SG.hu·

Konzervatív fellépés a p2p ellenes törvényjavaslattal szemben

Az Egyesült Államok legrégebbi konzervatív csoportosulása csatlakozott az Induce Act néven ismertté vált törvényjavaslat ellenzőinek táborához, és azzal vádolja a hollywoodi liberálisokat, hogy lelassítják a fejlődés folyamatát.

Az Amerikai Konzervatív Unió (American Conservative Union, ACU) - amely főleg a Republikánus Párt tagjait, valamint egykori szenátorokat tömörít - hirdetéseket jelentetett meg a különböző napilapokban és magazinokban, amelyek kifigurázzák a törvényjavaslatot, és elmarasztalják a javaslatot támogató konzervatívokat. "A hollywoodi liberálisok meg akarják állítani a fejlődést, de ami a legszomorúbb, hogy egyes konzervatív személyek is csatlakoztak e törekvéshez" - jelentette ki Stacie Rumenap, az ACU igazgatóhelyettese.

Az Induce Act eredeti változata kimondta, hogy mindazon személyek, illetve szervezetek büntethetők, akik - akarva-akaratlanul - lehetővé teszik a szerzői jogok megsértését. A javaslat országszerte óriási vitákat váltott ki, mivel a gyártók attól féltek, hogy a törvény által a hordozható lejátszók is törvénytelennek minősülnek majd. A javaslat átdolgozott változata már némileg pontosabban fogalmaz, és kimondja, hogy a vállalatok kizárólag abban az esetben bűnösek, amennyiben bizonyítható, hogy tudatosan segítették elő a szerzői jogok megsértését.

A pontosítás ellenére a gyártók többsége továbbra is bizalmatlan a törvényjavaslattal szemben, és Orrin Hatch szenátor - aki kezdettől fogva sürgette a törvényjavaslat kidolgozását, és maga is republikánus - mindeddig hasztalan próbálta meggyőzni vállalatokat a törvény szükségességéről. Az ACU hirdetései szerint ugyanakkor a javaslat megszüntetné a fogyasztók azon jogát, hogy igénybe vegyék az új technológiákat, és csak egy újabb bevételi forrást jelentene Hollywood vezetőinek.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© schakaal2006. 03. 12.. 19:16||#18
ööö... Rock! Te tudsz írni???
© Razgon2004. 09. 28.. 10:45||#17
Egyetértek, sok cucc volt, amit még végig sem toltam, és örültem hogy nem került pénzbe. És több nagy kedvencem is van (Il-2 Sturmovik, Grand Prix Legends) ami eredetiben figyel a polcon.
© mechorg2004. 09. 27.. 22:28||#16
Most cé lettem? Az kool
© mechorg2004. 09. 27.. 21:52||#15
Én max akkor veszem meg, ha a letöltöttel nem lehet játszani vagy multizni. Te tényleg meg szoktad venni? (Amugy meg erre van a demo )
© tajfun2004. 09. 27.. 21:17||#14
P2p elott is volt warez, utana is lesz. Legfeljebb visszajon a cd iros gyerekek kora, aztan offlineban terjed ujra. Max ennyit lehet vele elerni. Tiltassal meg semmit se sikerult megszuntetni. Az amcsiknak ismeros lehet pl. az alkoholtilalom (Al Capone), vagy a drogozas. Hat nagyon megszunt mind2...
© Rockk2004. 09. 27.. 14:03||#13
WAREZ OROKE ---
1. Lehetoseged van ki probalni egy jatekot -- lasd DOOM--- mikor meg jelent mindenki wow de fasza lesz, etc..utana meg mindenki fikazta mert szar lett...bar gyonjoru , bla bla..nincs gameplaye kesz. pont
Na most, ha nem lenne warez , mindenkinek meg kellet volna vennie, kb 40 dollar kolcseg egy jatekker aminek miutan meg csinaltad a veget semmi kedved ujra jatszani..
Tehat, ki dobot penz lenne..

DE- ha meg tetszik egy warez jatek pl WARCRAFT 3 tobb mint valoszszinu hogy meg veszehd az Eredetit is, mert anyira tetszik

TEHAT

WAREZ- joooo
ANTI WAREZ--- rosz, csak a cegeknek Joo... pioca csocsok
© Razgon2004. 09. 27.. 10:36||#12
Úgy gondolom, hogy az általad említett közellenségek a normál népességhez viszonyítva kevesen (persze ez is sok) vannak.

Sokkal többen vannak a warezolók, P2P júzerek. Lehet õket is üldözni, csak ez már komoly szavazatvesztéssel járhat egy párt számára.

Arról nem is szólva, ha tényleg megszûnne a P2P, tényleg nem másolnának zenét és szoftvert az emberek, akkor szerintem összeomlana a zene- és a szoftveripar is. Nem terjednének el a dolgok megfelelõen.

Persze nem tudhatjuk, a következõ években biztosan a jogok nyirbálása fog menni. Terjedni fognak a szoftver szabadalmak, és ez évek múltán majd komoly feszültségeket fog okozni. A vége valszeg egy jogi "forradalom" lesz.
© NEXUS62004. 09. 26.. 22:03||#11
Remélem igazad lesz!

Én viszont attól félek, hogy egyszer csak azt vesszük észre, hogy ma még a pedofilok, meg terroristák, holnap a warezolók, vagy az egyszerû p2p júzer lesz az elsõszámú közellenség!

A XXI. szd-elvégre tökös kíberbûnözõket kíván, ha nics akkor meg majd csinálunk!
© Razgon2004. 09. 26.. 19:14||#10
Ez így van, éppen ezért félnek tõle, és éppen ezért próbálják agyonszabályozni.

Alapvetõen változtatta meg az emberek gondolkodását a Net. Mostmár nem lehet (mindenkit) a TV-n keresztül manipulálni, a határok ledõltek.

Amíg nem értik meg a net lényegét, addig képtelenek lesznek normális döntéseket hozni (szerintem azután is).

Rövid távon meg lehet hozni egy ilyen törvényt, de hosszabb távon népsanyargató mivolta miatt hosszú távon szavazatvesztést jelent minden kormányzatnak.

A képviselõk elõvehetnék a történelemkönyveket: a fejlõdés megállíthatatlan.

Mi lett volna, ha annak idején pl. a hajózási vállalatok megpróbálják ellehetetleníteni a repülõgépek fejlesztését? Nem sikerült volna nekik.

A politikusok sem gyõzhetnek. Ebben nem.
© tajfun2004. 09. 26.. 14:22||#9
Az meg nem jelent semmit, addig meg fordulhat a kocka, meg amugy is nyomhatjak maskepp is a gmbot a szavazok nemcsak a kutatasi adatok szerint.

Mindenhol mindenben lo've' van, ez nem igazan ujdonsag, de inkabb arra a tolvajra szavaz az ember amelyik a sajat zsebe mellett az ovet is megtomi. Vagy legalabb nem lopja ki annyira mint az ellenfele.

Szal akarmilyen hatteralkuk is mennek, itt kivetelesen a republikanusok allaspontja all kozelebb az emberekehez, a demokratikus ertekrendhez, pedig altalaba a demokratak a jo fiuk, a republikanusok meg a kapzsi foldesurak.