Franczy

Rambus technológiák az új PlayStation konzolokban

A Sony és a Toshiba megszerezte a Rambus-tól két olyan technológia licencjogait, mely technológiákkal nagy valószínűséggel a Sony következő generációs PlayStation játékkonzoljai esetében találkozhatunk majd.

A két japán óriáscég egyrészt a memóriák és mikroprocesszorok közötti nagysebességű, Yellowstone nevezetű interfész, másrészt pedig a különböző chipek közötti kapcsolatért felelős Redwood technológia licencjogait vásárolta meg a Rambus-tól. Különböző források tudni vélik, hogy mindkét technológia fontos szerephez fog jutni az újgenerációs Sony játékkonzolokban helyet kapó rendkívül összetett mikroprocesszor, a Cell esetében.

Az eddigi híradások alapján elmondható, hogy a várhatóan 2004 végén, vagy 2005 elején bemutatkozó Cell processzor számos tekintetben különbözni fog a jelenleg forgalomban lévő processzoroktól. Az IBM, a Sony, valamint a Toshiba mérnökei által fejlesztett processzor-újdonság érdekessége, hogy belsejében számos olyan részegység kap majd helyet, melyek mindeddig általában külön tokozású chipekben voltak fellelhetők. A kiváló grafikus és video teljesítménnyel rendelkező Cell processzor a fejlesztők becslése szerint másodpercenként mintegy 1 billió matematikai számítás végrehajtására lesz képes, vagyis körülbelül százszor gyorsabb lesz, mint egy jelenleg forgalomban lévő, 2,5 GHz-es működési frekvenciájú Intel Pentium 4 processzor.

Egy a Cellhez hasonlóan óriási teljesítményű processzor esetében értelemszerűen gondoskodni kell arról is, hogy az egyes részegységek és komponensek közötti adatátviteli sebesség megfelelő legyen. Laura Stark, a Rambus cég memóriainterfészek fejlesztésével foglalkozó részlegének az alelnöke az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a Sony, illetve a Toshiba választása éppen ezért esett a Yellowstone és Redwood technológiákra, melyek tökéletesen megfelelnek a Cell chipben történő alkalmazásra. Stark utalt arra, hogy a Yellowstone technológia révén akár 100 Gb/s-os adatátviteli sebesség is elérhető, mely mintegy háromszorosa a jelenleg használatos nagysebességű memóriák adatátvitelnek. A licencjogok eladásából a Rambus egyébként mintegy 28 millió dolláros bevételre számíthat az elkövetkezendő másfél esztendőben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csudri #18
    Haha! Ez neked real-time??? Megnéztem a többi képet is a galériában, és ordít a képekról hogy melyik renderelt és melyik ingame. /A két általad ajánlott kép renderelt animációból származik, úgyhogy ezt besz*ptad!!
  • Power #15
    Kisfiam magadnál vagy?
    Ne személyeskedj légyszives, ha máshogy nem megy a megnyílvánulás, akkor inkább ne írj semmit.
    Több processzor lesz 1 chipen belül, érted?

  • Gabest #10
    Kiprinteltem, de nem megy...
  • versio #9
    ps3:



  • Power #8
    1. Nem kelleneke teraherzek.
    A teljesítmény növelésnek számod módja van, ebből az órajel csak egy.

    2. A konzoloknál értelmentlen alaplap-videókártya, illetve CPU-GPU(VPU) összehasonlítás.
    Teljesen más felépítésű.
    Sok sok cellából álló cucc lesz ennek az össz teljesítménye lesz az 1 TFLOPS. Ez nyílván csak becslés. Ezt nem lehet összehasonlítani pusztán egy P4-gyel, mert az csupán 1 processzor, míg a másik egy egész rendszer.
  • Laalee #5
    nemhiszem hogy egy ilyen teljesitmenyu proceszort 300-400 dollaros gepben adjanak el...
  • Cat #4
    a konzolok kiadásuk pillanatában gyorsabbak mint a pc, de azok 2 év alatt behozzák ezt a hátrányt, ésutána még két évig, a következő konzolig egyeduralkodóak...
  • item #3
    na erre még asszem várnunk kell egy picikét, a
    "százszor gyorsabb lesz" témáról meg annyit hogy elképzelhető ekkora teljesítményű proci,de majd meglátjuk hogy tudja a sony toshiba páros megalkotni ezt a csodaprocit! egyébbként elég figyelemreméltó az is hogy a mostani PS2-esekben is 128Bites a fő feldolgozó egység..
  • Csudri #1
    100szor gyorsabb??? Persze! Jó mondjuk, hogy elhiszem. 1. Mennyit fog egy ilyen fogyasztani? 2. Milyen videókártya tudja majd megjeleníteni a kiszámolt cuccot? 3. Hogy gyártyák le? Milyen technológiával?