Spencer
A Kazaa offline reklámkampányt indít
A Kazaa-t fejlesztő Sharman Networks a jövő héten elindítja első offline, nyomtatott sajtóban megjelenő reklámkampányát, mely többek közt felkéri a számítógépes felhasználókat, hogy védjék meg a fájlcserebere szolgáltatásokat, illetve, hogy hozzák a hanglemezkiadó cégek tudomására, hogy jobban tennék, ha rájuk is mint potenciális vásárlókra és nem mint bűnözőkre tekintenének.
Az ausztrál székhelyű cég munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy a Sharman Networks immár több hónapja azon fáradozik, hogy tudatosítsa a hanglemezkiadókkal és filmstúdiókkal, hogy legális, megfelelő licenszekkel rendelkező szolgáltatást kíván üzemeltetni. Ez azonban mindeddig nem sikerült a vállalatnak, melynek ékes bizonyítéka, hogy a Kazaa-t egymás után perlik be a szórakoztató iparban érdekelt cégek, melyek semmilyen megállapodást nem hajlandók kötni a Sharman Networks-szel.
A Kazaa napokon belül induló offline reklámkampányának célja, hogy a P2P (Peer to Peer) szolgáltatásokat használókat arra ösztönözze, hogy kommunikálják a kiadók felé: mi hajlandóak vagyunk tisztességes összeget fizetni a P2P szolgáltatások keretein belül elérhető zenei felvételekért, filmekért, játékokért és egyéb szoftverekért. A reklámkampány ezenkívül a szórakoztató ipari cégekhez is szól, mondván, hogy ezen vállalatok jelentős bevételi forrástól esnek el, amennyiben a fájlcsereberélő közösségeket nem barátként, hanem ellenségként kezelik. A Kazaa reklámkampánya egyébként november 19-én indul az amerikai nyomtatott sajtóban.
Az amerikai hanglemezkiadó cégeket magába tömörítő szövetség, az RIAA (Recording Industry Association of America) a közelmúltban számos bírósági pert indított az internetes zenefájl cserebere szolgáltatások mögött álló cégek ellen, így például az egykor rendkívül nagy népszerűségnek örvendő Napster az RIAA-nak köszönhetően szenderült jobb létre, hiszen a Napster 2.0 már messze nem egyenlő elődjével. Érdekesség, hogy az RIAA mostanság már nem csak a Napsterhez, illetve Kazaa-hoz hasonló szolgáltatásokat perli, hanem az ezen szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókat is. Az RIAA az elmúlt hónapokban több száz egyéni P2P felhasználó ellen indított bírósági eljárást.
Az ausztrál székhelyű cég munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy a Sharman Networks immár több hónapja azon fáradozik, hogy tudatosítsa a hanglemezkiadókkal és filmstúdiókkal, hogy legális, megfelelő licenszekkel rendelkező szolgáltatást kíván üzemeltetni. Ez azonban mindeddig nem sikerült a vállalatnak, melynek ékes bizonyítéka, hogy a Kazaa-t egymás után perlik be a szórakoztató iparban érdekelt cégek, melyek semmilyen megállapodást nem hajlandók kötni a Sharman Networks-szel.
A Kazaa napokon belül induló offline reklámkampányának célja, hogy a P2P (Peer to Peer) szolgáltatásokat használókat arra ösztönözze, hogy kommunikálják a kiadók felé: mi hajlandóak vagyunk tisztességes összeget fizetni a P2P szolgáltatások keretein belül elérhető zenei felvételekért, filmekért, játékokért és egyéb szoftverekért. A reklámkampány ezenkívül a szórakoztató ipari cégekhez is szól, mondván, hogy ezen vállalatok jelentős bevételi forrástól esnek el, amennyiben a fájlcsereberélő közösségeket nem barátként, hanem ellenségként kezelik. A Kazaa reklámkampánya egyébként november 19-én indul az amerikai nyomtatott sajtóban.
Az amerikai hanglemezkiadó cégeket magába tömörítő szövetség, az RIAA (Recording Industry Association of America) a közelmúltban számos bírósági pert indított az internetes zenefájl cserebere szolgáltatások mögött álló cégek ellen, így például az egykor rendkívül nagy népszerűségnek örvendő Napster az RIAA-nak köszönhetően szenderült jobb létre, hiszen a Napster 2.0 már messze nem egyenlő elődjével. Érdekesség, hogy az RIAA mostanság már nem csak a Napsterhez, illetve Kazaa-hoz hasonló szolgáltatásokat perli, hanem az ezen szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználókat is. Az RIAA az elmúlt hónapokban több száz egyéni P2P felhasználó ellen indított bírósági eljárást.