Spencer
Virágzik az internetes kereskedelem
A Pew Internet and American Life Project egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az internetes felhasználók körülbelül kétharmada szokott vásárolni online shopokban.
Nem is olyan rég egyesek még azt jósolták, hogy az elektronikus kereskedelem, vagyis az e-commerce térnyerését követően a hagyományos kereskedések teljesen elnéptelenednek majd. Nos erre mind a mai napig és várhatóan a jövőben sem kerül sor, azonban tény, hogy a vásárlás ezen új fajtája egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
A Pew Internet and American Life Project nevezetű washingtoni piackutató cég egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az internetes felhasználók körülbelül kétharmada szokott vásárolni az online shopokban. Az elektronikus kereskedelem történelmében fontos mérföldkőhöz érkeztünk el - nyilatkozta Lee Rainie, a cég igazgatója. Fontos, hogy nem csak az online módon vásárlók százalékos aránya, hanem emellett az internetes felhasználók száma is növekszik, vagyis elmondható, hogy az e-commerce szektor egyre nagyobbat harap egy egyre nagyobb piaci tortából - tette hozzá Rainie.
A Forrester Research piackutató cég szerint ugyancsak virágzik az elektronikus kereskedelem, ugyanis a cég előrejelzései szerint ebben a szektorban az idei esztendőben már nem kevesebb mint 120 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak majd le a cégek. Négy évvel ezelőtt az online felhasználók 47 százaléka, vagyis mintegy 36 millió ember vásárolt interneten keresztül, idén azonban ezen felhasználók részaránya várhatóan meghaladja majd a 66 százalékot, ami konkrétan több mint 83 millió embert fog jelenteni.
A Pew Internet and American Life Project munkatársai elmondták, hogy az elektronikus kereskedelem főáramba történő bevezetése mára befejeződött. Rainie elmondta, hogy a hagyományos áruházakban vásárlók, illetve az internetes boltok látogatóinak életkorra, nemre, illetve nemzetiségre vonatkozó statisztikai adatai lényegében megegyeznek egymással. Nem meglepő módon az idősebb korosztályok képviselői a leginkább bizalmatlanok a vásárlás új formájával szemben. 2000-ben a 65 év felettiek között mindössze 38 százalék, 2004 februárjában pedig mintegy 49 százalék volt az online kereskedéseket látogatók részaránya.
Nem is olyan rég egyesek még azt jósolták, hogy az elektronikus kereskedelem, vagyis az e-commerce térnyerését követően a hagyományos kereskedések teljesen elnéptelenednek majd. Nos erre mind a mai napig és várhatóan a jövőben sem kerül sor, azonban tény, hogy a vásárlás ezen új fajtája egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
A Pew Internet and American Life Project nevezetű washingtoni piackutató cég egyik legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az internetes felhasználók körülbelül kétharmada szokott vásárolni az online shopokban. Az elektronikus kereskedelem történelmében fontos mérföldkőhöz érkeztünk el - nyilatkozta Lee Rainie, a cég igazgatója. Fontos, hogy nem csak az online módon vásárlók százalékos aránya, hanem emellett az internetes felhasználók száma is növekszik, vagyis elmondható, hogy az e-commerce szektor egyre nagyobbat harap egy egyre nagyobb piaci tortából - tette hozzá Rainie.
A Forrester Research piackutató cég szerint ugyancsak virágzik az elektronikus kereskedelem, ugyanis a cég előrejelzései szerint ebben a szektorban az idei esztendőben már nem kevesebb mint 120 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak majd le a cégek. Négy évvel ezelőtt az online felhasználók 47 százaléka, vagyis mintegy 36 millió ember vásárolt interneten keresztül, idén azonban ezen felhasználók részaránya várhatóan meghaladja majd a 66 százalékot, ami konkrétan több mint 83 millió embert fog jelenteni.
A Pew Internet and American Life Project munkatársai elmondták, hogy az elektronikus kereskedelem főáramba történő bevezetése mára befejeződött. Rainie elmondta, hogy a hagyományos áruházakban vásárlók, illetve az internetes boltok látogatóinak életkorra, nemre, illetve nemzetiségre vonatkozó statisztikai adatai lényegében megegyeznek egymással. Nem meglepő módon az idősebb korosztályok képviselői a leginkább bizalmatlanok a vásárlás új formájával szemben. 2000-ben a 65 év felettiek között mindössze 38 százalék, 2004 februárjában pedig mintegy 49 százalék volt az online kereskedéseket látogatók részaránya.