Spencer
Láthatáron a beszélő számítógépek
A tudományos kutatók és fejlesztőmérnökök egybehangzó véleménye szerint már nem kell sokat várnunk a felhasználókkal emberi módon, hang segítségével kommunikáló új számítógépek megjelenésére.
A szakértők úgy vélekednek, hogy a hangfelismerési és hangelőállítási technológiák mára már nagyrészt kinőtték gyermekbetegségeiket, nem kerülnek vagyonokba, nem igényelnek óriási számítási teljesítményt, ráadásul minden korábbinál hatékonyabb működésre képesek. Ennek jeleként manapság egyre több kisebb-nagyobb cég rukkol elő olyan különböző számítógépes hangkommunikációs szoftverekkel, melyek révén például szóban lehet irányítani egy adatbáziskezelő alkalmazást, vagy éppen szóban lehet diktálni a gépnek elektronikus leveleket.
Konkrét példaként felhozható, hogy a világ első számú szoftvercégeként nyilvántartott Microsoft e hét közepén adta ki a Speech Server nevezetű hangkommunikációs szoftver első nyilvános tesztverzióját, ezzel párhuzamosan pedig megjelentette a Speech Application szoftverfejlesztő csomagjának immár harmadik béta verzióját. A Microsoft nem titkoltan fényes jövőt jósol ezen alkalmazásoknak, és azt tervezi, hogy a számos külsős fejlesztőcéggel közösen fejlesztett Speech Server végleges verzióját valamikor 2004 első felében dobja majd piacra.
Az egyik legnagyobb számítógépgyártó cég, az IBM is előrehaladott hangfelismerési és hangképzési kutatásokat fejleszt, melynek eredményeképp nemrégiben elkészült egy a felhasználók tranzakciós parancsait szóban értelmezni képes új szoftver technológia. A felhasználóknak egyszerűen csak el kell mondaniuk, hogy milyen tranzakciót szeretnének végrehajtani, a számítógépes rendszer mindezt értelmezi, feldolgozza, és a körülményektől függően azonnal végre is hajtja, közben pedig - amennyiben szükséges - szóban egyeztet a felhasználóval, nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Eugene Cox, az IBM egyik fejlesztője.
Cox elmondta, hogy az IBM-nél létezik egy úgynevezett Super Human Speech Recognition Project, melynek célja, hogy 2010 körül megjelenjenek az első kereskedelmi forgalomban kapható, beszélő, illetve emberi szóból értő számítógépes rendszerek.
A szakértők úgy vélekednek, hogy a hangfelismerési és hangelőállítási technológiák mára már nagyrészt kinőtték gyermekbetegségeiket, nem kerülnek vagyonokba, nem igényelnek óriási számítási teljesítményt, ráadásul minden korábbinál hatékonyabb működésre képesek. Ennek jeleként manapság egyre több kisebb-nagyobb cég rukkol elő olyan különböző számítógépes hangkommunikációs szoftverekkel, melyek révén például szóban lehet irányítani egy adatbáziskezelő alkalmazást, vagy éppen szóban lehet diktálni a gépnek elektronikus leveleket.
Konkrét példaként felhozható, hogy a világ első számú szoftvercégeként nyilvántartott Microsoft e hét közepén adta ki a Speech Server nevezetű hangkommunikációs szoftver első nyilvános tesztverzióját, ezzel párhuzamosan pedig megjelentette a Speech Application szoftverfejlesztő csomagjának immár harmadik béta verzióját. A Microsoft nem titkoltan fényes jövőt jósol ezen alkalmazásoknak, és azt tervezi, hogy a számos külsős fejlesztőcéggel közösen fejlesztett Speech Server végleges verzióját valamikor 2004 első felében dobja majd piacra.
Az egyik legnagyobb számítógépgyártó cég, az IBM is előrehaladott hangfelismerési és hangképzési kutatásokat fejleszt, melynek eredményeképp nemrégiben elkészült egy a felhasználók tranzakciós parancsait szóban értelmezni képes új szoftver technológia. A felhasználóknak egyszerűen csak el kell mondaniuk, hogy milyen tranzakciót szeretnének végrehajtani, a számítógépes rendszer mindezt értelmezi, feldolgozza, és a körülményektől függően azonnal végre is hajtja, közben pedig - amennyiben szükséges - szóban egyeztet a felhasználóval, nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Eugene Cox, az IBM egyik fejlesztője.
Cox elmondta, hogy az IBM-nél létezik egy úgynevezett Super Human Speech Recognition Project, melynek célja, hogy 2010 körül megjelenjenek az első kereskedelmi forgalomban kapható, beszélő, illetve emberi szóból értő számítógépes rendszerek.