Franczy

Csak 2003-ban jön a GeForce4 Ti4800 és Ti4800SE

Az Nvidia a napokban szépen csöndben megkezdte két új, AGP8x-os interfésszel rendelkező grafikus processzora prototípusainak a különböző grafikuskártya gyártókhoz történő leszállítását. Az NV28 fejlesztési kódnevű magra épülő GeForce4 Ti4800 és GeForce4 Ti4800SE típusjelzésű újdonságok az Nvidia korábbi GeForce4 Ti4600, illetve GeForce4 Ti4400-as grafikus megoldásainak felfrissített kiadásai.

Mint ismeretes, az Nvidia korábban azt tervezte, hogy csak a GeForce4 Ti4200-as grafikuschip AGP8x-os interfésszel fevértezett változatát dobja piacra az NV28 frontvonalon, azonban végül a cég vezetősége úgy döntött, hogy a GeForce4 termékcsalád csúcsmodellje, a GeForce4 Ti4600 is megkapja az új AGP interfésszel kompatibilis utódját. Különböző források szerint a gyártó azért határozott így, mert ily módon több választási lehetőséget nyújthat a vásárlók számára, valamint addig is növelni tudja versenyképességét, amíg a közelmúltban hivatalosan bejelentett GeForce FX (NV30) nem jelenik meg a kereskedelmi forgalomban. A GeForce FX-alapú grafikuskártyák egyébként a várakozások szerint valamikor a tél végén, tavasz elején áraszthatják el nagyobb számban a piacot.


Ezzel együtt nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy az NV28 fejlesztési kódnevű grafikuschipeknek az Nvidia értelemszerűen korántsem tulajdonít akkora jelentőséget, mint az új nagyágyú GeForce FX-nek. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az Nvidia hivatalosan lényegében be sem jelentette, hogy megkezdte az első NV28-as chipek grafikuskártya gyártókhoz történő leszállítását. Egyes források tudni vélik, hogy a GeForce4 Ti4800 és GeForce4 Ti4800SE grafikus megoldások tömeggyártása legkorábban az idei év utolsó napjaiban indulhat meg, vagyis ezen újdonságok már csak a jövő évben kerülhetnek forgalomba, alig pár héttel a GeForce FX-ek előtt. Egyelőre egyébként még kérdéses, hogy a videokártyák gyártásával foglalkozó cégek közül melyek kívánnak NV28-alapú kártyákat piacra dobni, ugyanis a GeForce4 termékcsalád helyett mostanság már szinte az egész ipar a vadonatúj GeForce FX-ekre próbál fókuszálni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Rive #19
    Azt én honnan tudjam? Én max. az Xbtf-et szedem elő néha, mással nem játszom... De: ha a 64Mega lesz az alapkövetelmény, akkor arra fognak optimalizálni. Igazán új grafikus motor pedig tudtommal csak a Doom3-é lesz a közeljövőben...
  • Rive #17
    #16: Az, hogy az össz textúrából mennyit pakolnak be a videokártya memóriájába, és mennyit a rendszermemóriába, nagyobbrészt a drivereken és az alkalmazott grafikus engine-n múlik. Jelenleg, ugye, minden a 32Megára van optimalizálva.
    Amúgy meg, számítsd ki: triple buffer, 1280X1024, 32bit. És ez még csak a frame buffer, sehol a textúrák. És jön a Doom3...
  • Rive #15
    #14: sőt, ha a kártya a lokális memóriából dolgozik, akkor nem foglalja a CPU elől a memória sávszélességét...
    Sőt: nem kell minden textúrának, ami a kártya memóriájában van, látszódnia is: ha a drivereket megfelelőképpen optimalizálják, egy kisebb pálya összes képeleme elférhet a kártyán, nem kell a főmemóriából helyet foglalni nekik. Nincs több swap?
  • djcom #12
    Az Nvidia...hmmm...az az érzésem elindut a lejőn.....Hajrá ATI:)
  • Borg #10
    Nemistommér, de olyan érzés ez, mint amikor a 3dfx anno kiadta a voodoo4 4500 stb kártyáit...

    izé, hol is van ma a 3dfx?:)
  • _VaM #4
    ez egy nagy kamu, a tesztekben a legjobb esetben is csak .5%-kal volt gyorsabb, mint a sima...
  • Cefa #3
    8 * os agp vel is lassú lesz az adatátvitel ha szükség lesz rá. Inkább duplázzák meg a memória méretét ha kell.
  • Csudri #2
    ...