Magyarország.hu

Bekamerázzák a budapesti pályaudvarokat

Jelentősen javultak a MÁV biztonsági mutatói 2005 első félévében. A vállalat további biztonsági intézkedéseket hoz, idén várhatóan mindhárom nagy, budapesti pályaudvaron térfigyelőrendszert szerelnek fel.

Az idei évben a Magyar Államvasutak Rt. 600 millió forintot fordít a közutakon a vasúti átkelők biztonságosabbá tételére - közölte Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője azon a szerdai sajtótájékoztatón, ahol a MÁV nemrégiben elkészült első féléves közlekedés- és vagyonbiztonsági vizsgálatának eredményét ismertették. Bencsik László, a MÁV Vasútbiztonsági főosztályának vezetője közölte, Magyarországon négy éve nem halt meg senki közlekedő vonaton, és a vonatbalesetekben 2005 első félévében mindössze nyolcan sérültek meg a vonaton utazók közül. A közlekedő vonatokat ért balesetek száma változatlan, az első hat hónapban tíz ilyen eset történt, azonban a személyi következmény és a keletkezett kár szempontjából is kisebb következményekkel jártak.

Az üzembiztonsági balesetek között kiemelkedő helyen állnak a tolatás és kocsiösszeállítás közben bekövetkezett balesetek. Ezek visszaszorítására a MÁV intézkedési tervet dolgozott ki, valamint növelte a személyi és technikai ellenőrzések számát. Ennek eredményeképp az ilyen balesetek száma 9 százalékal csökkent, 164-ről 147-re. Az első félévben a bekövetkezett baleseteknél a dologi kár mindössze 159,2 millió forint volt szemben 2004 első hat hónapjának egymilliárd forintos kárösszegéhez képest.

Bencsik László közölte, a közlekedő vonatok biztonságát veszélyeztető cselekmények minden kategóriájában kismértékű csökkenés tapasztalható, azonban továbbra is gyakoriak a szándékos cselekmények, az első félévben összesen 729-szer fordult elő veszélyeztetés. Gyakori a vonatdobálás és az idegen tárgyak vasúti pályára helyezése.


Bencsik László elmondta, hogy évente mintegy 3500 üzembiztonsági esemény történik a vasútnál, amelynek 10 százaléka vezethető vissza technikai okra, 90 százaléka külső hatás miatt következik be. Utalt arra, hogy a közlekedő vonatokon az utasok biztonsága jó, ami nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a jelentősebb budapesti pályaudvarokon kamerás térfigyelőrendszereket kívánnak működtetni. A Keleti pályaudvaron a már működő rendszert korszerűsítik, a Nyugati pályaudvaron hamarosan elkezdődik a rendszer kiépítése, és várhatóan az év végére a Déli pályaudvaron is lesz térfigyelő rendszer.

A MÁV adatai szerint az idén az első félévben 1547 vagyoni kárral járó esemény történt, ami 35,4 százalékos javulás a tavaly első félévi 2395 esettel szemben. A kárérték az idén az első félévben 99,6 millió forintra csökkent a tavaly első félévi 136,6 millió forintról. Földházi György, a MÁV Rt. vagyonvédelmi főosztályának vezetője hangsúlyozta, hogy a közlekedés-, az utas- és az árubiztonság fontos üzleti érdek is. A MÁV-nál a vasúton szállított áruk sérelmére elkövetett esetek száma 6,3 százalékkal, a kárösszeg 65,4 százalékkal csökkent az első félévben az előző év hasonló időszakához képest.

A MÁV-nál tavaly az első félévben 458 árulopást jelentettek, amelynek kárértéke 64 millió forint volt, az idén az első félévben 429 lopást és 22 millió forint kárt regisztráltak. A személyszállítás területén a tavaly első félévi 1010 vagyonbiztonsági káreset 411-re csökkent 2005 első félévében. Az esetekből eredő kár 31,7 millió forintról 18,5 millió forintra mérséklődött. A MÁV az utasok személyes biztonsága érdekében biztonsági kísérőket alkalmaz, elsősorban az intercityjáratokon, de törvényi kötelezettségeinek és vagyonvédelmi szempontoknak eleget téve az áruszállításban is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • babapofe #11
    ez most mi???

    http://www.videoriporter.hu/vr/fs?content=/vr/player/1341/date/count
  • noss #10
    sokszáz millió Ft néhány kamerára??
    (+rendszer+figyelőszemélyzet_fizuja)
    néhányszáz milla itt is 'haver' zsebébe gurít...

    ha itt Mo.-on vmit ki lehet hozni 300 millióból, akkor várnak még, hogy 1400 millából elkészítsék... (aki közel(ebb) van a tűzhöz az jobban melexik)
  • gz8 #9
    Nem hiszem, hogy ez a mozdony valamire is képes lenne, mert a nagy csörgőket már rég leselejtezték, Füstiben talán ha van belőle, nem tudom.
  • ropi21 #8
    vagy arra kellene költeni hogy le tudjál ülni a vonaton és ne legyél kénytelen kibírni az utazást ígyúgy mert esetleg annyira koszos a vagon hogy...

    vagy csak én járok rosz vonalon? :)
  • Kornan #7
    Csak mindig bedöglik.Hetente legalább egyszer késnek több mint félórát a vonatok,a legtöbb vonalon.Elég sokat utazok vonattal és elég szar mikor 2-3 órát késik mert lerobbant a mozdony vagy elszakadt a vezeték.Volt már úgy hogy a hét mindennapján.A máv még nagyon le van maradva.

    Szerintem arra kéne költeni a pénzt hogy minden vonaton legyen internetelérés,hogy akik sokáig utaznak ne unatkozzanak.
  • Mipi #6
    Azért én szivesebben utaznék SIEMENS mozdonyokon meg kocsikon.
  • raingun #5
    Azért nem hiszem hogy a fogyasztásuk is felveszi a versenyt egy mai darabbal...
  • Drawain #4
    Egyébként ez a "rozoga" mozdony ugyanarra képes mint a milliárdokért vásárolt új siemens mozdonyok, ráadásul mégcsak le se fagynak a hidegben nem úgy, mint pl a szuper-dizájnos somogy-ic. Szóval nem a kinézetből kell kiindulni >|
  • Drawain #3
    Mondjuk nem feltétlen a déli pu-ból kell kiindulni, a keleti és a nyugati lényegesen szebb!
  • Hedgehunter #2
    En azt hittem, hogy eddig is be volt kamerazva... Jezusmaria otthol itt tartanak meg csak....?????