SG.hu
Népszerű csalás a banki oldalak másolása
[E-kereskedelem] A bankok weboldalainak "klónozása" - visszaélés végett - meglehetősen nagy népszerűségnek örvend az utóbbi időben. A figyelmeztetések ellenére azonban a felhasználók nagy része még a legalapvetőbb biztonsági óvintézkedéseket sem teszi meg.
Ki ne kapott volna már e-mailt egy-egy nagyobb banktól, melyben biztonsági okokból számlainformációk begépelésére kérik a Kedves Ügyfelet? Az eredetinek tűnő e-mailben még linket is találunk, melyre kattintva a bank hivatalos honlapjának pontos másán találjuk magunkat. A "klón-honlap" üzemeltetői azonban pontosan arra várnak, hogy a gyanútlan számlatulajdonosok begépeljék adataikat a hamis oldalon, s ők a frissen szerzett információ birtokában leszipkázhassák a számlán található pénzt.
A trükk nem új, az óvatosságra intő szózatokról nem is beszélve. Ennek ellenére az Egyesült Királyság-beli APACS felmérése szerint sok felhasználó egyáltalán nem is próbálja megvédeni önmagát és számláját az on-line banki csalások ellen. A kutatás eredményei szerint az ügyfelek 4%-a habozás nélkül megadja személyes, illetve számlájára vonatkozó adatait, csupán 28%-uk jár utána, lehet-e hinni az e-mailben írtaknak, míg az ügyfelek kétharmada dönt úgy, hogy tudomást sem vesz az ilyen levelekről. Biztonság tekintetében a válaszadók negyede ismerte el, hogy on-line bankolásra használt gépén nincsen hatékony vírusirtó, míg tíz felhasználó közül négy tűzfalat sem használ a számítógépén.
Ki ne kapott volna már e-mailt egy-egy nagyobb banktól, melyben biztonsági okokból számlainformációk begépelésére kérik a Kedves Ügyfelet? Az eredetinek tűnő e-mailben még linket is találunk, melyre kattintva a bank hivatalos honlapjának pontos másán találjuk magunkat. A "klón-honlap" üzemeltetői azonban pontosan arra várnak, hogy a gyanútlan számlatulajdonosok begépeljék adataikat a hamis oldalon, s ők a frissen szerzett információ birtokában leszipkázhassák a számlán található pénzt.
A trükk nem új, az óvatosságra intő szózatokról nem is beszélve. Ennek ellenére az Egyesült Királyság-beli APACS felmérése szerint sok felhasználó egyáltalán nem is próbálja megvédeni önmagát és számláját az on-line banki csalások ellen. A kutatás eredményei szerint az ügyfelek 4%-a habozás nélkül megadja személyes, illetve számlájára vonatkozó adatait, csupán 28%-uk jár utána, lehet-e hinni az e-mailben írtaknak, míg az ügyfelek kétharmada dönt úgy, hogy tudomást sem vesz az ilyen levelekről. Biztonság tekintetében a válaszadók negyede ismerte el, hogy on-line bankolásra használt gépén nincsen hatékony vírusirtó, míg tíz felhasználó közül négy tűzfalat sem használ a számítógépén.