Franczy
TNT2 driver összehasonlító teszt
Eddig már sok tesztet közöltünk a legjobb, vadonatúj és méregdrága monitorkártyákról
(Geforce2 GTS és Ultra, ATI Radeon, V5 5500), választ keresve például arra, hogy melyik gyorsabb
1600x1200-as felbontásban 32 bites színmélység mellett. Magyarországon azonban ezen kártyákat elég kevesen engedhetik meg maguknak, hiszen egy ilyen termék sok embernek esetlegesen
több havi bérébe is kerülhet. Manapság talán a TNT2, és Voodoo3 chipre épülő
monitorkártyák számítanak a legkelendőbb ilyen eszközöknek itthon, mivel áruk a kezdeti
magasságokból mára már elfogadható szintre csökkent. Ezekkel a kártyákkal ugyan nem
játszhatunk Quake3-ban, nagy felbontásokban mondjuk 100fps-el, de azért még a legtöbb
mai játék is elég zökkenőmentesen futattható, persze némi kompromisszum árán.
Azóta olyan "varázsszavakkal" ismerkedhettünk meg, mint a geometriai gyorsítás, a textúratömörítés, vagy például a pixel shader. Az utód Geforce chipekben sok technológiai újdonság jelent meg, de ezek sajnos többnyire nem kerültek teljes kihasználásra.
A TNT2-esek megjelenése óta már több mint másfél év telt el. Ezalatt a hosszú idő alatt számtalan driver jelent meg, melyek közül manapság nehéz választani. Vajon melyikkel lesz a leggyorsabb kedvenc játékunk; egy vadonatújjal vagy esetleg egy ősrégivel? A legrégibbnek talán az 1.71-2.25-ös driverek (detonator) mondhatók, amelyekkel a chipet bevezették a piacra. Ezután jött a detonator2 R1 (3.62-3.77) és a detonator2 R2 (5.06-5.33). A legújabb a detonator3 (6.08-6.34) driver. Tesztünkben egy ASUS V3800-al vizsgáltuk a 2.25, 3.77, 5.32, és a 6.31-es drivereket, különböző felbontások és színmélységek mellett.
Evolva: egy modern DX7-es játék; 16bit-en az 5.32-es és 6.31-es driver volt a legjobb, 32bit-en egyértelműen az 5.32-es volt a nyerő (maximális eltérés 6fps volt).
MDK2: OpenGL-es, hardware T&L támogatottságú játék; ebben a játékban nagy meglepetésre a legrégibb 2.25-ös driver teljesített a legjobban 16- és 32bit-en is. A 3.77-es és 6.31-es nagyon gyengén szerepelt.
Quake3: OpenGL demo001; itt nem sok különbség volt a meghajtók között, de talán a 2.25-ös és 5.32-es egy lehelettel gyorsabb volt társainál.
Unreal Tournament: a 2.25.ös driver 32bit-en elég gyengén muzsikált; a többiek közt szinte nincs különbség.
Drakan: DX6-os játék; itt a 2.25-ös driver utcahosszal nyert a többiek előtt, 1024x768-ban majdnem 10fps-el többet tudott.
Átlagosan az 5.32-es driver szerepelt a legjobban; kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtott. A régebbi meghajtók csak a régebbi játékokkal teljesíthetnek esetleg jobban, a legújabbak pedig szinte mindenhol lassabbnak bizonyultak.
Azóta olyan "varázsszavakkal" ismerkedhettünk meg, mint a geometriai gyorsítás, a textúratömörítés, vagy például a pixel shader. Az utód Geforce chipekben sok technológiai újdonság jelent meg, de ezek sajnos többnyire nem kerültek teljes kihasználásra.
A TNT2-esek megjelenése óta már több mint másfél év telt el. Ezalatt a hosszú idő alatt számtalan driver jelent meg, melyek közül manapság nehéz választani. Vajon melyikkel lesz a leggyorsabb kedvenc játékunk; egy vadonatújjal vagy esetleg egy ősrégivel? A legrégibbnek talán az 1.71-2.25-ös driverek (detonator) mondhatók, amelyekkel a chipet bevezették a piacra. Ezután jött a detonator2 R1 (3.62-3.77) és a detonator2 R2 (5.06-5.33). A legújabb a detonator3 (6.08-6.34) driver. Tesztünkben egy ASUS V3800-al vizsgáltuk a 2.25, 3.77, 5.32, és a 6.31-es drivereket, különböző felbontások és színmélységek mellett.
Evolva: egy modern DX7-es játék; 16bit-en az 5.32-es és 6.31-es driver volt a legjobb, 32bit-en egyértelműen az 5.32-es volt a nyerő (maximális eltérés 6fps volt).
MDK2: OpenGL-es, hardware T&L támogatottságú játék; ebben a játékban nagy meglepetésre a legrégibb 2.25-ös driver teljesített a legjobban 16- és 32bit-en is. A 3.77-es és 6.31-es nagyon gyengén szerepelt.
Quake3: OpenGL demo001; itt nem sok különbség volt a meghajtók között, de talán a 2.25-ös és 5.32-es egy lehelettel gyorsabb volt társainál.
Unreal Tournament: a 2.25.ös driver 32bit-en elég gyengén muzsikált; a többiek közt szinte nincs különbség.
Drakan: DX6-os játék; itt a 2.25-ös driver utcahosszal nyert a többiek előtt, 1024x768-ban majdnem 10fps-el többet tudott.
Átlagosan az 5.32-es driver szerepelt a legjobban; kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtott. A régebbi meghajtók csak a régebbi játékokkal teljesíthetnek esetleg jobban, a legújabbak pedig szinte mindenhol lassabbnak bizonyultak.