Berta Sándor
A felhasználók többsége másolt játékokkal játszik
A hírnévre különböző másolásvédelmek megalkotójaként szert tevő, és a digitális tartalmak védelméért lobbizó Macrovision által finanszirozott kutatás szerint a felhasználók többsége másolja a játékokat.
A felmérés szerint a számítógépes játékokkal játszó felhasználók többsége nem veszi meg az eredeti CD-ket, hanem másolt CD-lemezeket használ. A Macrovision szerint mindezért főleg a különböző fájlcserélő hálózatok vonhatók felelősségre, és a vállalat főként ebben látja okát annak is, hogy az elmúlt időszakban ismét emelkedett a másolt szoftverek aránya és száma.
A felmérés készítésekor összesen 2219 számítógépes játékost kérdeztek meg, és 52 százalékuk elismerte, hogy szinte mindig crackelt, vagyis feltört szoftvert használ. A megkérdezett személyek 15 százaléka ráadásul az elmúlt két esztendőben legalább 15 játékot használt illegális CD-vel. A Macrovision természetesen az eredmények tükrében igazolni látja azt, hogy miért is van szükség a különböző másolásvédelmekre, mint például az általa kifejlesztett Safe Disc-eljárásra.
A vállalat úgy véli, hogy csak jó másolásvédelem használata esetén van esély arra, hogy az újonnan a boltok polcaira kerülő számítógépes játékokat átmenetileg ugyan, de megvédjék a feltöréstől és az illegális másolástól. Ez már fél siker, ugyanis a felmérésből az is kiderült, hogy a játékosok egyetlen játékra sem várnak 6 hétnél többet, tehát ha egy játék illegális, feltört másolata a megjelenés utáni első hetekben nem tudna felkerülni az internetre, akkor a kiadók és a forgalmazók forgalma máris jelentősen növekedhetne.
A felmérés szerint a számítógépes játékokkal játszó felhasználók többsége nem veszi meg az eredeti CD-ket, hanem másolt CD-lemezeket használ. A Macrovision szerint mindezért főleg a különböző fájlcserélő hálózatok vonhatók felelősségre, és a vállalat főként ebben látja okát annak is, hogy az elmúlt időszakban ismét emelkedett a másolt szoftverek aránya és száma.
A felmérés készítésekor összesen 2219 számítógépes játékost kérdeztek meg, és 52 százalékuk elismerte, hogy szinte mindig crackelt, vagyis feltört szoftvert használ. A megkérdezett személyek 15 százaléka ráadásul az elmúlt két esztendőben legalább 15 játékot használt illegális CD-vel. A Macrovision természetesen az eredmények tükrében igazolni látja azt, hogy miért is van szükség a különböző másolásvédelmekre, mint például az általa kifejlesztett Safe Disc-eljárásra.
A vállalat úgy véli, hogy csak jó másolásvédelem használata esetén van esély arra, hogy az újonnan a boltok polcaira kerülő számítógépes játékokat átmenetileg ugyan, de megvédjék a feltöréstől és az illegális másolástól. Ez már fél siker, ugyanis a felmérésből az is kiderült, hogy a játékosok egyetlen játékra sem várnak 6 hétnél többet, tehát ha egy játék illegális, feltört másolata a megjelenés utáni első hetekben nem tudna felkerülni az internetre, akkor a kiadók és a forgalmazók forgalma máris jelentősen növekedhetne.