Berta Sándor
Európa meghódítására készül a Dell
Komoly terveket szöveget az "öreg kontinenssel" kapcsolatban a Dell. A világ legnagyobb számítógépgyártójaként számon tartott vállalat most sok más terület után a német piacot szeretné meghódítani.
A Handelsblatt nevű neves német újságnak nyilatkozó amerikai konszern vezetőjének, Michael Dellnek a véleménye szerint "csupán idő kérdése", hogy a cég mikor válthatja le a német piacvezetői pozíciójából a Fujitsu-Siemenst.
Mindenesetre a Dell igencsak következetes piaci magatartást tanúsít, hiszen arról már korábban hallani lehetett, hogy a társaság az amerikai piacon kívül máshol is meg akarja vetni a lábát, ebben látja a jövőbeni sikerei zálogát. Főleg a német piac iránt érdeklődött már akkor is igen komolyan a konszern. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a Dell nem akar Európába gyártósorokat hozni, vagy új üzemeket alapítani, a konkurencia ellen "csak" a kész számítógépekkel veszi fel a harcot.
A vállalatnak viszont gondot okozhatnak az olcsó PC-ket kínáló cégek, mint a Medion is. Kevin Rollins, a Dell menedzsere úgy vélte: ezek a cégek nem maradnak hosszútávú szereplői a piacnak. S mintha csak az ő szavait akarta volna igazolni, kis idő elteltével kiszállt az üzletágból a Medion melletti másik nagy "olcsó-PC-kínáló", a 4MBO.
Az amerikai vállalatnál optimisták a közeli és a távoli jövőt illetően és ezen még az ágazatot sújtó gazdasági recesszió sem változtathat. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a nagy konszernek kezdenek magukhoz térni és új információ-technológiai projektekbe invesztálni. Ez hozhatja meg a várva várt áttörést - így vélekedik Kevin Rollins is. Mindenesetre az első visszajelzések pozitívak, így elméletileg semmi és senki sem állhat a Dell útjába. Persze a konkurencia ezt bizonyára nem így látja. Ám, mint mindig, a piaci harc csak nekünk, felhasználóknak kedvez.
A Handelsblatt nevű neves német újságnak nyilatkozó amerikai konszern vezetőjének, Michael Dellnek a véleménye szerint "csupán idő kérdése", hogy a cég mikor válthatja le a német piacvezetői pozíciójából a Fujitsu-Siemenst.
Mindenesetre a Dell igencsak következetes piaci magatartást tanúsít, hiszen arról már korábban hallani lehetett, hogy a társaság az amerikai piacon kívül máshol is meg akarja vetni a lábát, ebben látja a jövőbeni sikerei zálogát. Főleg a német piac iránt érdeklődött már akkor is igen komolyan a konszern. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a Dell nem akar Európába gyártósorokat hozni, vagy új üzemeket alapítani, a konkurencia ellen "csak" a kész számítógépekkel veszi fel a harcot.
A vállalatnak viszont gondot okozhatnak az olcsó PC-ket kínáló cégek, mint a Medion is. Kevin Rollins, a Dell menedzsere úgy vélte: ezek a cégek nem maradnak hosszútávú szereplői a piacnak. S mintha csak az ő szavait akarta volna igazolni, kis idő elteltével kiszállt az üzletágból a Medion melletti másik nagy "olcsó-PC-kínáló", a 4MBO.
Az amerikai vállalatnál optimisták a közeli és a távoli jövőt illetően és ezen még az ágazatot sújtó gazdasági recesszió sem változtathat. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a nagy konszernek kezdenek magukhoz térni és új információ-technológiai projektekbe invesztálni. Ez hozhatja meg a várva várt áttörést - így vélekedik Kevin Rollins is. Mindenesetre az első visszajelzések pozitívak, így elméletileg semmi és senki sem állhat a Dell útjába. Persze a konkurencia ezt bizonyára nem így látja. Ám, mint mindig, a piaci harc csak nekünk, felhasználóknak kedvez.