Rónai György

Az XGI cáfolja a csalással kapcsolatos vádakat

Az XGI Reactor drivereiben néhány nappal ezelőtt szakértők olyan optimalizációkra utaló nyomokat találtak, amelyek az nVidiáéhoz hasonló illegális optimalizációkra engedtek következtetni. A cég azonban minden ezzel kapcsolatos vádat megcáfolt.

"A talált .exe fájlok a listában csupán úgynevezett fejlesztési segédletek voltak a driver fejlesztőink számára. Benne hagytuk ezeket a neveket az xrvkp.sys-ben, és azóta sem vettük ki őket. A jövőben jobban oda fogunk figyelni az ilyen dolgokra, hogy ne lehessen senkinek sem kétsége a következő meghajtóinkkal szemben." - mondta el Chris Lin az XGI-től.

Ezen kívül a Volari Gamers weboldal munkatársai is tovább léptek az ügyben: "Megpróbáltuk átnevezni az érintett exe fájlokat, hogy lássuk változik-e a teljesítményük (ha a meghajtó nem tudja felfedezni őket). Az nVidia driverei esetében ekkor ugye jelentős lassulást tapasztalhattunk, azonban ebben az esetben semmiféle teljesítmény, vagy képminőség beli változással nem járt a művelet." mondta el Xglider a Volari V8 ultra előzetesükben.

A kétségek ugye annak ismeretében jöttek elő, hogy neves tesztelőszoftverek fájlneveit is tartalmazta a lista, és ezen programok esetében illegális bármiféle specifikus optimalizáció. Ha belegondolunk, erre azért van szükség, mert ha egy gyártó a tesztprogramra kiélezi a kártyáját, az nem fogja a játékokban nyújtott, illetve a kártya valós, nyers teljesítményét sem tükrözni, ezáltal tehát nem ad érvényes összehasonlítási alapot a tesztprogram. Persze mondhatná valaki, hogy hiszen a játékokra való optimalizáció is benne van a meghajtóban, azonban ez megkövetelné, hogy minden egyes új játék esetében új meghajtót kelljen kiadni, ami jelentős macerával járna a felhasználók felé.

Az ipar sokkal inkább a 3D-s API-k szabványosítására törekszik, ugyanis ekkor a kártyákhoz írt drivereket nem minden egyes játékhoz kell finomhangolni, hanem csupán egyetlen felülethez. Természetesen ez megkövetelné, hogy a játékprogramok fejlesztői is gondosan betartsák például a DirectX, vagy az OpenGL szabványokat, így elkerülhetőek lennének az úgynevezett grafikai bugok az egyes játékokban, amelyekre jelenleg szinte havonta új meghajtónak kell megjelennie, hogy mindet kiküszöböljék.

Az nVidia ezzel a külön optimalizálásaival lényegében a DirectX-et, mint szabványt ássa alá, és megpróbálja a piacra erőltetni a saját megoldásait. Nem nehéz azonban elképzelni, hogy hova vezethet ez, ha sikerül nekik. Nagyjából olyan időket élnénk meg újra, mint a 3DFX és a Glide API, valamint a Direct3D/OpenGL megjelenésének idejében, amikor még játékprogramja válogatta, hogy melyik gyártó kártyájával (API-jával) hajlandó elindulni, és melyikkel nem...

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [HUN]PAStheLoD #1
    még 1 tesztet se láttam XGI csippel de már csalnak :D