Franczy
Virágzik a kábelmodem-piac
A Gartner Dataquest piackutató cég legfrissebb adatai szerint az idei esztendő harmadik negyedévében világszerte mintegy 3 millió kábelmodemet hoztak forgalomba, ami 19,4 százalékos növekedést jelent a megelőző negyedévben eladott megközelítőleg 2,5 millió darab kábelmodemhez képest.
"Észak-Amerikában minden korábbinál nagyobb igény mutatkozik a kábeltelevíziós hálózatokon keresztül nyújtott szélessávú internet szolgáltatások iránt, ami egyértelműen megmutatkozik az eladott kábelmodemek jelentős mennyiségében is. A kábelmodem piac jelenlegi helyzetével kapcsolatban elmondható, hogy az amerikai cégeknek a belépőszintű kategóriás eszközök piacán egyre keményebb konkurenciaharcot kell folytatniuk a távol-keleti gyártók felettébb olcsó modelljeivel. A legfrissebb előrejelzések egyébként azt mutatják, hogy a kábelmodemek piacán tapasztalható árcsökkenés az előttünk álló hónapokban is folytatódni fog, várhatóan egészen addig, amíg a gyártók elő nem rukkolnak a minden eddiginél szélesebb szolgáltatási körrel rendelkező újgenerációs eszközeikkel" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Patti Reali, a Gartner Dataquest egyik vezető elemzője, majd hozzátette, hogy a kábelmodem piac várhatóan továbbra is a legdinamikusabban fejlődő piaci szegmensek közé fog tartozni, ugyanis egyre több felhasználó kíván továbblépni a jelenlegi dial-up internet előfizetéséről.
A Gartner Dataquest által az üggyel kapcsolatban kiadott jelentésből többek közt az is kiderül, hogy az elmúlt negyedévben sem veszélyeztette semmi a Motorola Broadband Communications kábelmodem piaci első helyezését. A Motorola 2002 harmadik negyedévében mintegy 980 ezer darab kábelmodemet hozott forgalomba, ami nem kevesebb mint 32,6 százalékos piaci részesedést jelent. A Motorola mögött korábban második helyet elfoglaló Terayon az említett negyedévben mindössze 186 ezer kábelmodemet dobott piacra, így a gyártó lecsúszott az ötödik helyre. A második, illetve harmadik helyezett Toshiba és Ambit a harmadik negyedévben mintegy 356 ezer, illetve 323 ezer kábelmodemet tudott eladni. A Gartner Dataquest adatai szerint egyébként a nem DOCSIS kompatibilis kábelmodemek piaci részesedése immár csak 1,3 százalékra tehető.
"Észak-Amerikában minden korábbinál nagyobb igény mutatkozik a kábeltelevíziós hálózatokon keresztül nyújtott szélessávú internet szolgáltatások iránt, ami egyértelműen megmutatkozik az eladott kábelmodemek jelentős mennyiségében is. A kábelmodem piac jelenlegi helyzetével kapcsolatban elmondható, hogy az amerikai cégeknek a belépőszintű kategóriás eszközök piacán egyre keményebb konkurenciaharcot kell folytatniuk a távol-keleti gyártók felettébb olcsó modelljeivel. A legfrissebb előrejelzések egyébként azt mutatják, hogy a kábelmodemek piacán tapasztalható árcsökkenés az előttünk álló hónapokban is folytatódni fog, várhatóan egészen addig, amíg a gyártók elő nem rukkolnak a minden eddiginél szélesebb szolgáltatási körrel rendelkező újgenerációs eszközeikkel" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Patti Reali, a Gartner Dataquest egyik vezető elemzője, majd hozzátette, hogy a kábelmodem piac várhatóan továbbra is a legdinamikusabban fejlődő piaci szegmensek közé fog tartozni, ugyanis egyre több felhasználó kíván továbblépni a jelenlegi dial-up internet előfizetéséről.
A Gartner Dataquest által az üggyel kapcsolatban kiadott jelentésből többek közt az is kiderül, hogy az elmúlt negyedévben sem veszélyeztette semmi a Motorola Broadband Communications kábelmodem piaci első helyezését. A Motorola 2002 harmadik negyedévében mintegy 980 ezer darab kábelmodemet hozott forgalomba, ami nem kevesebb mint 32,6 százalékos piaci részesedést jelent. A Motorola mögött korábban második helyet elfoglaló Terayon az említett negyedévben mindössze 186 ezer kábelmodemet dobott piacra, így a gyártó lecsúszott az ötödik helyre. A második, illetve harmadik helyezett Toshiba és Ambit a harmadik negyedévben mintegy 356 ezer, illetve 323 ezer kábelmodemet tudott eladni. A Gartner Dataquest adatai szerint egyébként a nem DOCSIS kompatibilis kábelmodemek piaci részesedése immár csak 1,3 százalékra tehető.