Alex
Egyre többen intézzük neten a pénzügyeket
A GKI rendszeresen felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését, a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit.
Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató index év elején elkezdődött csökkenése folytatódott, tehát az ágazat szereplői nem túlzottan bizakodóak. A -100 és +100-as skálán belül mozgó index a pénzügyi szolgáltatók mérsékelt várakozásait számszerűsíti az internet nyújtotta üzleti lehetőségekkel szemben A csökkenést elsősorban a biztosítóknak, az internet piacátalakító, valamint az értékesítésre gyakorolt hatására vonatkozó várakozásainak erőteljes csökkenése okozta. Az index értéke mögött továbbra is a bankok pozitívabb, valamint a biztosítók mérsékeltebb álláspontja jelenik meg az internettel kapcsolatban.
A vállalatok pesszimisták az internetes kereskedelemmel szemben
2004. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 396 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,6%-kal több mint 3 hónappal, és 41%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban csaknem 61 ezer volt, ami 12%-os, illetve 24%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. 2004. végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 460 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 72 ezer körül alakul.
A bankok és a GKI várakozása szerint 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40%-kal a vállalatiak pedig 28-30%-kal. Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett.
Egyre több ember intézi banki ügyeit interneten keresztül
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4,5%-kal, 12 hónap alatt pedig 38%-kal nőtt.
Terjed a mobiltelefonos bankolás is
A felmérés 2004 augusztus-szeptember folyamán történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat.
Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató index év elején elkezdődött csökkenése folytatódott, tehát az ágazat szereplői nem túlzottan bizakodóak. A -100 és +100-as skálán belül mozgó index a pénzügyi szolgáltatók mérsékelt várakozásait számszerűsíti az internet nyújtotta üzleti lehetőségekkel szemben A csökkenést elsősorban a biztosítóknak, az internet piacátalakító, valamint az értékesítésre gyakorolt hatására vonatkozó várakozásainak erőteljes csökkenése okozta. Az index értéke mögött továbbra is a bankok pozitívabb, valamint a biztosítók mérsékeltebb álláspontja jelenik meg az internettel kapcsolatban.
A vállalatok pesszimisták az internetes kereskedelemmel szemben
2004. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 396 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,6%-kal több mint 3 hónappal, és 41%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban csaknem 61 ezer volt, ami 12%-os, illetve 24%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. 2004. végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 460 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 72 ezer körül alakul.
A bankok és a GKI várakozása szerint 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40%-kal a vállalatiak pedig 28-30%-kal. Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett.
Egyre több ember intézi banki ügyeit interneten keresztül
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. június 30-án kb. 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10%-kal, egy év alatt pedig 69%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4,5%-kal, 12 hónap alatt pedig 38%-kal nőtt.
Terjed a mobiltelefonos bankolás is
A felmérés 2004 augusztus-szeptember folyamán történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat.