Spencer
Szoftverhiba sújtja a Dell új kéziszámítógépeit
A világ legnagyobb számítógépgyártó cégei között nyilvántartott Dell bejelentette, hogy szoftveres hibát fedezett fel az Axim típusjelzésű kéziszámítógépei esetében, ennek következtében pedig mindaddig nem teljesít újabb szállítási megrendeléseket, amíg a problémát nem sikerült teljes mértékben orvosolni. A Round Rock-i (Texas) székhelyű vállalat az első, és mindeddig egyetlen Windows Mobile 2003 for Pocket PC platformú Axim X5-ös kéziszámítógép esetében bukkant rá az említett szoftverhibára, mely számos különböző alkalmazás esetében jelentős sebességcsökkenést eredményez.
A Dell nemrégiben kezdte meg a legújabb Microsoft mobil operációs rendszerrel, a Windows Mobile 2003 for Pocket PC-vel ellátott új kéziszámítógépei forgalmazását. A június 23-án debütált Axim X5-ös kéziszámítógépek egyébként korántsem nevezhetők vadonatúj modellnek, ugyanis hardveres szempontból semmilyen újdonságot nem hoztak elődeikhez képest, vagyis tulajdonképpen arról van szó, hogy a Dell mindössze újabb verziójú operációs rendszerrel látta el már meglévő kéziszámítógépeit.
A Dell munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy mióta az újabb Axim X5-ös kéziszámítógépek megjelentek a kereskedelmi forgalomban, számos vásárló jelezte a cég felé, hogy vadonatúj kéziszámítógépe érezhetően lassabban működik, mint azon korábbi modellek, melyeken még a jó öreg Microsoft Pocket PC 2002 szoftver teljesített szolgálatot. A vállalat szakemberei ezt követően azonnal hozzáláttak a hibakereséshez, és bár a kezdeti időkben nem találták meg a probléma forrását, a hosszantartó alapos tesztelések meghozták gyümölcsüket, így a Dell ma már tisztában van az Axim X5-tel kapcsolatos nem várt nehézségekkel.
"Tudatában vagyunk annak, hogy a Pocket PC 2003 szoftverrel ellátott, Axim X5 típusjelzésű kéziszámítógépeink szoftverhibából kifolyólag a vártnál szerényebb teljesítményt nyújtanak. Bizton állíthatom, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hibát orvosoljuk" - nyilatkozta Jess Blackburn, a Dell szóvivője, aki elárulta, hogy a hiba nem magában a Microsoft-féle szoftverben található.
A Dell nemrégiben kezdte meg a legújabb Microsoft mobil operációs rendszerrel, a Windows Mobile 2003 for Pocket PC-vel ellátott új kéziszámítógépei forgalmazását. A június 23-án debütált Axim X5-ös kéziszámítógépek egyébként korántsem nevezhetők vadonatúj modellnek, ugyanis hardveres szempontból semmilyen újdonságot nem hoztak elődeikhez képest, vagyis tulajdonképpen arról van szó, hogy a Dell mindössze újabb verziójú operációs rendszerrel látta el már meglévő kéziszámítógépeit.
A Dell munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy mióta az újabb Axim X5-ös kéziszámítógépek megjelentek a kereskedelmi forgalomban, számos vásárló jelezte a cég felé, hogy vadonatúj kéziszámítógépe érezhetően lassabban működik, mint azon korábbi modellek, melyeken még a jó öreg Microsoft Pocket PC 2002 szoftver teljesített szolgálatot. A vállalat szakemberei ezt követően azonnal hozzáláttak a hibakereséshez, és bár a kezdeti időkben nem találták meg a probléma forrását, a hosszantartó alapos tesztelések meghozták gyümölcsüket, így a Dell ma már tisztában van az Axim X5-tel kapcsolatos nem várt nehézségekkel.
"Tudatában vagyunk annak, hogy a Pocket PC 2003 szoftverrel ellátott, Axim X5 típusjelzésű kéziszámítógépeink szoftverhibából kifolyólag a vártnál szerényebb teljesítményt nyújtanak. Bizton állíthatom, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hibát orvosoljuk" - nyilatkozta Jess Blackburn, a Dell szóvivője, aki elárulta, hogy a hiba nem magában a Microsoft-féle szoftverben található.