Gyurkity Péter
Még a 3G vezet a mobilinternetnél
A negyedik generáció gyorsan terjed, ám ezt az életkor mellett a jövedelem is befolyásolja.
A GlobalWebIndex a napokban tette közzé internetes oldalán legújabb felmérésének eredményeit, amelyet csaknem 42 ezer internetező megkérdezésével alakítottak ki. Ebből kiderül, hogy az egyes régiókat összevetve is nagy a szórás a 4G elterjedése tekintetében, ám globális szintén még a harmadik generációs technológia vezeti a listát.
A megkérdezett felnőttek 80 százaléka van birtokában valamilyen okostelefonnak, míg a tábla PC-k aránya 50 százalékban határozható meg – alig 9 százalék vásárolt eddig okosórát, míg 7 százalék döntött a fitneszz karkötők mellett. A mobil operációs rendszerek versenyében itt is az Android vezeti a mezőnyt, piaci részesedése az okostelefonoknál 50 százalék feletti. A második helyen az iOS áll, az iPhone ugyanis 16 százalékos, az iPad pedig 13 százalékos részesedést tudott felmutatni, míg az átlag okostelefon-felhasználó napi 1,85 órát tölt a web böngészésével, ami jóval magasabb, mint a 2012-ben mért 1,24 órás adat.
Globális szinten még mindig a jól bevált 3G vezet az interneteléréseknél, ezt a teljes felhasználói tábor 36 százaléka veszi igénybe napi szinten, míg a negyedik generáció és a WiFi egyaránt 16 százalékot tudott eddig meghódítani – a GPRS 4 százalék számára jelent még alternatívát, 2 százalék pedig nem tudta meghatározni az általa használt platformot. A 4G Észak-Amerikában van a legjobb helyzetben, piaci részesedése itt már 36 százaléknál tart, míg a Közel-Keleten 17 százalékot, Ázsiában pedig 16 százalékot mondhat magáénak (Európa a negyedik helyen kullog, 12 százalékával alig tudta megelőzni Latin-Amerikát).
Nem meglepő, hogy a 4G-t leginkább a magasabb jövedelemmel rendelkezők és a fiatalabb korosztályok veszik igénybe rendszeresen, bár az ötvenesek sincsenek vészesen elmaradva ezen a téren. Ahhoz azonban, hogy a negyedik generáció globális szinten is átvegye a vezető szerepet, még évekre lesz szükség.
A GlobalWebIndex a napokban tette közzé internetes oldalán legújabb felmérésének eredményeit, amelyet csaknem 42 ezer internetező megkérdezésével alakítottak ki. Ebből kiderül, hogy az egyes régiókat összevetve is nagy a szórás a 4G elterjedése tekintetében, ám globális szintén még a harmadik generációs technológia vezeti a listát.
A megkérdezett felnőttek 80 százaléka van birtokában valamilyen okostelefonnak, míg a tábla PC-k aránya 50 százalékban határozható meg – alig 9 százalék vásárolt eddig okosórát, míg 7 százalék döntött a fitneszz karkötők mellett. A mobil operációs rendszerek versenyében itt is az Android vezeti a mezőnyt, piaci részesedése az okostelefonoknál 50 százalék feletti. A második helyen az iOS áll, az iPhone ugyanis 16 százalékos, az iPad pedig 13 százalékos részesedést tudott felmutatni, míg az átlag okostelefon-felhasználó napi 1,85 órát tölt a web böngészésével, ami jóval magasabb, mint a 2012-ben mért 1,24 órás adat.
Globális szinten még mindig a jól bevált 3G vezet az interneteléréseknél, ezt a teljes felhasználói tábor 36 százaléka veszi igénybe napi szinten, míg a negyedik generáció és a WiFi egyaránt 16 százalékot tudott eddig meghódítani – a GPRS 4 százalék számára jelent még alternatívát, 2 százalék pedig nem tudta meghatározni az általa használt platformot. A 4G Észak-Amerikában van a legjobb helyzetben, piaci részesedése itt már 36 százaléknál tart, míg a Közel-Keleten 17 százalékot, Ázsiában pedig 16 százalékot mondhat magáénak (Európa a negyedik helyen kullog, 12 százalékával alig tudta megelőzni Latin-Amerikát).
Nem meglepő, hogy a 4G-t leginkább a magasabb jövedelemmel rendelkezők és a fiatalabb korosztályok veszik igénybe rendszeresen, bár az ötvenesek sincsenek vészesen elmaradva ezen a téren. Ahhoz azonban, hogy a negyedik generáció globális szinten is átvegye a vezető szerepet, még évekre lesz szükség.