Spencer

Queen Mary 2: luxus és high-tech minden mennyiségben

A nemrégiben átadott Queen Mary 2 luxus óceánjáró hajó nem csak hagyományos értelemben vett luxussal kényezteti utasait, hanem egyben igazi high-tech csemegét is jelent számukra.

A 800 millió dolláros költséggel felépített óriási hajó nemrégiben hagyta el az angliai Southampton kikötőjét, hogy tizennégy nap alatt elérje első útja célállomását, a floridai Fort Lauderdale-t. Az utasok a hajó fedélzetén többek közt interaktív televíziós szolgáltatásokat vehetnek igénybe, bármikor megnézhetik kedvenc filmjeiket, internetezhetnek és élvezhetik a fejlett elektronikus biztonsági rendszer minden előnyét. A Queen Mary 2-n mind az 1310 kabin be van hálózva, így az összes utasnak lehetősége nyílik arra, hogy elektronikus módon vacsorát rendeljen, vagy hogy például jelentkezzen egy másnapi kirándulásra. A hajón egyébként 5 kétszintes apartman, 6 luxuslakás, 706 tengerre néző ablakú, erkélyes kabin, valamint 281 belső kabin található.


A világ valaha épült legnagyobb luxusóceánjárója

Az utasok a beszálláskor egy kis vonalkódos, fényképes műanyag kártyát kapnak, melynek segítségével az utazás ideje alatt bármikor könnyen azonosíthatják magukat, illetve igénybe vehetik a különböző szolgáltatásokat. A kártyák egyébként nemcsak az utasok életét könnyítik meg, hanem a hajó ellátó személyzete számára is folyamatosan fontos információkkal szolgálnak az utasokról.


Frank Finch, a Queen Mary 2-t birtokló Cunard Line műszaki szolgáltatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója elmondta, hogy az óceánjáró számítógépes hálózata rendkívül nagy igénybevételnek van kitéve, de a tervezők olyan redundáns rendszert építettek, mely minden körülmények között működőképes. A számítógépes rendszer működésében egyébként rendkívül fontos szerepet játszik a Novell NetWare 6, az Oracle, valamint az SQL.

Klikk ide!
Pillantás a hajó belsejébe - klikk a képre a nagyításhoz

A Queen Mary 2 egész pontosan 345 méter hosszú, vagyis alig 35 méterrel rövidebb, mint amilyen magas az Empire State Buliding. A hajón maximum 2620 utas és 1253 főnyi kiszolgáló személyzet tartózkodhat. A legolcsóbb belső kabinok ára 2869 dollárnál (612 ezer forint) kezdődik, a fényűző luxusszobára vágyóknak pedig közel 38 ezer dollárt (8,1 millió forint) kell fizetniük egy-egy lakosztályért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tompka #43
    Azért ennek sem ment zökkenő mentesen az első útja (teszt út) Az orsugár hajtómű vagy minek a fedele leszaladt, így sok víz került a hajóban. Részben elkezdett süllyedni :D
  • mikike #42
    akkor SoDiék vesznek 2-t
  • JZO #38
    nem lehet szar a kapitánynak lenni sem... já, micsoda karriere lehet az illetőnek!
  • gz8 #34
    Tipikus szakértő hozzászólás

    Van fogalmad róla, hány százezer munkaóra volt mindezt megtervezni és megépíteni?


    "Hogyan úszik a hajó a vízen, amikor vasból vaaan?"
  • steveh #33
    egy darab kocka az egész.elképzelni nem tudom ,hogy ez hogyan fog uszni
  • selwik #30
    hmm kíváncsi lennék ez melyik kikötőben férne el:))
  • Inquisitor #29
    Ez nem hajó, ez úszó sziget :)
  • Garfield #27
    A Panama-zsilipek kiszélesítése egyelőre még csak ábránd, mert nem annyiből áll az egész, hogy kiásnak plusz X métert a zsilip mellett, oszt szevasz.
    Hogy csak kettőt említsek:
    1. a kiszélesített zsilipekhez már kevés a Gatún-tavi erőművek által felduzzasztott vízmennyiség (gy.k.: jelenleg a zsilipekben nem szivattyúznak, hanem egy érdekes lépcsős rendszerben a Gatún-tóból folyik a víz a két óceán irányába, vagyis pusztán a gravitációt használják.)
    2. a világ egyik legforgalmasabb víziútján kéne egy komplett zsiliprendszer bővíteni.
  • Inquisitor #24
    Jó nagy ... nem baj, lasabban süllyed el mint a Titanic.
    Jut eszembe a Queen Mary 1-el is történ annó valami?
  • [HUN]PAStheLoD #23
    huppijájé lehet netezni rajt ;]