JohnnyCage
A japán gyártók célba vették a 3G- és kamera-mobilok piacát
A japán mobilgyártók hazájukban jelenleg is domináns erőnek számítanak a beépített digitális kamerával rendelkező, illetve 3G mobiltelefonok piacán. A társaságok a jövőben azonban a globális piacon is az élre kívánnak törni.
Az olyan vezető gyártók, mint a finn Nokia minden bizonnyal nem fogják szó nélkül hagyni a japán mobilgyártók globális 3G, és kamera-mobil piaci lépéseit. Ezen utóbbi gyártók várhatóan a csúcskategóriás készülékek szegmensére fognak összpontosítani, és az alsóbb árszegmensekben nem adnak ki készülékeket.
Egyes elemzők azonban úgy vélik, a japán társaságok tapasztalata ezen csúcskategóriás mobilkészülékek piacán igen jelentős versenyelőnyt jelenthet a riválisokkal szemben. "A japán gyártók a kamera-mobilok szinte minden funkciójában kitűnnek a riválisok közül a digitális kamera egységtől az LCD kijelzőig" - mondta Suguru Kagawa, a Yano Research Institute elemzője. "A mostani időpont ideális lehet a globális piac meghódításához az olyan társaságok számára, mint az NEC, a Sharp, és a Panasonic Mobile" - tette hozzá.
A japán gyártók jelenleg azonban csak kis részesedéssel rendelkeznek a globális mobilpiacon. A legnagyobb japán mobilgyártóként ismert Panasonic Mobile Communication is mindössze 3 százalékos részesedéssel rendelkezik a teljes mobiltelefon piacon, miközben a finn Nokia 35 százalékot tudhat magáénak.
FOMA N2701, Japán vezető mobilszolgáltatója,
az NTT DoCoMo első 3G-2G telefonja
A japán gyártók úgy vélik, a kamera-mobilok rohamosan növekvő népszerűsége mellett kizárólag ezen drágább készülékekre koncentrálva is siker érhető el a nemzetközi piacokon. Az NEC az elkövetkező egy évben mintegy 400 százalékos növekedést vár a globális mobilpiacon, a Panasonic Mobile pedig a jelenlegi 6 millióról 10 millióra kívánja növelni külföldön értékesített mobiltelefonjainak számát ugyanezen időszakban.
Az olyan vezető gyártók, mint a finn Nokia minden bizonnyal nem fogják szó nélkül hagyni a japán mobilgyártók globális 3G, és kamera-mobil piaci lépéseit. Ezen utóbbi gyártók várhatóan a csúcskategóriás készülékek szegmensére fognak összpontosítani, és az alsóbb árszegmensekben nem adnak ki készülékeket.
Egyes elemzők azonban úgy vélik, a japán társaságok tapasztalata ezen csúcskategóriás mobilkészülékek piacán igen jelentős versenyelőnyt jelenthet a riválisokkal szemben. "A japán gyártók a kamera-mobilok szinte minden funkciójában kitűnnek a riválisok közül a digitális kamera egységtől az LCD kijelzőig" - mondta Suguru Kagawa, a Yano Research Institute elemzője. "A mostani időpont ideális lehet a globális piac meghódításához az olyan társaságok számára, mint az NEC, a Sharp, és a Panasonic Mobile" - tette hozzá.
A japán gyártók jelenleg azonban csak kis részesedéssel rendelkeznek a globális mobilpiacon. A legnagyobb japán mobilgyártóként ismert Panasonic Mobile Communication is mindössze 3 százalékos részesedéssel rendelkezik a teljes mobiltelefon piacon, miközben a finn Nokia 35 százalékot tudhat magáénak.
FOMA N2701, Japán vezető mobilszolgáltatója,
az NTT DoCoMo első 3G-2G telefonja
A japán gyártók úgy vélik, a kamera-mobilok rohamosan növekvő népszerűsége mellett kizárólag ezen drágább készülékekre koncentrálva is siker érhető el a nemzetközi piacokon. Az NEC az elkövetkező egy évben mintegy 400 százalékos növekedést vár a globális mobilpiacon, a Panasonic Mobile pedig a jelenlegi 6 millióról 10 millióra kívánja növelni külföldön értékesített mobiltelefonjainak számát ugyanezen időszakban.