Gyurkity Péter
Fellendülőben az MP3-lejátszók forgalma
A brit Informa Media piackutató cég előrejelzése szerint az év hátralévő részében - további 10,8 millió hordozható lejátszó értékesítésével - ugrásszerű növekedésnek indul az MP3 lejátszók forgalma. Jelenleg mintegy 10 millió lejátszó van forgalomban, tehát a brit cég által jelzett növekedés a piac megduplázódását jelentené.
Az Informa Media várakozása szerint az Apple - amely jelenleg is rendkívül fontos szerepet tölt be a hordozható lejátszók piacán - a következő év januárjáig több mint 5 millió iPodot értékesít, és 23,5 százalékra növeli piaci részesedését. Az előrejelzés optimizmusát az Apple saját adatai is alátámasztják. A vállalat felmérése szerint ugyanis 2003 végéig összesen 1,32 millió hordozható lejátszó talált gazdára, és a folyamatosan növekvő eladások révén ez a szám idén 3,72 millióra emelkedett.
Negyedévente körülbelül 800 ezer iPodot vásárolnak meg, így kijelenthetjük, hogy az Apple minden különösebb megterhelés nélkül teljesíteni tudja majd az előrejelzésben foglaltakat. Az Informa Media ugyanakkor arra is felhívta a piac szereplőinek figyelmét, hogy a hordozható lejátszók forgalmának erőteljes növekedése nem garantálja a különböző zeneletöltő szolgáltatások életképességét. Véleményük szerint ugyanis a felhasználók nagy többsége az előfizetéses szolgáltatások helyett a már meglévő CD-gyűjteményét használja majd az új lejátszókon.
Simon Dyson, az Informa elemzője hangsúlyozta, hogy a zeneletöltő szolgáltatások ideje - növekvő népszerűségük ellenére - még nem érkezett el. A nagy áttörés még várat magára, de mindez csak idő kérdése. "A lejátszók gyártói rendkívüli eredményeket érhetnek el az elkövetkezendő években, de a zeneletöltő szolgáltatást nyújtó cégeknek újabb és újabb kedvezményekkel kell bebizonyítaniuk, hogy az előfizetéses rendszer valódi alternatíva a kalózmásolatokkal szemben" - jelentette ki Dyson.
Az Informa Media várakozása szerint az Apple - amely jelenleg is rendkívül fontos szerepet tölt be a hordozható lejátszók piacán - a következő év januárjáig több mint 5 millió iPodot értékesít, és 23,5 százalékra növeli piaci részesedését. Az előrejelzés optimizmusát az Apple saját adatai is alátámasztják. A vállalat felmérése szerint ugyanis 2003 végéig összesen 1,32 millió hordozható lejátszó talált gazdára, és a folyamatosan növekvő eladások révén ez a szám idén 3,72 millióra emelkedett.
Negyedévente körülbelül 800 ezer iPodot vásárolnak meg, így kijelenthetjük, hogy az Apple minden különösebb megterhelés nélkül teljesíteni tudja majd az előrejelzésben foglaltakat. Az Informa Media ugyanakkor arra is felhívta a piac szereplőinek figyelmét, hogy a hordozható lejátszók forgalmának erőteljes növekedése nem garantálja a különböző zeneletöltő szolgáltatások életképességét. Véleményük szerint ugyanis a felhasználók nagy többsége az előfizetéses szolgáltatások helyett a már meglévő CD-gyűjteményét használja majd az új lejátszókon.
Simon Dyson, az Informa elemzője hangsúlyozta, hogy a zeneletöltő szolgáltatások ideje - növekvő népszerűségük ellenére - még nem érkezett el. A nagy áttörés még várat magára, de mindez csak idő kérdése. "A lejátszók gyártói rendkívüli eredményeket érhetnek el az elkövetkezendő években, de a zeneletöltő szolgáltatást nyújtó cégeknek újabb és újabb kedvezményekkel kell bebizonyítaniuk, hogy az előfizetéses rendszer valódi alternatíva a kalózmásolatokkal szemben" - jelentette ki Dyson.