Berta Sándor
A Microsoft az Apple babérjaira tör
Az amerikai vállalat az Apple és az iPod példáját akarja követni. A rendmondi óriás elhatározta, hogy ő is kér magának egy szeletet a hordozható zenelejátszó készülékek és az online zeneboltok piacát jelképező tortából.
Yusuf Mehdi, a Microsoft MSN Információs Szolgálatokért és a Kereskedelmi Platformokért felelős alelnöke - aki többek között az MSN fejlesztéséért és a reklámügyi értékesítéséért is felel - egy Las Vegas-i internetes konferencián kijelentette, hogy a szoftveróriás már az idén elindítja saját online zeneboltját és ezzel párhuzamosan számos lejátszókészüléket is piacra fog dobni.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség információi szerint a konszern piaci részesedését úgy kivánja radikálisan növelni, hogy drasztikus mértékben csökkenti meglévő termékeinek árait, illetve az új készülékeit is olcsón fogja kínálni. Egyes meglévő termékek - a Microsoft tervei szerint - már az idén mintegy 80 százalékkal olcsóbbak lesznek - ezt már a dpa német hírügynökség állítja. Mindez valószínűleg annak tulajdonítható, hogy az Apple nemrég bejelentette, miszerint saját, önálló gyártórészleget állít fel az iPod gyártására és fejlesztésére.
A Microsoft márkanevű termékek az elképzelések szerint nem sokban fognak elmaradni az iPod mögött sem a kinézet, sem pedig a használhatóság tekintetében. Yusuf Mehdi azonban úgy véli: mivel az ő legolcsóbb hasonló termékük 50 dollárba fog kerülni, ezért jóval nagyobb sikerre számíthatnak majd. Csak összehasonlításul az Apple iPod Európában jelenleg 330 és 550 euró közötti áron kapható, az iPod mini pedig néhány online boltban már "csak" 280 eurót "kóstál". Az Egyesült Államokban az Apple iPod készüléke egyes virtuális boltokban már 250 dollár kifizetése után elvihető.
A Seattle Post Intelligencer értesülései szerint azonban a Microsoftnak lesz még egy előnye: mégpedig az, hogy a MSN Music szolgáltatás bármilyen más lejátszóval is kompatibilis lesz, nem csak a szoftveróriás által készített termékekkel.
Yusuf Mehdi, a Microsoft MSN Információs Szolgálatokért és a Kereskedelmi Platformokért felelős alelnöke - aki többek között az MSN fejlesztéséért és a reklámügyi értékesítéséért is felel - egy Las Vegas-i internetes konferencián kijelentette, hogy a szoftveróriás már az idén elindítja saját online zeneboltját és ezzel párhuzamosan számos lejátszókészüléket is piacra fog dobni.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség információi szerint a konszern piaci részesedését úgy kivánja radikálisan növelni, hogy drasztikus mértékben csökkenti meglévő termékeinek árait, illetve az új készülékeit is olcsón fogja kínálni. Egyes meglévő termékek - a Microsoft tervei szerint - már az idén mintegy 80 százalékkal olcsóbbak lesznek - ezt már a dpa német hírügynökség állítja. Mindez valószínűleg annak tulajdonítható, hogy az Apple nemrég bejelentette, miszerint saját, önálló gyártórészleget állít fel az iPod gyártására és fejlesztésére.
A Microsoft márkanevű termékek az elképzelések szerint nem sokban fognak elmaradni az iPod mögött sem a kinézet, sem pedig a használhatóság tekintetében. Yusuf Mehdi azonban úgy véli: mivel az ő legolcsóbb hasonló termékük 50 dollárba fog kerülni, ezért jóval nagyobb sikerre számíthatnak majd. Csak összehasonlításul az Apple iPod Európában jelenleg 330 és 550 euró közötti áron kapható, az iPod mini pedig néhány online boltban már "csak" 280 eurót "kóstál". Az Egyesült Államokban az Apple iPod készüléke egyes virtuális boltokban már 250 dollár kifizetése után elvihető.
A Seattle Post Intelligencer értesülései szerint azonban a Microsoftnak lesz még egy előnye: mégpedig az, hogy a MSN Music szolgáltatás bármilyen más lejátszóval is kompatibilis lesz, nem csak a szoftveróriás által készített termékekkel.