Gyurkity Péter
Gyors nyomtatókat dob piacra a HP
A Hewlett-Packard olyan új technológiát dolgozott ki, amely állításuk szerint a tintasugaras nyomtatók esetében kiemelkedő minőséget és minden eddiginél kedvezőbb nyomtatási sebességet biztosít.
A vállalat közleményben jelentette be a technológia kifejlesztését, amely a sajtóanyag szerint öt évbe és 1,4 milliárd dollárba került, ám akár több éves előnyt is biztosíthat a HP számára. Az újságírók előtt bemutatott új termékek elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak nyújtanak vonzó alternatívát, hiszen a HP saját számításai szerint kétszeres sebességet, és laponként mintegy 30 százalékkal alacsonyabb költséget jelentenek a jelenleg alkalmazott színes lézernyomtatókhoz képest.
"A mai nap mérföldkő a HP nyomtatórészlegének 21 éves történetében. Bejelentésünk nemcsak az otthoni és vállalati vásárlóknak, hanem az egész ágazatnak új perspektívát nyújt" - értékelte az elért eredményt Vyomesh Joshi, a HP Imaging and Printing Group alelnöke.
Az új termékek legolcsóbb példánya a Photosmart 8250 Photo Printer, amely 199 dolláros áron kerül forgalomba, míg a Photosmart 3000 All-in-One sorozat tagjaihoz 299-399 dolláros áron juthatunk hozzá. Az Officejet Pro K550 Color Printer sorozat már kifejezetten irodai alkalmazásra készül, és a vállalat állítása szerint ezek a nyomtatók nemcsak olcsóbbak, de jobb minőséget is nyújtanak a színes lézernyomtatóknál. Ezek az irodai készülékek azonban csak az ősszel kerülnek a boltokba.
HP Photosmart 8250 Photo Printer
A vállalat tehát vadonatúj fejlesztésekkel igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával, bár a tintasugaras nyomtatók piacán kivívott első helyét egyelőre nem kell féltenie. Az utóbbi időben azonban a vállalat nagy riválisai, a Dell és a Lexmark igen kiélezett árversenyt alakítottak ki, és sikert értek el a HP-val szemben, amely belső problémákkal küszködött.
Emlékezhetünk arra, hogy januárban egyesült a vállalat PC- és nyomtatói részlege, majd Carly Fiorina vezérigazgatónő távozása után visszaállt a régi rend. Az elszenvedett veszteségek hatására azután éppen a HP indított árháborút, és agresszív fellépéssel igyekezett megállítani a konkurencia térnyerését. Úgy tűnik, hogy a Fiorinát váltó Mark Hud vezetése alatt magára találhat a vállalat, ami mindenképpen jó hír nekünk, vásárlóknak, hiszen az erősödő HP ismét versenyre készteti majd a riválisokat, ami az árak újabb csökkenését eredményezheti.
A vállalat közleményben jelentette be a technológia kifejlesztését, amely a sajtóanyag szerint öt évbe és 1,4 milliárd dollárba került, ám akár több éves előnyt is biztosíthat a HP számára. Az újságírók előtt bemutatott új termékek elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak nyújtanak vonzó alternatívát, hiszen a HP saját számításai szerint kétszeres sebességet, és laponként mintegy 30 százalékkal alacsonyabb költséget jelentenek a jelenleg alkalmazott színes lézernyomtatókhoz képest.
"A mai nap mérföldkő a HP nyomtatórészlegének 21 éves történetében. Bejelentésünk nemcsak az otthoni és vállalati vásárlóknak, hanem az egész ágazatnak új perspektívát nyújt" - értékelte az elért eredményt Vyomesh Joshi, a HP Imaging and Printing Group alelnöke.
Az új termékek legolcsóbb példánya a Photosmart 8250 Photo Printer, amely 199 dolláros áron kerül forgalomba, míg a Photosmart 3000 All-in-One sorozat tagjaihoz 299-399 dolláros áron juthatunk hozzá. Az Officejet Pro K550 Color Printer sorozat már kifejezetten irodai alkalmazásra készül, és a vállalat állítása szerint ezek a nyomtatók nemcsak olcsóbbak, de jobb minőséget is nyújtanak a színes lézernyomtatóknál. Ezek az irodai készülékek azonban csak az ősszel kerülnek a boltokba.
HP Photosmart 8250 Photo Printer
A vállalat tehát vadonatúj fejlesztésekkel igyekszik felvenni a versenyt a konkurenciával, bár a tintasugaras nyomtatók piacán kivívott első helyét egyelőre nem kell féltenie. Az utóbbi időben azonban a vállalat nagy riválisai, a Dell és a Lexmark igen kiélezett árversenyt alakítottak ki, és sikert értek el a HP-val szemben, amely belső problémákkal küszködött.
Emlékezhetünk arra, hogy januárban egyesült a vállalat PC- és nyomtatói részlege, majd Carly Fiorina vezérigazgatónő távozása után visszaállt a régi rend. Az elszenvedett veszteségek hatására azután éppen a HP indított árháborút, és agresszív fellépéssel igyekezett megállítani a konkurencia térnyerését. Úgy tűnik, hogy a Fiorinát váltó Mark Hud vezetése alatt magára találhat a vállalat, ami mindenképpen jó hír nekünk, vásárlóknak, hiszen az erősödő HP ismét versenyre készteti majd a riválisokat, ami az árak újabb csökkenését eredményezheti.