Berta Sándor
Mobilcéget alapít a Disney
Az amerikai szórakoztatóipari konszern új termékeivel a gyerekeket célozza meg, felnőttek számára nem is fognak mobilokat árulni.
A Walt Disney által létrehozott új cég neve Disney Mobile lett. Az új vállalat 2006 elejétől kezdi meg működését. A médiakonszern a tulajdonosa többek között a Disney Channel kábeltelevíziós csatornának és több évtizede gyárt rajzfilmeket. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy a Disney márka ismertsége miatt elsősorban a gyerekek körében lesznek népszerűek az új mobiltelefonok és az új mobilszolgáltatások, mint például a csengőhangok.
A Walt Disney a harmadik legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a Sprint hálózatát akarja majd használni, azaz az amerikai cég önmagát úgynevezett virtuális mobilszolgáltatónak definiálta. A használt hálózat ugyan a Sprinté lesz, de a mobilokat a vállalat saját, Disney márkanév alatt gyártja és árulja.
S hogy miért volt szükség az új leányvállalat megalapítására? Steve Wadsworth, a Walt Disney internetes csoportjának vezetője szerint a családoknak szóló mobilajánlatok világszerte egyre kelendőbbek. Éppen ezért a Disney Mobile - nem meglepő módon - elsősorban a gyerekek, illetve rajtuk keresztül szüleik számára fog mobiltelefonokat kínálni. A vállalat képviselői kiemelték, hogy minden egyes gyerekeknek eladott mobiltelefonnak lesz a szülők által használható biztonsági, "csemete-elérési" funkciója. A forgalmazott készülékek csak gyerekek és családok számára lesznek elérhetőek, külön felnőttek számára nem.
Tavaly decemberben a Walt Disney egyik leányvállalata, az ESPN bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött a Sprinttel, és ennek alapján a televíziós sportcsatorna rendszeresen sporttartalommal, főleg hírekkel látja el a sport iránt érdeklődő mobiltelefon-tulajdonosokat. A cég nyomulása mobil fronton 2003 decemberében indult meg, ekkor kezdtek bele az online mobil tartalomszolgáltatásba. Ez hazánkba fél év után jutott el, a cég magyar partnere a Pannon GSM lett. Kiemelendő, hogy a cég európai központja Budapesten működik.
A Walt Disney által létrehozott új cég neve Disney Mobile lett. Az új vállalat 2006 elejétől kezdi meg működését. A médiakonszern a tulajdonosa többek között a Disney Channel kábeltelevíziós csatornának és több évtizede gyárt rajzfilmeket. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy a Disney márka ismertsége miatt elsősorban a gyerekek körében lesznek népszerűek az új mobiltelefonok és az új mobilszolgáltatások, mint például a csengőhangok.
A Walt Disney a harmadik legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a Sprint hálózatát akarja majd használni, azaz az amerikai cég önmagát úgynevezett virtuális mobilszolgáltatónak definiálta. A használt hálózat ugyan a Sprinté lesz, de a mobilokat a vállalat saját, Disney márkanév alatt gyártja és árulja.
S hogy miért volt szükség az új leányvállalat megalapítására? Steve Wadsworth, a Walt Disney internetes csoportjának vezetője szerint a családoknak szóló mobilajánlatok világszerte egyre kelendőbbek. Éppen ezért a Disney Mobile - nem meglepő módon - elsősorban a gyerekek, illetve rajtuk keresztül szüleik számára fog mobiltelefonokat kínálni. A vállalat képviselői kiemelték, hogy minden egyes gyerekeknek eladott mobiltelefonnak lesz a szülők által használható biztonsági, "csemete-elérési" funkciója. A forgalmazott készülékek csak gyerekek és családok számára lesznek elérhetőek, külön felnőttek számára nem.
Tavaly decemberben a Walt Disney egyik leányvállalata, az ESPN bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött a Sprinttel, és ennek alapján a televíziós sportcsatorna rendszeresen sporttartalommal, főleg hírekkel látja el a sport iránt érdeklődő mobiltelefon-tulajdonosokat. A cég nyomulása mobil fronton 2003 decemberében indult meg, ekkor kezdtek bele az online mobil tartalomszolgáltatásba. Ez hazánkba fél év után jutott el, a cég magyar partnere a Pannon GSM lett. Kiemelendő, hogy a cég európai központja Budapesten működik.