Berta Sándor
Egyre népszerűbb a televíziónál az internet
A televízió fokozatosan veszít a népszerűségéből, helyét a fiatalok körében egyre inkább a világháló veszi át. A 15 és 24 év közötti európai internetezők 46 százaléka már több időt tölt rendszeresen naponta az interneten, mint a televízió előtt ülve.
Többek között ez derült ki a European Interactive Advertising Association (EIAA) nevű szervezet Londonban nyilvánosságra hozott felméréséből. A televízió abban a tekintetben ugyanakkor továbbra is vezet, hogy a fiatalok 31 százaléka szeret tévét nézni, rádiót 27 százalékuk hallgat, a világhálót 24 százalékuk használja, azonban újságokat már csak 10, míg folyóiratokat 8 százalékuk olvas. A felmérés szerint az európai fiataloknak csak a 20 százaléka szörföl rendszeresen az interneten, vagy küld naponta elektronikus leveleket.
Mint azt Michael Kleindl, az EIAA elnöke elmondta, az online reklámok esetében a nagyobb cégek még óvatosan reagálnak, mintha szkeptikusak lennének. Nem mondható el ugyanez ugyanakkor a mai fiatalokról, akik szinte minden új iránt, így az internetes reklámok iránt is nyitottak. Ehhez hozzájárul, hogy jelenleg dinamikusan növekszik a szélessávú internet-, főleg a DSL-piac, és a szakértő szerint a mostani esztendő második negyedéve lesz az egyik legjobb időszak a DSL-korszakban.
A felmérés szerint napjainkban már a 15 és 24 év közötti fiatalok negyede vásárol az interneten és tölt le az internetről zenét. A megkérdezettek 47 százaléka válaszolt úgy, hogy fizetne egy online zeneletöltő szolgáltatásért, míg a fiatalok 52 százaléka most már kizárólag online hallgat zenét. Az online játékok szintén népszerűek, negyedük fizetne ilyen szolgáltatásért, míg a 40 százalékuk elmondta, hogy az elmúlt hét napban legalább egy játékoldalt felkeresett, 17 százalékuk pedig már legalább egy játékot vásárolt a világhálón.
Az internetet a fiatalok 58 százaléka chatelésre használja. Ezzel párhuzamosan az európai 15 és 24 év közöttiek válaszaiból kiderült az is, hogy mióta rendszeresen chatelnek, több mint egyharmaduk kevesebbet telefonál, míg 26 százalékuk kevesebb rövid szöveges üzenetet (SMS) küld. A felmérést az EIAA megbízásából a Millward Brown piackutató intézet végezte el nyolc országból hétezer résztvevő bevonásával. Az EIAA tagjai közé tartozik egyébként a Yahoo!, az MSN, a Lycos, a Tiscali, az AOL, az Adlink és a T-Online.
Többek között ez derült ki a European Interactive Advertising Association (EIAA) nevű szervezet Londonban nyilvánosságra hozott felméréséből. A televízió abban a tekintetben ugyanakkor továbbra is vezet, hogy a fiatalok 31 százaléka szeret tévét nézni, rádiót 27 százalékuk hallgat, a világhálót 24 százalékuk használja, azonban újságokat már csak 10, míg folyóiratokat 8 százalékuk olvas. A felmérés szerint az európai fiataloknak csak a 20 százaléka szörföl rendszeresen az interneten, vagy küld naponta elektronikus leveleket.
Mint azt Michael Kleindl, az EIAA elnöke elmondta, az online reklámok esetében a nagyobb cégek még óvatosan reagálnak, mintha szkeptikusak lennének. Nem mondható el ugyanez ugyanakkor a mai fiatalokról, akik szinte minden új iránt, így az internetes reklámok iránt is nyitottak. Ehhez hozzájárul, hogy jelenleg dinamikusan növekszik a szélessávú internet-, főleg a DSL-piac, és a szakértő szerint a mostani esztendő második negyedéve lesz az egyik legjobb időszak a DSL-korszakban.
A felmérés szerint napjainkban már a 15 és 24 év közötti fiatalok negyede vásárol az interneten és tölt le az internetről zenét. A megkérdezettek 47 százaléka válaszolt úgy, hogy fizetne egy online zeneletöltő szolgáltatásért, míg a fiatalok 52 százaléka most már kizárólag online hallgat zenét. Az online játékok szintén népszerűek, negyedük fizetne ilyen szolgáltatásért, míg a 40 százalékuk elmondta, hogy az elmúlt hét napban legalább egy játékoldalt felkeresett, 17 százalékuk pedig már legalább egy játékot vásárolt a világhálón.
Az internetet a fiatalok 58 százaléka chatelésre használja. Ezzel párhuzamosan az európai 15 és 24 év közöttiek válaszaiból kiderült az is, hogy mióta rendszeresen chatelnek, több mint egyharmaduk kevesebbet telefonál, míg 26 százalékuk kevesebb rövid szöveges üzenetet (SMS) küld. A felmérést az EIAA megbízásából a Millward Brown piackutató intézet végezte el nyolc országból hétezer résztvevő bevonásával. Az EIAA tagjai közé tartozik egyébként a Yahoo!, az MSN, a Lycos, a Tiscali, az AOL, az Adlink és a T-Online.