SG.hu
Magyar Telekomra változik a Matáv neve
A Matáv igazgatósága a mai napon döntést hozott a vállalat nevének Magyar Telekomra történő változtatásáról.
Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz.
A Matáv Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül. A Matáv mobil üzletága T-Mobile Magyarországra történt átnevezését követően folytatódik a T-márka teljes körű bevezetése Magyarországon. Ez újabb lépés a Matáv szolgáltatásainak a Deutsche Telekom Csoportba történő integrálása felé. A Matáv Csoport márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd, így olyan világszerte ismert márkák bevezetésére kerülhet sor Magyarországon, mint a T-Com, a T-Systems és a T-Online.
Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója elmondta: "A világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég értékét és versenyképességét. Ügyfeleink megismerhetik a T-márka által képviselt megbízható, állandó minőséget. Új, innovatív termékeket és szolgáltatásokat kínálunk majd, egyebek mellett integrált megoldásokat, melyekhez ügyfeleink kényelmesen, egy forrásból juthatnak majd hozzá."
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom közép-kelet európai leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: "A 'T' a minőség, a hatékonyság és az innováció jelképe, csapatunk szellemét és elkötelezettségét testesíti meg világszerte. A T-márka ereje az anyavállalat és a leányvállalatok szoros kapcsolatában - a Csoporton belüli szinergiában - rejlik, s ez rendkívüli előnyt jelent a távközlésben. A T-márka a legkorszerűbb távközlési szolgáltatásokat és a csúcsminőséget jelképezi azokon a piacokon, ahol a T-Csoport tagvállalatai jelen vannak. A névváltás világosan mutatja a Deutsche Telekom erős elkötelezettségét a Matáv iránt. A névváltás nem jelent változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21%-os tulajdonosa marad."
A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli. A név- és márkaváltás költségét, valamint a DT Csoporttól kapott költségtérítést nettó alapon számolják el, így ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételeire. A Matáv Csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás a cég szerint várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a társaság versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, az új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését.
Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz.
A Matáv Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül. A Matáv mobil üzletága T-Mobile Magyarországra történt átnevezését követően folytatódik a T-márka teljes körű bevezetése Magyarországon. Ez újabb lépés a Matáv szolgáltatásainak a Deutsche Telekom Csoportba történő integrálása felé. A Matáv Csoport márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd, így olyan világszerte ismert márkák bevezetésére kerülhet sor Magyarországon, mint a T-Com, a T-Systems és a T-Online.
Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója elmondta: "A világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég értékét és versenyképességét. Ügyfeleink megismerhetik a T-márka által képviselt megbízható, állandó minőséget. Új, innovatív termékeket és szolgáltatásokat kínálunk majd, egyebek mellett integrált megoldásokat, melyekhez ügyfeleink kényelmesen, egy forrásból juthatnak majd hozzá."
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom közép-kelet európai leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: "A 'T' a minőség, a hatékonyság és az innováció jelképe, csapatunk szellemét és elkötelezettségét testesíti meg világszerte. A T-márka ereje az anyavállalat és a leányvállalatok szoros kapcsolatában - a Csoporton belüli szinergiában - rejlik, s ez rendkívüli előnyt jelent a távközlésben. A T-márka a legkorszerűbb távközlési szolgáltatásokat és a csúcsminőséget jelképezi azokon a piacokon, ahol a T-Csoport tagvállalatai jelen vannak. A névváltás világosan mutatja a Deutsche Telekom erős elkötelezettségét a Matáv iránt. A névváltás nem jelent változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21%-os tulajdonosa marad."
A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli. A név- és márkaváltás költségét, valamint a DT Csoporttól kapott költségtérítést nettó alapon számolják el, így ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételeire. A Matáv Csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás a cég szerint várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a társaság versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, az új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését.