SG.hu
Ötszörösére nőtt az Apple nyeresége
Az egy évvel korábbi eredményekhez képest a forgalom 70, a nettó nyereség pedig
500%-kal javult.
Az Apple közzétette a 2005. pénzügyi év 2005. március 26-án záródó, második negyedévének eredményeit. A negyedévben az Apple 290 millió dollár - azaz részvényenként 34 cent - nyereséget ért el, szemben az előző pénzügyi év azonos időszakának 46 millió dolláros - azaz részvényenként 6 centes - nyereségével. A most lezárult negyedév teljes forgalma 3,24 milliárd dollár volt, mely 70%-os növekedést mutat az előző pénzügyi év azonos időszakához képest; a bruttó árrés pedig 29,8%-ra növekedett, az előző pénzügyi év azonos időszakában elért 27,8%-ról. A nemzetközi piacokon történő értékesítések a teljes forgalom 40%-át tették ki.
Az Apple a negyedévben 1 070 000 Mac számítógépet (ezen belül nem mutatták ki a Mac mini gépek forgalmát) és 5,3 millió iPod mp3-lejátszót értékesített, mely a számítógépek területén 43%-os, az mp3-lejátszók területén 558%-os növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva. "Örömmel jelentjük be az Apple történetének legjobb második negyedéves eredményeit, mind a forgalom és a nettó nyereség tekintetében is" - mondta Steve Jobs, az Apple elnök-igazgatója. "Gyors léptekkel haladunk, és néhány igazán izgalmas új terméket mutatunk be idén; kezdve a Tiger operációs rendszerrel még ebben a hónapban."
"Örömmel jelenthetjük be a pénzügyi forgalom 70 százalékos, és a nettó nyereség 530 százalékos növekedését" - mondta Peter Oppenheimer, az Apple pénzügyi igazgatója. "2005 harmadik pénzügyi negyedévére előre tekintve 3,25 milliárd dollár körüli forgalomra és részvényenként várhatóan 28 cent körüli üzleti nyereségre számítunk."
Az amerikai mellett az európai forgalom is jól alakult. A második negyedévben 57 százalékkal 705 millió dollárra szökött fel. Az első negyedévhez képest itt is csökkent a forgalom (ez a periódusba foglalt karácsonyi szezonnak tudható be), de kevésbé mint egy évvel korábban. A Mac mini jó fogadtatásra talált az árérzékeny európai vevőközönség körében. Pascal Cagni, az Apple európai főnöke az év hátralévő részében is a piaci átlagot meghaladó értékesítésekkel számol.
Az Apple közzétette a 2005. pénzügyi év 2005. március 26-án záródó, második negyedévének eredményeit. A negyedévben az Apple 290 millió dollár - azaz részvényenként 34 cent - nyereséget ért el, szemben az előző pénzügyi év azonos időszakának 46 millió dolláros - azaz részvényenként 6 centes - nyereségével. A most lezárult negyedév teljes forgalma 3,24 milliárd dollár volt, mely 70%-os növekedést mutat az előző pénzügyi év azonos időszakához képest; a bruttó árrés pedig 29,8%-ra növekedett, az előző pénzügyi év azonos időszakában elért 27,8%-ról. A nemzetközi piacokon történő értékesítések a teljes forgalom 40%-át tették ki.
Az Apple a negyedévben 1 070 000 Mac számítógépet (ezen belül nem mutatták ki a Mac mini gépek forgalmát) és 5,3 millió iPod mp3-lejátszót értékesített, mely a számítógépek területén 43%-os, az mp3-lejátszók területén 558%-os növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva. "Örömmel jelentjük be az Apple történetének legjobb második negyedéves eredményeit, mind a forgalom és a nettó nyereség tekintetében is" - mondta Steve Jobs, az Apple elnök-igazgatója. "Gyors léptekkel haladunk, és néhány igazán izgalmas új terméket mutatunk be idén; kezdve a Tiger operációs rendszerrel még ebben a hónapban."
"Örömmel jelenthetjük be a pénzügyi forgalom 70 százalékos, és a nettó nyereség 530 százalékos növekedését" - mondta Peter Oppenheimer, az Apple pénzügyi igazgatója. "2005 harmadik pénzügyi negyedévére előre tekintve 3,25 milliárd dollár körüli forgalomra és részvényenként várhatóan 28 cent körüli üzleti nyereségre számítunk."
Az amerikai mellett az európai forgalom is jól alakult. A második negyedévben 57 százalékkal 705 millió dollárra szökött fel. Az első negyedévhez képest itt is csökkent a forgalom (ez a periódusba foglalt karácsonyi szezonnak tudható be), de kevésbé mint egy évvel korábban. A Mac mini jó fogadtatásra talált az árérzékeny európai vevőközönség körében. Pascal Cagni, az Apple európai főnöke az év hátralévő részében is a piaci átlagot meghaladó értékesítésekkel számol.