Berta Sándor

Siemens - jegyrendelés mobiltelefonról is

Németországban elsőként a vogtlandi régióban alkalmazzák a Siemens Business Services új rendszerét. A Vogtlandnak nevezett régióban 2004 februárjától az utasok már a mobiltelefonjukról is megvásárolhatják busz- vagy vonatjegyüket.

Az auerbachi székhelyű Vogtlandi Nyilvános Helyi Személyszállítási Szakegyesület, azaz a helyi közlekedési vállalatok szöbetsége ugyanis megbízta a Siemens Business Services nevű céget, hogy állítson fel egy, a mobiltelefonról való jegyértékesítést is támogató rendszert. A kezdeményezés egyedülálló Németországban. A szövetség az új szolgáltatástól csökkennő költségeket, növekvő bevételeket és az eddigieknél jobb ügyfélkapcsolatok kialakítását várja. Mivel a Vogtlandban és az úgynevezett EgroNet-régióban az utasok gyakran átlépik a német-cseh határt, így a projektet az Európai Unió közel egymillió euróval támoatja.


A SIemens a tesztelést Auerbachban kezdi

A projekt keretében először 350 kiválasztott személy fogja 2004 áprilisáig tesztelni a rendszert. A szerencsések számára Csehország és három német szövetségi tartomány, Bajorország, Türingia és Szászország kiállít papírból lévő, hagyományos jegyeket, illetve a telefonos bejelentkezés után két mobiltelefonos alternatívát is kínál.

Az első alternatíva a következő: miután az utas egy megfelelő szoftvert letöltött a Java-képes telefonjára, gombnyomásra megrendelheti a jegyeket. A menüben való lépegetéssel adható meg többek között az utasok száma, a kiválasztott útvonal és a "tele-jegy" típusa. Az utóbbi ugyanis lehet egy útra szóló vagy akár egy éves bérlet is. A jegyrendelés után megjelenik az igazoló értesítés a mobiltelefonunkon. Magát a virtuális jegyet ugyanakkor egy szerverben tárolják, amelyhez csak az ellenőrnek van hozzáférési joga és lehetősége.

A második alternatíva szerint az utas telefonhívással rendeli meg a jegyet. Az alkalmazott automatikus jegyrendelés-rögzítőnél egy, a nemzetközi hírű Fraunhofer Intézet által kifejlesztett beszédfelismerő szoftvert alkalmaznak. A program képes arra, hogy az elhangzó teljes mondatokból kiszűrje a jegyrendeléshez szükséges fontos részeket.


A rendszerhez kapcsolódó mobiltelefonportál ezen kívül még számos szolgáltatást nyújt, így például utazási információkkal is szolgál. Lehetőség van a busz- és a vonatjáratok közötti összehangolásra is, így egy utasnak sem kell hosszasan várakoznia az átszállásra. Persze előnyös lesz az is, hogy nem lesznek kígyózó sorok, sem váltópénz után keresgélő utasok.

Az új rendszerben rejlő lehetőségek szinte kiaknázhatatlanok, hiszen csak Németországban mintegy 400 vállalat és szövetség vállal szerepet a helyi és a helyközi tömegközlekedésben. Winfried Holz, a Siemens Business Services IT-megoldások üzletágának vezetője szerint a jelenlegi rendszer még csak a kezdet az utasok kegyeinek elnyeréséért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ramore #4
    *marquee direction=right*nwo*/marquee*