Franczy
NV30 specifikációk
Alig hogy a legújabb Nvidia-nagyágyú, a GeForce4 (NV25) megjelent a piacon, a felhasználók egy része már azon morfondírozik, hogy vajon mi lesz az Nvidia következő nagy dobása, többek közt már csak azért is, mert a GeForce4 sokak szerint lényegében nem több, mint ráncfelvarrt GeForce3 (NV20). Éppen ezért nem is meglepő, hogy a napokban megjelentek az első olyan pletykák, illetve félinformációk, melyek az Nvidia közeljövőben debütáló NV30-as grafikuschipjével, az Omennel foglalkoznak, és amely információkat kéretik komoly fenntartásokkal kezelni!
Ezek szerint tehát a 73 millió darab tranzisztort és réz csatlakoztatásokat tartalmazó NV30-as grafikuschip nem meglepő módon immár 0,13 mikronos gyártási technológiával fog készülni, ami várhatóan legalább 450 MHz-es működési frekvenciát fog eredményezni. A nyolc rendering pipeline-nal rendelkező NV30-as chipet tartalmazó grafikuskártyák az AGP4x-es és az AGP8x-os szabvánnyal is kompatibilisek lesznek, a rajtuk helyet kapó DDR (Double Data Rate) SDRAM memóriachipek pedig nem kevesebb mint 2 x 375 MHz-en, azaz 750 MHz-en fognak ketyegni, és mindenképpen említésre méltó, hogy az NV30-as kártyákra szerelt 128 MB DDR memóriák már 256 bites interfésszel fognak rendelkezni. Az NV30 esetében tehát a memória sávszélességgel vélhetően semmi probléma nem lesz, többek közt már csak azért sem, mert bevetésre kerül a harmadik generációs LMA (Lightspeed Memory Architecture III) technológia is.
A DirextX 9.x kompatibilis NV30-as grafikuschipben négy vertex shader és két pixel shader kap majd helyet, és mindenképpen említésre méltó az Advanced Hardware Anisotropic Filtering névre keresztelt eljárás, mely minden eddiginél jobb képminőséggel és teljesítménnyel kecsegtet. Most jön az, ami talán a leginkább figyelemre méltó: az NV30-as grafikuskártyákon helyet kap majd egy második "rezes" chip is, mely a fő chiphez hasonlóan 0,13 mikronos technológiával fog készülni, 450 MHz-es frekvencián ketyeg, és az összes T&L feladat végrehajtására lesz hivatott. A hardveres bumpmapping és legfrissebb OpenGL támogatással rendelkező NV30-as kártyák érdekessége még az úgynevezett NvBlur megoldásnak köszönhető, Glide játékokkal való kompatibilitás.
Ezek szerint tehát a 73 millió darab tranzisztort és réz csatlakoztatásokat tartalmazó NV30-as grafikuschip nem meglepő módon immár 0,13 mikronos gyártási technológiával fog készülni, ami várhatóan legalább 450 MHz-es működési frekvenciát fog eredményezni. A nyolc rendering pipeline-nal rendelkező NV30-as chipet tartalmazó grafikuskártyák az AGP4x-es és az AGP8x-os szabvánnyal is kompatibilisek lesznek, a rajtuk helyet kapó DDR (Double Data Rate) SDRAM memóriachipek pedig nem kevesebb mint 2 x 375 MHz-en, azaz 750 MHz-en fognak ketyegni, és mindenképpen említésre méltó, hogy az NV30-as kártyákra szerelt 128 MB DDR memóriák már 256 bites interfésszel fognak rendelkezni. Az NV30 esetében tehát a memória sávszélességgel vélhetően semmi probléma nem lesz, többek közt már csak azért sem, mert bevetésre kerül a harmadik generációs LMA (Lightspeed Memory Architecture III) technológia is.
A DirextX 9.x kompatibilis NV30-as grafikuschipben négy vertex shader és két pixel shader kap majd helyet, és mindenképpen említésre méltó az Advanced Hardware Anisotropic Filtering névre keresztelt eljárás, mely minden eddiginél jobb képminőséggel és teljesítménnyel kecsegtet. Most jön az, ami talán a leginkább figyelemre méltó: az NV30-as grafikuskártyákon helyet kap majd egy második "rezes" chip is, mely a fő chiphez hasonlóan 0,13 mikronos technológiával fog készülni, 450 MHz-es frekvencián ketyeg, és az összes T&L feladat végrehajtására lesz hivatott. A hardveres bumpmapping és legfrissebb OpenGL támogatással rendelkező NV30-as kártyák érdekessége még az úgynevezett NvBlur megoldásnak köszönhető, Glide játékokkal való kompatibilitás.