Rónai György
ATI: 3D-s játékokat a mobilokba!
A grafikus chipgyártó szerint az új IMAGEON 2300 GPU kitűnő minőségű, és sebességű 3D-s teljesítményre képes a mobiltelefonokban, és mindemellett rendkívül kis mértékben növeli csak a fogyasztásukat.
A ténylegesen 3 dimenziós játékok már a közeljövőben valósággá válhatnak, köszönhetően a GPU gyártó legújabb IMAGEON 2300 multimédiás, és grafikus társ-processzorának. A ma bemutatott újdonságban az ATI a sokéves 3D-s tapasztalatit ötvözi, és így egyáltalán nem sajnálták belőle a tudást.
Az IMAGEON 2300 fejlett 2D és 3D megjelenítésre képes, ezenkívül valósidejű MPEG4 dekódolást, és 30 FPS-el történő videólejátszást is támogat. Olyan videóbemeneteket támogat, amelyekre 1,3 vagy akár 2 MPixeles felbontású kamerát is lehet kötni, illetve ezt még JPEG kodekkel is megtámogatja a képek be és kitömörítéséhez. A chip egy főképernyőt, és egy mellékképernyőt is képes meghajtani egyidőben, és még integrált framebuffer is van benne.
"A felhasználóknak végre valódi konzolszerű játékélményben lesz részük a mobiltelefonokon is, az új ATI chipkészlet segítségével. Nagyon meggyőzőek az IMAGEON 2300 paraméterei. A hardveres 3D motor segítségével például az eredeti 2003-as MotoGPII kódot olyan teljesítménnyel, és minőségben tudtuk futtatni, amelyet soha azelőtt nem láttunk, az eddigi szoftveres megoldásokkal." mondta el Adam Comiskey, a THQ Wireless menedzsere.
Az IMAGEON támogatja az OpenGL ES renderelő API-t, amely a jóöreg OpenGL API megfelelő kivonatának tekinthető, ráadásul ezt még az ATI néhány saját eljárással is kibővítette, a jobb teljesítmény érdekében. A cég szerint a cél az, hogy a tartalomfejlesztőknek megkönnyítsék a 3D-s játékok, és alkalmazások készítését ilyen eszközökre.
Az új chipből egyébként már készen vannak a mintapéldányok, a tömegtermelése pedig valamikor az első negyedévben kezdődik meg. Arról egyelőre nem adott hírt az ATI, hogy mely cégek fogják a chipet hasznosítani a mobiltelefonjaikban.
A ténylegesen 3 dimenziós játékok már a közeljövőben valósággá válhatnak, köszönhetően a GPU gyártó legújabb IMAGEON 2300 multimédiás, és grafikus társ-processzorának. A ma bemutatott újdonságban az ATI a sokéves 3D-s tapasztalatit ötvözi, és így egyáltalán nem sajnálták belőle a tudást.
Az IMAGEON 2300 fejlett 2D és 3D megjelenítésre képes, ezenkívül valósidejű MPEG4 dekódolást, és 30 FPS-el történő videólejátszást is támogat. Olyan videóbemeneteket támogat, amelyekre 1,3 vagy akár 2 MPixeles felbontású kamerát is lehet kötni, illetve ezt még JPEG kodekkel is megtámogatja a képek be és kitömörítéséhez. A chip egy főképernyőt, és egy mellékképernyőt is képes meghajtani egyidőben, és még integrált framebuffer is van benne.
"A felhasználóknak végre valódi konzolszerű játékélményben lesz részük a mobiltelefonokon is, az új ATI chipkészlet segítségével. Nagyon meggyőzőek az IMAGEON 2300 paraméterei. A hardveres 3D motor segítségével például az eredeti 2003-as MotoGPII kódot olyan teljesítménnyel, és minőségben tudtuk futtatni, amelyet soha azelőtt nem láttunk, az eddigi szoftveres megoldásokkal." mondta el Adam Comiskey, a THQ Wireless menedzsere.
Az IMAGEON támogatja az OpenGL ES renderelő API-t, amely a jóöreg OpenGL API megfelelő kivonatának tekinthető, ráadásul ezt még az ATI néhány saját eljárással is kibővítette, a jobb teljesítmény érdekében. A cég szerint a cél az, hogy a tartalomfejlesztőknek megkönnyítsék a 3D-s játékok, és alkalmazások készítését ilyen eszközökre.
Az új chipből egyébként már készen vannak a mintapéldányok, a tömegtermelése pedig valamikor az első negyedévben kezdődik meg. Arról egyelőre nem adott hírt az ATI, hogy mely cégek fogják a chipet hasznosítani a mobiltelefonjaikban.