatásokat tudnak kínálni felhasználóknak. A Myblog.de portálnál is viharos gyorsasággal emelkedett a blogok száma: az oldalnak jelenleg 485 ezer regisztrált tagja van. A bevételek hatvan százalékát itt is a reklámfelületek értékesítéséből származó összegek teszik ki, ami elég az oldal működtetésére és néhány új szolgáltatás beindítására.
A blogok tekintetében azonban a világelső továbbra is az Egyesült Államok. Itt a cégek internetes naplóit 2005 első negyedévében 19 millióan keresték fel. A legnagyobb blogoldalak közé tartozik a Xanga.com (6,8 millió látogató), az AOL Journals (3,4 millió látogató) és a Blogs.com (2,4 millió látogató). Az MSN Spaces a maga 2,24 millió látogatójával csupán a toplista hetedik helyére fért fel. A Nielsen/Netratings piackutató cég múlt heti adatai szerint viszont az MSN-nek 3,26 millió rendszeres látogatója van, ami az idén januárban mért 311 ezer felhasználóhoz képest 947(!) százalékos növekedést jelent.
A szakemberek tehát nem véletlenül beszélnek bloggerközösségről, ami szinte egy külön csoport az internetezőkön belül. S az is a blogok népszerűségét mutatja, hogy napjainkban már egyre több popegyüttesnek, politikusnak, közéleti személyiségnek, vállalatnak van internetes naplója. A blogokkal tehát idővel egyre inkább számolni kell.
Az idei esztendő első negyedévében az amerikai internetezők 30 százaléka keresett fel legalább egy blogot. Az ötven leglátogatottabb blogportált - köztük van például a Blogs.com vagy a Blogspot.com - az amerikai internetezők húsz százaléka keresi fel rendszeresen. A folyamat azonban nem csak az Egyesült Államokban figyelhető meg, hanem a világ összes országában is.
"Alig tudunk lépést tartani a növekvő látogatói számmal és az emberek igényeivel." - panaszkodik Vasco Sommer, a német Blog.de oldal vezetője és társalapítója. Idén februárban még csak 23 ezer 910 látogatót regisztráltak, azonban idén nyárra ez a szám több mint 260 ezerre nőtt. Csak összehasonlításul: a világ egyik legkeresettebb blogszolgáltatását, amely az MSN-nél érhető el, körülbelül 800 ezren veszik igénybe. Ám ez a szám óráról-órára, napról-napra nő.
Időközben már a reklámcégek is felfigyeltek erre az eddig kiaknázatlan piacra, ami persze elsősorban a szolgáltatóknak jó, hiszen így plusz bevételekhez juthatnak és újabb kiegészítő szolgáltatásokat tudnak kínálni felhasználóknak. A Myblog.de portálnál is viharos gyorsasággal emelkedett a blogok száma: az oldalnak jelenleg 485 ezer regisztrált tagja van. A bevételek hatvan százalékát itt is a reklámfelületek értékesítéséből származó összegek teszik ki, ami elég az oldal működtetésére és néhány új szolgáltatás beindítására.
A blogok tekintetében azonban a világelső továbbra is az Egyesült Államok. Itt a cégek internetes naplóit 2005 első negyedévében 19 millióan keresték fel. A legnagyobb blogoldalak közé tartozik a Xanga.com (6,8 millió látogató), az AOL Journals (3,4 millió látogató) és a Blogs.com (2,4 millió látogató). Az MSN Spaces a maga 2,24 millió látogatójával csupán a toplista hetedik helyére fért fel. A Nielsen/Netratings piackutató cég múlt heti adatai szerint viszont az MSN-nek 3,26 millió rendszeres látogatója van, ami az idén januárban mért 311 ezer felhasználóhoz képest 947(!) százalékos növekedést jelent.
A szakemberek tehát nem véletlenül beszélnek bloggerközösségről, ami szinte egy külön csoport az internetezőkön belül. S az is a blogok népszerűségét mutatja, hogy napjainkban már egyre több popegyüttesnek, politikusnak, közéleti személyiségnek, vállalatnak van internetes naplója. A blogokkal tehát idővel egyre inkább számolni kell.