Gyurkity Péter
Az Oracle is átáll a havi frissítések rendszerére
Az adatbáziskezelő szoftvereiről ismert cég bejelentette, hogy - a Microsoft rendszeréhez hasonlóan - hamarosan havi ütemezésben teszi elérhetővé szoftverei legújabb javításait.
A bejelentés szerint a felhasználók ezentúl minden hónap második keddi napján tölthetik le a frissítéseket. "Véleményünk szerint az előre meghatározott időpontban megjelenő, és egyszerre több hibát is javító frissítések jobban szolgálják vásárlóink érdekeit, mint a véletlenszerű időpontokban kiadott apróbb foltozások. Bár a tapasztalatok szerint a menetrendeket igen nehéz betartani, a felhasználók érdeke mindennél fontosabb számunkra" - áll a cég közleményében.
Az Oracle lépése újabb példa arra, hogy a jelentősebb vállalatok közül egyre többen ütemezni próbálják a javítások megjelenését. Egyes biztonsági szakértők szerint ugyan a havonta megjelenő frissítések inkább a vállalatok érdekeit szolgálják mintsem a vásárlókét, mások viszont hangsúlyozzák, hogy az ütemezett rendszer révén javul a biztonság.
"A legfontosabb szempont, hogy az informatikai cégek előre meghatározott időpontban teszik közzé javításaikat, és nem meglepetésszerűen, szinte a felhasználók tudta nélkül" - jelentette ki Gerhard Eschelbeck, a Qualys technikai igazgatója. A Qualys - amely elsősorban az informatikai rendszerek veszélyeztetettségével foglalkozik - nemrég közzétette, hogy a szoftvergyártók manapság sokkal gyakrabban adnak ki javításokat. Felmérésük arra irányult, hogy általában mennyi idő alatt esik felére azon rendszerek száma, amelyek egy bizonyos szoftveres hiba által veszélyeztetettek. Míg tavaly 30 nap alatt érték el ezt az eredményt, az idei évben már 21 nap is elegendőnek bizonyult.
Eschelbeck hozzátette, hogy a Microsoft által bemutatott rendszer egyik előnye, hogy a meghatározott időpontban megjelenő javításokat némileg egyszerűbb telepíteni. Ugyanakkor egyes adatok azt mutatják, hogy a havi frissítéseket megjelentető cégek általában lassabban reagálnak az újonnan felfedezett hibákra. Szakértők véleménye szerint a Microsoft számos esetben túlságosan lassan foltozta be az operációs rendszer újabb biztonsági réseit, és példaként említik, hogy az egyik hiba kijavítására több mint 200 napot kellett várnunk.
A bejelentés szerint a felhasználók ezentúl minden hónap második keddi napján tölthetik le a frissítéseket. "Véleményünk szerint az előre meghatározott időpontban megjelenő, és egyszerre több hibát is javító frissítések jobban szolgálják vásárlóink érdekeit, mint a véletlenszerű időpontokban kiadott apróbb foltozások. Bár a tapasztalatok szerint a menetrendeket igen nehéz betartani, a felhasználók érdeke mindennél fontosabb számunkra" - áll a cég közleményében.
Az Oracle lépése újabb példa arra, hogy a jelentősebb vállalatok közül egyre többen ütemezni próbálják a javítások megjelenését. Egyes biztonsági szakértők szerint ugyan a havonta megjelenő frissítések inkább a vállalatok érdekeit szolgálják mintsem a vásárlókét, mások viszont hangsúlyozzák, hogy az ütemezett rendszer révén javul a biztonság.
"A legfontosabb szempont, hogy az informatikai cégek előre meghatározott időpontban teszik közzé javításaikat, és nem meglepetésszerűen, szinte a felhasználók tudta nélkül" - jelentette ki Gerhard Eschelbeck, a Qualys technikai igazgatója. A Qualys - amely elsősorban az informatikai rendszerek veszélyeztetettségével foglalkozik - nemrég közzétette, hogy a szoftvergyártók manapság sokkal gyakrabban adnak ki javításokat. Felmérésük arra irányult, hogy általában mennyi idő alatt esik felére azon rendszerek száma, amelyek egy bizonyos szoftveres hiba által veszélyeztetettek. Míg tavaly 30 nap alatt érték el ezt az eredményt, az idei évben már 21 nap is elegendőnek bizonyult.
Eschelbeck hozzátette, hogy a Microsoft által bemutatott rendszer egyik előnye, hogy a meghatározott időpontban megjelenő javításokat némileg egyszerűbb telepíteni. Ugyanakkor egyes adatok azt mutatják, hogy a havi frissítéseket megjelentető cégek általában lassabban reagálnak az újonnan felfedezett hibákra. Szakértők véleménye szerint a Microsoft számos esetben túlságosan lassan foltozta be az operációs rendszer újabb biztonsági réseit, és példaként említik, hogy az egyik hiba kijavítására több mint 200 napot kellett várnunk.