Spencer

A Dell szárnyal a növekvő PC-s piacon

Az idei esztendő első negyedévében a személyi számítógépek eladási mutatói a vártnál némileg kedvezőbben alakultak, a Dell pedig ezen időszakban képes volt megőrizni piacvezető pozícióját - derül ki az IDC és Gartner piackutató cégek legfrissebb jelentéseiből.

Az IDC közlése szerint 2004 első három hónapjában világszerte mintegy 41,3 millió PC talált gazdára, ami éves szinten körülbelül 17 százalékos növekedést jelent. Az IDC korábban 15 százalékos növekedést prognosztizált, a vállalati szektor kiváló eredménye miatt azonban a 15-ből végül is 17 százalék lett. A piackutató cég szerint egyébként jelen pillanatban Európa a legdinamikusabban növekvő regionális piac, ami elsősorban az erős eurónak, illetve a növekvő vállalati IT kiadásoknak köszönhető.

A Gartner adatai szerint az említett időszakban globálisan 45,3 millió darab személyi számítógép került forgalomba, ami 2003 hasonló időszakához képest 13,4 százalékos növekedést jelent, viszont 6,8 százalékos visszaesést az előző negyedévhez képest. Charles Smulders, a piackutató cég egyik vezető elemzője hangsúlyozta, hogy a negyedéves szinten tapasztalt visszaesés korántsem meglepő, hiszen év végén mindig több PC-t adnak el, mint év elején. Az IDC és a Gartner egyébként némileg eltérő módszert használ a PC-s szállítások értékelésére, ennek eredménye, hogy a két cég adatai nem egyeznek meg egymással.

Az elmúlt negyedévben a Dell minden korábbinál nagyobb előnyre tett szert a fő rivális Hewlett-Packarddal szemben, ugyanis a Dell körülbelül 1 millióval több személyi számítógépet adott el három hónap alatt, mint versenytársa. A Dell rendkívül jól teljesített, a Hewlett-Packard viszont veszített korábbi lendületéből, a jövőre vonatkozóan pedig annyit mondanék, hogy várhatóan az IBM is egyre jobb eredményeket fog elérni - nyilatkozta Loren Loverde, az IDC elemzője, majd hozzátette, hogy a Dell a tradicionálisan Hewlett-Packard erődítménynek számító Európában és Ázsiában is rendkívül dinamikusan fejlődik.

A Dell az első negyedévben 7,7 millió darab személyi számítógépet adott el, ami nem kevesebb mint 28 százalékos növekedést, illetve 18,6 százalékos piaci részesedést jelent. Ezzel szemben a Hewlett-Packard eladási mutatói ugyanezen időszakban csak 16 százalékkal javultak, a vállalat piacrésze pedig 15,5 százalékra csökkent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!