Gyurkity Péter
Megjelent az első 64 bites AMD processzorra írt játék
Bemutatták az első olyan játékszoftvert, amely teljes mértékben kihasználja a 64 bites AMD processzorok képességeit - jóllehet a szükséges operációs rendszer megjelenése csak egy év múlva várható.
A szóban forgó játék az Atari fejlesztése, és a keresztségben a "Shadow Ops: Red Mercury" nevet kapta készítőitől. Az AMD, valamint az Atari szóvivője az új játék egyik legfontosabb előnyeként említette, hogy a 64 bites címzés révén jóval több memóriát támogat, mint 32 bites elődjei, így valóra válhatnak azok a grafikai fejlesztések, amelyek megvalósítása eddig a szükséges memória hiánya miatt késlekedett. A játékot eredetileg Xboxra adták ki, amely egy 32 bites erőforrást foglal magában. Az Atari szóvivője elmondta, hogy a játék 64 bitre történő konvertálása aránylag gyorsan és problémamentesen lezajlott.
A tény, hogy az első 64 bites játékot az Atari adta ki, némi meglepést jelent azok után, hogy az AMD korábban megerősítette, hogy az Ubisoft már dolgozik a "Far Cry" és "Unreal Tournament" játékok átírásán. A mostani nyilatkozatokból kiderült, hogy az említett játékok megjelenését a 64 bites Windows operációs rendszer hiánya miatt elhalasztották, és az Ubisoft minden bizonnyal csak a Windows megjelenése után dönt a 64 bites változatok sorsáról.
Elemzők szerint a játékok iránt érdeklődő vásárlók is kivárják a 64 bites operációs rendszer megjelenését, bár a 32 bites konfigurációk lecserélése várhatóan jóval tovább húzódik majd, ami elsősorban a jelenlegi memóriaáraknak köszönhető. A felhasználók többsége ugyanis 512 MB memóriát használ, és egyelőre nem valószínű, hogy az átlag vásárlók feszegetni kezdik a 32 bites processzorok esetében érvényes négy gigabájtos korlátot.
A szóban forgó játék az Atari fejlesztése, és a keresztségben a "Shadow Ops: Red Mercury" nevet kapta készítőitől. Az AMD, valamint az Atari szóvivője az új játék egyik legfontosabb előnyeként említette, hogy a 64 bites címzés révén jóval több memóriát támogat, mint 32 bites elődjei, így valóra válhatnak azok a grafikai fejlesztések, amelyek megvalósítása eddig a szükséges memória hiánya miatt késlekedett. A játékot eredetileg Xboxra adták ki, amely egy 32 bites erőforrást foglal magában. Az Atari szóvivője elmondta, hogy a játék 64 bitre történő konvertálása aránylag gyorsan és problémamentesen lezajlott.
A tény, hogy az első 64 bites játékot az Atari adta ki, némi meglepést jelent azok után, hogy az AMD korábban megerősítette, hogy az Ubisoft már dolgozik a "Far Cry" és "Unreal Tournament" játékok átírásán. A mostani nyilatkozatokból kiderült, hogy az említett játékok megjelenését a 64 bites Windows operációs rendszer hiánya miatt elhalasztották, és az Ubisoft minden bizonnyal csak a Windows megjelenése után dönt a 64 bites változatok sorsáról.
Elemzők szerint a játékok iránt érdeklődő vásárlók is kivárják a 64 bites operációs rendszer megjelenését, bár a 32 bites konfigurációk lecserélése várhatóan jóval tovább húzódik majd, ami elsősorban a jelenlegi memóriaáraknak köszönhető. A felhasználók többsége ugyanis 512 MB memóriát használ, és egyelőre nem valószínű, hogy az átlag vásárlók feszegetni kezdik a 32 bites processzorok esetében érvényes négy gigabájtos korlátot.