SG.hu
Ötmilliós bírságot kapott a Vodafone
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa mai tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Vodafone Magyarország a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított és 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A Vodafone a 2004. év január és augusztus közötti időszakban megjelentetett reklámjaiban a "Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója mindig többet ad" kijelentést használta. A kijelentéshez a vállalkozás a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója." Ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha a 2003. évben valóban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem ő rendelkezett a legtöbb ügyféllel és nem ő kötötte a legtöbb szerződést.
A bírság összegének megállapítása során a GVH figyelemmel volt arra, hogy az elmúlt időben több esetben volt megállapíthatób, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A határozat ellen a Vodafone még fellebezhet.
A Vodafone a 2004. év január és augusztus közötti időszakban megjelentetett reklámjaiban a "Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója mindig többet ad" kijelentést használta. A kijelentéshez a vállalkozás a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója." Ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha a 2003. évben valóban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem ő rendelkezett a legtöbb ügyféllel és nem ő kötötte a legtöbb szerződést.
A bírság összegének megállapítása során a GVH figyelemmel volt arra, hogy az elmúlt időben több esetben volt megállapíthatób, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A határozat ellen a Vodafone még fellebezhet.