Spencer
Robbanás előtt az MP3-lejátszók piaca
A Jupitermedia érdekeltségi körébe tartozó Jupiter Research piackutató cég egyik legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy a következő három esztendőben évente mintegy 50 százalékkal fog növekedni az MP3-lejátszók piaca.
A piackutatók szerint az idei esztendőben mintegy 3,5 millió digitális zenelejátszó berendezés talál gazdára világszerte. Az előrejelzések azt mutatják, hogy a jövő évtől kezdődően jelentősen meg fog nőni az integrált merevlemezzel felszerelt audiolejátszók piaci részesedése, vagyis ezen eszközök szépen lassan elkezdik majd kiszorítani a piacról a jelentősen kisebb tároló kapacitással rendelkező, flashmemória alapú termékeket.
2006-ban már olyan jelentős mennyiségű MP3 lejátszó fog forgalomba kerülni, hogy ezen eszközök piaca komoly bevételi forrásokat fog jelenteni a digitális zenei felvételek kereskedelmével foglalkozó cégeknek - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a Jupiter Research egyik szakértője, majd hozzátette, hogy a legfrissebb adatok szerint az Egyesült Államokban a digitális zenelejátszó vásárlását tervezők több mint fele, közel hatvan százaléka úgy vélekedik, hogy a közeljövőben az interneten keresztül vásárolja meg a neki tetsző zenei felvételeket.
RCA RD2840 Lyra 40 GB és Creative Nomad Zen NX 30 GB
David Card, a Jupiter Research alelnöke és egyben kutatási részlegének az igazgatója elmondta, hogy az MP3 lejátszók idén karácsonykor várhatóan még nem lesznek olyan népszerűek, mint például a DVD lejátszó berendezések, azonban ezen eszközök népszerűsége az elkövetkezendő években rendkívül dinamikusan fog növekedni. Card felhívja a figyelmet arra, hogy az Apple Computer hordozható zenelejátszója, az iPod, illetve online zenei szolgáltatása, az iTunes Music Store teljesen új lendületet ad a zenei iparnak, és az Apple Computer csak egyike azon cégeknek, melyek a közelmúltban ilyen termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rukkoltak elő.
Ismeretes, hogy a nagyobb számítógépgyártó cégek közül nemrégiben többek közt a Dell és a Gateway dobott piacra integrált merevlemezes hordozható digitális audiolejátszókat. Fizetős formában ugyancsak nemrégiben újraindult a Napster szolgáltatás, valamint friss hír, hogy az üdítőitalok forgalmazásával foglalkozó Coca Cola 2004 elején indítja be internetes zeneletöltési szolgáltatásait. A Coca Cola zenei adatbázisa az öt legnagyobb hanglemezkiadó vállalat több mint 250 ezer zenei felvételére épül.
A piackutatók szerint az idei esztendőben mintegy 3,5 millió digitális zenelejátszó berendezés talál gazdára világszerte. Az előrejelzések azt mutatják, hogy a jövő évtől kezdődően jelentősen meg fog nőni az integrált merevlemezzel felszerelt audiolejátszók piaci részesedése, vagyis ezen eszközök szépen lassan elkezdik majd kiszorítani a piacról a jelentősen kisebb tároló kapacitással rendelkező, flashmemória alapú termékeket.
2006-ban már olyan jelentős mennyiségű MP3 lejátszó fog forgalomba kerülni, hogy ezen eszközök piaca komoly bevételi forrásokat fog jelenteni a digitális zenei felvételek kereskedelmével foglalkozó cégeknek - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a Jupiter Research egyik szakértője, majd hozzátette, hogy a legfrissebb adatok szerint az Egyesült Államokban a digitális zenelejátszó vásárlását tervezők több mint fele, közel hatvan százaléka úgy vélekedik, hogy a közeljövőben az interneten keresztül vásárolja meg a neki tetsző zenei felvételeket.
RCA RD2840 Lyra 40 GB és Creative Nomad Zen NX 30 GB
David Card, a Jupiter Research alelnöke és egyben kutatási részlegének az igazgatója elmondta, hogy az MP3 lejátszók idén karácsonykor várhatóan még nem lesznek olyan népszerűek, mint például a DVD lejátszó berendezések, azonban ezen eszközök népszerűsége az elkövetkezendő években rendkívül dinamikusan fog növekedni. Card felhívja a figyelmet arra, hogy az Apple Computer hordozható zenelejátszója, az iPod, illetve online zenei szolgáltatása, az iTunes Music Store teljesen új lendületet ad a zenei iparnak, és az Apple Computer csak egyike azon cégeknek, melyek a közelmúltban ilyen termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rukkoltak elő.
Ismeretes, hogy a nagyobb számítógépgyártó cégek közül nemrégiben többek közt a Dell és a Gateway dobott piacra integrált merevlemezes hordozható digitális audiolejátszókat. Fizetős formában ugyancsak nemrégiben újraindult a Napster szolgáltatás, valamint friss hír, hogy az üdítőitalok forgalmazásával foglalkozó Coca Cola 2004 elején indítja be internetes zeneletöltési szolgáltatásait. A Coca Cola zenei adatbázisa az öt legnagyobb hanglemezkiadó vállalat több mint 250 ezer zenei felvételére épül.