SG.hu
Csökkent a Tele2 nyeresége
A csoport árbevétele 12 %-kal, 11.579 millió svéd koronára nőtt 2004 azonos időszakához képest, adózás utáni eredménye mintegy 483 millió svéd koronát tett ki.
Az alternatív távközlési szolgáltató nyilvánosságra hozta a 2005. év március 31-el zárult első negyedéves konszolidált eredményeit. Lars-Johan Jarnheimer, a TELE2 AB elnök-vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket: "A TELE2 konszolidált árbevétele az első negyedévben továbbra is jó ütemben, mintegy 12%-kal bővült. Az elmúlt időszak jelentős kiadásai ellenére -mint a nagykereskedelmi előfizetési díjak, az UMTS (3G) licenszfizetések és az UTA ausztriai integrációjának mindösszesen 185 milliós koronás költségei - mind a nyereség, mind a cash flow elvárásaink szerint alakult. A svédországi mobiltelefon üzletág tovább növekedett, elsősorban rendkívül sikeres termékbevezetéseinknek köszönhetően. Már kilenc országban kínálunk ADSL Internet-előfizetést, legutóbb Hollandiában indítottuk el ezt a szolgáltatásunkat. Több mint 600,000 előfizetőnkkel mára a kontinens egyik jelentős ADSL-szolgáltatójává váltunk.“
A két legjobban teljesítő terület a svéd mobilpiac, illetve a közép-európai régió volt. Az utóbbi igazán dinamikusan bővülő előfizetőszámot és folyamatos, megbízható pénzügyi teljesítményt mutatott. Magyarországon egy év leforgása alatt a legtöbb lakossági előfizetővel rendelkező alternatív telefonszolgáltatóvá nőtte ki magát a vállalat a lakossági vezetékes telefonos piacon.
A Tele2 a kontinensen 901 ezer új ügyféllel gyarapodott, de a piac ennél többet, 1,1 milliót várt. A cég bejelentése szerint új vezetékes előfizetéses svédországi szolgáltatásának bevezetése - a rivális TeliaSonera versenyét ellensúlyozandó - közel 100 millió euróba került a negyedben. A Tele2 baltikumi, oroszországi tevékenységének eredménye kissé csökkent a negyedben, miközben közép- és dél-európai, benelux államokbeli, valamint nagy-britanniai nyeresége nőtt. A legnagyobb ügyfélszám-növekedést Közép-Európában Magyarországon érték el. Hazánkban a társaságot működésének addigi nyolc hónapja során több mint 200 ezer előfizető választotta.
A hazai eredményekről Laczkó Tóth Gergely, a TELE2 Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: "Magyarországon alig egy év alatt több mint 70%-os ismertséget értünk el, és mostanra a TELE2 már az ország valamennyi bekapcsolt vezetékes fővonalának 84%-án elérhető. Idei legfontosabb célunk a szolgáltatási területek további bővítése, így júniustól már az Invitel területeken is megjelenik a TELE2 szolgáltatása, olcsó tarifáival."
A Tele2 hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az adott ország vezetékes cégeitől. A társaság nem épít ki és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét az ügyfelek megszerzésére fordítja.
Az alternatív távközlési szolgáltató nyilvánosságra hozta a 2005. év március 31-el zárult első negyedéves konszolidált eredményeit. Lars-Johan Jarnheimer, a TELE2 AB elnök-vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket: "A TELE2 konszolidált árbevétele az első negyedévben továbbra is jó ütemben, mintegy 12%-kal bővült. Az elmúlt időszak jelentős kiadásai ellenére -mint a nagykereskedelmi előfizetési díjak, az UMTS (3G) licenszfizetések és az UTA ausztriai integrációjának mindösszesen 185 milliós koronás költségei - mind a nyereség, mind a cash flow elvárásaink szerint alakult. A svédországi mobiltelefon üzletág tovább növekedett, elsősorban rendkívül sikeres termékbevezetéseinknek köszönhetően. Már kilenc országban kínálunk ADSL Internet-előfizetést, legutóbb Hollandiában indítottuk el ezt a szolgáltatásunkat. Több mint 600,000 előfizetőnkkel mára a kontinens egyik jelentős ADSL-szolgáltatójává váltunk.“
A két legjobban teljesítő terület a svéd mobilpiac, illetve a közép-európai régió volt. Az utóbbi igazán dinamikusan bővülő előfizetőszámot és folyamatos, megbízható pénzügyi teljesítményt mutatott. Magyarországon egy év leforgása alatt a legtöbb lakossági előfizetővel rendelkező alternatív telefonszolgáltatóvá nőtte ki magát a vállalat a lakossági vezetékes telefonos piacon.
A Tele2 a kontinensen 901 ezer új ügyféllel gyarapodott, de a piac ennél többet, 1,1 milliót várt. A cég bejelentése szerint új vezetékes előfizetéses svédországi szolgáltatásának bevezetése - a rivális TeliaSonera versenyét ellensúlyozandó - közel 100 millió euróba került a negyedben. A Tele2 baltikumi, oroszországi tevékenységének eredménye kissé csökkent a negyedben, miközben közép- és dél-európai, benelux államokbeli, valamint nagy-britanniai nyeresége nőtt. A legnagyobb ügyfélszám-növekedést Közép-Európában Magyarországon érték el. Hazánkban a társaságot működésének addigi nyolc hónapja során több mint 200 ezer előfizető választotta.
A hazai eredményekről Laczkó Tóth Gergely, a TELE2 Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: "Magyarországon alig egy év alatt több mint 70%-os ismertséget értünk el, és mostanra a TELE2 már az ország valamennyi bekapcsolt vezetékes fővonalának 84%-án elérhető. Idei legfontosabb célunk a szolgáltatási területek további bővítése, így júniustól már az Invitel területeken is megjelenik a TELE2 szolgáltatása, olcsó tarifáival."
A Tele2 hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az adott ország vezetékes cégeitől. A társaság nem épít ki és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét az ügyfelek megszerzésére fordítja.