JohnnyCage
Csalással vádolja az nVidia-t a Futuremark
A számítógépek 3D-s teljesítményének méréséhez készített 3DMark fejlesztője szerint a grafikus processzorokat gyártó nVidia szándékosan meghamisította GeForce FX 5900-as chipjeinek eredményét.
A saratogai (Kalifornia) székhelyű Futuremark pénteken bejelentette, hogy az nVidia szándékosan úgy manipulálta GeForce FX 5900 grafikus processzorainak illesztőprogramjait, hogy a 3DMark 03 tesztprogram a valósnál kedvezőbb eredményeket mutasson a chip teljesítményéről. A Futuremark szerint az nVidia GeForce FX 5900 (NV35) driverét úgy alakították ki, hogy felismerje a 3DMark 03 éppen futó tesztmoduljának tevékenységét, és a kedvezőbb eredmények elérése érdekében átállítsa a chip egyes paramétereit.
"A közelmúltban számos kérdés merült fel az nVidia egyes termékeinek teszteredményét illetően, mivel szokatlan dolgokkal találkoztunk" - áll a Futuremark közleményében. "Azóta beigazolódott a gyanú, hogy az nVidia Detonator FX driverei olyan funkciókat tartalmaznak, amelyek mesterségesen megnövelik a grafikus chip sebességét a 3DMark 03 alatt."
Az nVidia egyik képviselője azonban úgy véli, a Futuremark következtetései erősen megkérdőjelezhetők. "Mivel az nVidia nem vesz részt a Futuremark bétaprogramjában (amely egyébként dollár százezrekbe kerülne a társaságnak), nem volt alkalmunk, hogy együttműködjünk a Futuremarkkal a shaderek megírásában, mint ahogy azt egy valódi alkalmazás fejlesztőjével tennénk" - mondta az nVidia képviselője. "Nem tudjuk mit csináltak, de úgy tűnik, szándékosan próbálnak olyan helyzetet teremteni, amely lerontja termékünk értékét" - tette hozzá a képviselő.
A legfrissebb 3DMark patch után jelentősen módosult a teszteredmény
Dean McCarron, a Mercury Research elemzője úgy véli, a tesztprogramok eredménye csak akkor fontos a grafikus chipek gyártóinak, ha a leggyorsabb chip gyártásával szeretnék reklámozni magukat. Ezek a teszteredmények azonban nem befolyásolják döntő mértékben a hardcore játékosokat, akik a piac legnagyobb vásárlói szegmensét képezik. "A helyzet az, hogy a játékosok meglehetősen rafináltak, és inkább a valós alkalmazásokban elért eredményekre összpontosítanak. A felhasználók arra kíváncsiak, hogyan fog teljesíteni a chip azon játékokban, amelyekkel sokat játszanak, illetve fognak játszani" - mondta McCarron hozzátéve, hogy a teszteredményekre általában a kevésbé hozzáértő felhasználók támaszkodnak.
"A teszteredmények manipulálása közismert fogás a PC iparban. A legjobb, ha egy olyan alkalmazást veszünk viszonyítási alapul, amelyet sokat fogunk használni" - mondta.
A saratogai (Kalifornia) székhelyű Futuremark pénteken bejelentette, hogy az nVidia szándékosan úgy manipulálta GeForce FX 5900 grafikus processzorainak illesztőprogramjait, hogy a 3DMark 03 tesztprogram a valósnál kedvezőbb eredményeket mutasson a chip teljesítményéről. A Futuremark szerint az nVidia GeForce FX 5900 (NV35) driverét úgy alakították ki, hogy felismerje a 3DMark 03 éppen futó tesztmoduljának tevékenységét, és a kedvezőbb eredmények elérése érdekében átállítsa a chip egyes paramétereit.
"A közelmúltban számos kérdés merült fel az nVidia egyes termékeinek teszteredményét illetően, mivel szokatlan dolgokkal találkoztunk" - áll a Futuremark közleményében. "Azóta beigazolódott a gyanú, hogy az nVidia Detonator FX driverei olyan funkciókat tartalmaznak, amelyek mesterségesen megnövelik a grafikus chip sebességét a 3DMark 03 alatt."
Az nVidia egyik képviselője azonban úgy véli, a Futuremark következtetései erősen megkérdőjelezhetők. "Mivel az nVidia nem vesz részt a Futuremark bétaprogramjában (amely egyébként dollár százezrekbe kerülne a társaságnak), nem volt alkalmunk, hogy együttműködjünk a Futuremarkkal a shaderek megírásában, mint ahogy azt egy valódi alkalmazás fejlesztőjével tennénk" - mondta az nVidia képviselője. "Nem tudjuk mit csináltak, de úgy tűnik, szándékosan próbálnak olyan helyzetet teremteni, amely lerontja termékünk értékét" - tette hozzá a képviselő.
P4 3GHz / 865PE |
GeForce FX 5800 Ultra (Patch 320, Det 44.03) |
GeForce FX 5800 Ultra (Patch 330, Det 44.03) |
Változás |
3DMark2003 | 5859 | 4796 | -22,2 % |
Game Test 1 | 196,3 | 169,2 | -16 % |
Game Test 2 | 39,8 | 35,3 | -12,7 % |
Game Test 3 | 31,3 | 29,6 | -5,7 % |
Game Test 4 | 38,3 | 22,3 | -7,4 % |
Radeon 9800 Pro (Patch 320, Cat 3.4) |
Radeon 9800 Pro (Patch 330, Cat 3.4) |
Változás | |
3DMark2003 | 5780 | 5684 | -1,69 % |
Game Test 1 | 195,4 | 195,8 | 0,2 % |
Game Test 2 | 37,6 | 37,8 | 0,5 % |
Game Test 3 | 33,6 | 33,6 | 0 % |
Game Test 4 | 35,7 | 33 | -8,2 % |
Dean McCarron, a Mercury Research elemzője úgy véli, a tesztprogramok eredménye csak akkor fontos a grafikus chipek gyártóinak, ha a leggyorsabb chip gyártásával szeretnék reklámozni magukat. Ezek a teszteredmények azonban nem befolyásolják döntő mértékben a hardcore játékosokat, akik a piac legnagyobb vásárlói szegmensét képezik. "A helyzet az, hogy a játékosok meglehetősen rafináltak, és inkább a valós alkalmazásokban elért eredményekre összpontosítanak. A felhasználók arra kíváncsiak, hogyan fog teljesíteni a chip azon játékokban, amelyekkel sokat játszanak, illetve fognak játszani" - mondta McCarron hozzátéve, hogy a teszteredményekre általában a kevésbé hozzáértő felhasználók támaszkodnak.
"A teszteredmények manipulálása közismert fogás a PC iparban. A legjobb, ha egy olyan alkalmazást veszünk viszonyítási alapul, amelyet sokat fogunk használni" - mondta.