Franczy

Nagysebességű internet a repülőgépeken

A Boeing Company első nagysebességű internet eléréssel felvértezett repülőgépe, a Connexion One megkezdte bemutató- és tesztrepüléseit. A speciálisan felszerelt Boeing 737-400 típusjelzésű repülőgép harminc utas számára biztosít kapcsolódási lehetőséget egy 10/100 Mb/s-os Ethernet hálózatra, valamint egy 802.11b hálózatra, a repülőgép központi szervere pedig 20 Mb/s-os sávszélességet biztosító műholdas internet kapcsolattal rendelkezik.

A Connexion One az első szekcióját tekintve elsőre nem sokban különbözik egy normál repülőgéptől, ugyanis a repülőgép első felében hagyományosnak mondható elsőosztályú ülések találhatók, igaz az ülések előtt található, akár videokonferencia rendezésére is alkalmas monitorok, billentyűzetek, valamint webkamerák kicsit szokatlanul hatnak ezen környezetben. A repülőgép hátsó része lényegében nem más, mint egy mindenféle high-tech berendezéssel felszerelt repülő számítógépes adatközpont. A repülőgép ezen részében számtalan számítógép, Cisco router és egyéb hálózati eszköz található, no meg persze néhány ülőalkalmatosság a rendszergazdák számára.


Újságirók neteznek a tesztrepülés alatt

Habár a Connexion One elsősorban bemutató célra készült, tudni lehet, hogy számos olyan, jelenleg fejlesztés alatt álló technikai megoldás is megtalálható benne, melynek a jövőben az amerikai hadsereg veszi majd hasznát. Az Egyesült Államok védelmi minisztériuma egyébként különböző források szerint jelen pillanatban már legalább egy tucat olyan utasszállító repülőgéppel rendelkezik, mely a megfelelő sávszélességnek köszönhetően kiválóan alkalmas a gyors internetezésre, valamint videokonferenciák lebonyolítására.

A német Lufthansa légitársaságnál jelen pillanatban egy olyan 747-es Boeing utasszállító repülőgép teljesít szolgálatot, mely a Frankfurt-Washington közötti utazásokon DSL (Digital Subscriber Line) sebességű internet kapcsolatot biztosít utasai számára. A British Airways a napokban tervezi megkezdeni egy hasonló internet szolgáltatásokat nyújtó repülőgép tesztelését, a Japan Airlines, valamint az SAS pedig a jövő évben indítja be járatain a különböző szélessávú internet szolgáltatásokat. Véleményünk szerint 2004-ben már legalább 150 repülőgépet fogunk felszerelni a nagysebességű internet igénybevételéhez szükséges berendezésekkel, ezt követően pedig évente akár 800 repülőgépet is képesek leszünk felszerelni - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Scott E. Carson, a Connexion elnöke.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mice #18
    Szinte már látom amint az első ilyen lezuhant gépnek elkezdik felnyitni a feketedobozát.

    A katasztrófa oka, hogy az utasok egyidejűleg túl sok filet akartak letölteni, így a pilótafülkében futó ms flight sim 2003 online oktatómódja nem tudtam elérni a microsoft honlapját, s így az utolsó művelet megszakadása miatt a pilóta nem tudta melyik gombot nyomja meg. De az is lehet, hogy az explorer fagyott meg, de erre nincsen konkrét bizonyíték.
  • rollahblade #15
    Amúgy meg a neten is olvasni kell... :)
  • Munch #13
    "Áhh... nem lehet itt semmi gond attol hogy netezik a repülőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőn...................."
  • CSOCSO #11
    hja nem sőőőt azhem a gameboyt is ki kell kapcsolni:)!!!
  • CSOCSO #10
    GBA:)
  • Dömper Ármánd #7
    Igen, de most már sokat fejlődött a pilóták kiképzése. Ezek a mai pilóták, már érzésből vezetik a terméket... :)))
  • rollahblade #5
    Ezzel legalább azt elérték, hogy drágább legyen a repülőjegy, a gépek karbantartása, nomeg ez hosszabb ideig is tartson, több hibalehetőséggel.
    De hosszú utakon hasznos.
  • Gabest #4
    Csak párszor ültem még repülőn, de én az úton inkább arra koncentráltam, hogy le ne zuhanjon. Biztos azok a régi karika nélküli filmek árthattak meg.