Franczy
Több millió elveszett SMS havonta az USA-ban
Az Egyesült Államokban havonta több millió rövid szöveges üzenet egyszerűen elveszik, és az üzenetek eltűnésének valószínűsége jelentős mértékben függ attól, hogy a küldő, illetve fogadó fél melyik mobiltelefonos szolgáltató ügyfele.
A Keynote Systems nevezetű cég munkatársai által készített jelentés szerint Amerikában a mobiltelefonok között közlekedő SMS-eknek (Short Message Service) mintegy 7,5 százaléka egyszerűen eltűnik, vagyis nem érkezik meg a címzetthez.
A világszerte nagy népszerűségnek örvendő SMS-t az amerikaiak is egyre nagyobb arányban használják fel arra, hogy néhány szóban üzeneteket küldjenek családtagjaiknak, ismerőseiknek. Az Egyesült Államokban egy-egy rövid szöveges üzenet elküldése egyébként átlagosan 10 centbe, vagyis mintegy 22 forintba kerül, az SMS-ek fogadása pedig túlnyomó részt ingyenes, illetve filléres összegekbe kerül. A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy Európában még mindig sokkal népszerűbb az SMS, mint Amerikában, melynek egyrészt az az oka, hogy az amerikaiak inkább élőszóban kommunikálnak mobiltelefonjaik segítségével, másrészt pedig az, hogy Amerikában az előfizetők egészen a közelmúltig csak saját hálózatukon belül küldhettek SMS-eket. Említésre méltó, hogy az európai mobiltelefonos szolgáltató cégek bevételének átlagosan mintegy 10-15 százaléka az SMS-ekből származik.
A célbaérő SMS-ek %-ban, szolgáltatónként
A Keynote Systems rendelkezésére álló legfrissebb adatok szerint 2002 júniusában az Egyesült Államokban közel egymilliárd rövid szöveges üzenetet küldtek el mobiltelefonok segítségével, ami a 7,5 százalékos eltűnési arány ismeretében több millió elveszett SMS-t jelent egy hónapban. A piackutató cég felmérése szerint az ország harmadik legnagyobb szolgáltatója, az AT&T Wireless nyújtja a legmegbízhatóbb SMS szolgáltatást, ami konkrétan azt jelenti, hogy a saját, illetve idegen hálózatokba küldött SMS-ek 97,8, illetve 95,5 százalékos valószínűséggel érnek célba. Az Egyesült Államok hatodik legnagyobb szolgáltatójaként nyilvántartott T-Mobile ezzel szemben gyengének minősíthető SMS szolgáltatást üzemeltet, ugyanis a T-Mobile SMS-eknek csak mintegy 87 (hálózaton belül), illetve 86 százaléka (hálózaton kívül) ér célba.
A Keynote Systems nevezetű cég munkatársai által készített jelentés szerint Amerikában a mobiltelefonok között közlekedő SMS-eknek (Short Message Service) mintegy 7,5 százaléka egyszerűen eltűnik, vagyis nem érkezik meg a címzetthez.
A világszerte nagy népszerűségnek örvendő SMS-t az amerikaiak is egyre nagyobb arányban használják fel arra, hogy néhány szóban üzeneteket küldjenek családtagjaiknak, ismerőseiknek. Az Egyesült Államokban egy-egy rövid szöveges üzenet elküldése egyébként átlagosan 10 centbe, vagyis mintegy 22 forintba kerül, az SMS-ek fogadása pedig túlnyomó részt ingyenes, illetve filléres összegekbe kerül. A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy Európában még mindig sokkal népszerűbb az SMS, mint Amerikában, melynek egyrészt az az oka, hogy az amerikaiak inkább élőszóban kommunikálnak mobiltelefonjaik segítségével, másrészt pedig az, hogy Amerikában az előfizetők egészen a közelmúltig csak saját hálózatukon belül küldhettek SMS-eket. Említésre méltó, hogy az európai mobiltelefonos szolgáltató cégek bevételének átlagosan mintegy 10-15 százaléka az SMS-ekből származik.