JohnnyCage
A Microsoft tovább erősít a játékkonzol piacon
A szoftveróriás bejelentette, hogy a közeljövőben további, igen jelentős pénzösszegeket kíván fordítani az Xbox játékkonzol népszerűsítésére, illetve konzolpiaci helyzetének megerősítésére.
A legtöbb társaság a Microsoft helyzetében feltételezhetően igyekezne csökkenteni költségeit, és csendben kilépne a játékkonzol piacról. A Microsoft azonban ennek épp ellenkezőjére készül: Újabb, óriási befektetésekkel igyekszik biztosítani az Xbox játékkonzol sikerét.
"Szó sincs visszalépésről. Ehelyett további erőfeszítésekkel, újabb beruházásokkal biztosítjuk az Xbox sikerét" - mondta John Connors, a Microsoft pénzügyi igazgatója egy webes interjúban.
Bár a szoftveróriás nem közölte, hogy ezidáig mennyi pénzt költött az Xbox projektre, a szórakoztatópiaci divízió, amely az Xbox részleget is magába foglalja, 177 millió dollár veszteséget termelt az elmúlt negyedévben. Elemzők szerint a Microsoft öt év alatt több, mint 2 milliárd dollárt fog költeni az Xboxra.
A tavaly megjelent játékkonzol a szoftveróriás első próbálkozása a játékkonzol piacon, de a készülék az Egyesült Államokon kívül ezidáig nem aratott komoly sikert.
A játékkonzol eladásokat jelenleg a Sony PlayStation 2 készüléke vezeti, méghozzá jelentős előnnyel. A Nintendo-féle GameCube a második helyet foglalja el, az Xbox pedig - elsősorban gyenge japán szereplése miatt - csak a harmadik helyen áll. A közelmúltban mind a Sony, mind a Microsoft beindította online játékszolgáltatását. A két gyártó azt reméli, az új szolgáltatások tovább erősíthetik a konzolok eladásait, az előfizetési díjakból pedig jelentős pluszbevétel származik majd.
A legtöbb társaság a Microsoft helyzetében feltételezhetően igyekezne csökkenteni költségeit, és csendben kilépne a játékkonzol piacról. A Microsoft azonban ennek épp ellenkezőjére készül: Újabb, óriási befektetésekkel igyekszik biztosítani az Xbox játékkonzol sikerét.
"Szó sincs visszalépésről. Ehelyett további erőfeszítésekkel, újabb beruházásokkal biztosítjuk az Xbox sikerét" - mondta John Connors, a Microsoft pénzügyi igazgatója egy webes interjúban.
Bár a szoftveróriás nem közölte, hogy ezidáig mennyi pénzt költött az Xbox projektre, a szórakoztatópiaci divízió, amely az Xbox részleget is magába foglalja, 177 millió dollár veszteséget termelt az elmúlt negyedévben. Elemzők szerint a Microsoft öt év alatt több, mint 2 milliárd dollárt fog költeni az Xboxra.
A tavaly megjelent játékkonzol a szoftveróriás első próbálkozása a játékkonzol piacon, de a készülék az Egyesült Államokon kívül ezidáig nem aratott komoly sikert.
A játékkonzol eladásokat jelenleg a Sony PlayStation 2 készüléke vezeti, méghozzá jelentős előnnyel. A Nintendo-féle GameCube a második helyet foglalja el, az Xbox pedig - elsősorban gyenge japán szereplése miatt - csak a harmadik helyen áll. A közelmúltban mind a Sony, mind a Microsoft beindította online játékszolgáltatását. A két gyártó azt reméli, az új szolgáltatások tovább erősíthetik a konzolok eladásait, az előfizetési díjakból pedig jelentős pluszbevétel származik majd.