JohnnyCage
Kilép az európai piacról a VisionTek
Az elsősorban grafikus kártyákat gyártó cég amerikai sikerei után az elmúlt hónapokban tört be az európai piacra is, a jelek szerint jóval kevesebb sikerrel.
A VisionTek az Egyesült Államokban piacvezető szerepet tölt be a videókártyák piacán. A társaság a grafikus processzorokat gyártó nVidia Corp. egyik legnagyobb partnere, és többek között még referenciakártyákat is gyárt az utóbbi társaságnak.
A VisionTek és PNY cégek még az idei év elején léptek be az európai, egyébként meglehetősen kíméletlen videókártya piacra, amely olyan társaságokat is a mélybe rántott, mint például az Elsa AG. A Visiontek alig fél év után úgy döntött, hogy ennyi éppen elég volt az európai piacból, és a továbbiakban újra csak az Egyesült Államokban forgalmazza termékeit.
Annyi bizonyos, hogy a kiélezett konkurenciaharc övezte európai piacra utólag nem könnyű belépni, különösen olyan termékekkel, amelyek a riválisok termékskálájában is megtalálhatók. A VisionTek most a saját bőrén tapasztalhatta, hogy az európai piac egyáltalán nem hasonlít az amerikaira. Egyes, meg nem erősített hírek szerint a társaság európai marketingstratégiája számos pontjában hibásnak bizonyult, és a piac meghódítására áldozott óriási pénzösszegek nem hozták meg a várt eredményt.
A VisonTeket korábban a csődbe jutott Elsa leendő vásárlójának tartották, és egyesek szerint óriási baklövést követett el a társaság, amikor nem hozta tető alá a megállapodást. Az Elsa márkaneve ugyanis egész Európában ismert és elismert, ráadásul a társaság a Quadro-alapú megoldások kizárólagos európai gyártója volt.
A VisionTek az Egyesült Államokban piacvezető szerepet tölt be a videókártyák piacán. A társaság a grafikus processzorokat gyártó nVidia Corp. egyik legnagyobb partnere, és többek között még referenciakártyákat is gyárt az utóbbi társaságnak.
A VisionTek és PNY cégek még az idei év elején léptek be az európai, egyébként meglehetősen kíméletlen videókártya piacra, amely olyan társaságokat is a mélybe rántott, mint például az Elsa AG. A Visiontek alig fél év után úgy döntött, hogy ennyi éppen elég volt az európai piacból, és a továbbiakban újra csak az Egyesült Államokban forgalmazza termékeit.
Annyi bizonyos, hogy a kiélezett konkurenciaharc övezte európai piacra utólag nem könnyű belépni, különösen olyan termékekkel, amelyek a riválisok termékskálájában is megtalálhatók. A VisionTek most a saját bőrén tapasztalhatta, hogy az európai piac egyáltalán nem hasonlít az amerikaira. Egyes, meg nem erősített hírek szerint a társaság európai marketingstratégiája számos pontjában hibásnak bizonyult, és a piac meghódítására áldozott óriási pénzösszegek nem hozták meg a várt eredményt.
A VisonTeket korábban a csődbe jutott Elsa leendő vásárlójának tartották, és egyesek szerint óriási baklövést követett el a társaság, amikor nem hozta tető alá a megállapodást. Az Elsa márkaneve ugyanis egész Európában ismert és elismert, ráadásul a társaság a Quadro-alapú megoldások kizárólagos európai gyártója volt.