Franczy
Romlik a terméktámogatási szolgáltatások minősége
Egy a napokban napvilágot látott tanulmányból kiderül, hogy miközben a személyi számítógépek egyre olcsóbbá válnak, a felhasználók általánosságban egyre elégedetlenebbek a számítógépek gyártásával foglalkozó cégek által nyújtott terméktámogatási és egyéb szolgáltatásokkal. A Consumer Reports által készített felmérés szerint a felhasználók nagyon kevés számítógépgyártó cég szolgáltatásait tartják megfelelőnek.
A felhasználók manapság jelentősen rosszabbnak ítélik meg a számítógépgyártók technikai szolgáltatásait, mint korábban - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Mark Kotkin, a tanulmányt publikáló Consumer Reports egyik igazgatója, majd hozzátette, hogy a felhasználók elsősorban a gyártók telefonos segítségnyújtó szolgáltatásaival elégedetlenek. Kotkin elmondta, hogy a számítógépgyártó cégek közül egyedüli az Apple Computer lehet büszke a terméktámogatási szolgáltatások terén elért idei eredményére, ugyanis a többek között az iMac számítógépek gyártásával foglalkozó cég idén egyedüliként volt képes arra, hogy jobb eredményt érjen el, mint a tavalyi esztendőben. A Consumer Reports szakértői a felhasználói visszajelzések alapján egy százas skálán osztályozták a gyártók szolgáltatásait, így például az Apple Computer az elérhető maximális 100 pontból 74 pontot tudott szerezni. A nagyobb számítógépgyártó cégeket tekintve az Apple Computer után a Dell Computer és a Gateway következik fej-fej mellett 65, illetve 64 ponttal. A sorban a negyedik a Hewlett-Packard 56 ponttal, ötödik pedig a Hewlett-Packarddal idén májusban fuzionált Compaq Computer, mely mindössze 52 pontot tudott begyűjteni.
Brooks Gray, a Technology Business Research elemzője úgy véli, hogy a számítógépgyártók esetében az elmúlt időkben végrehajtott megszorító intézkedések egyik negatív hatása, hogy a felhasználók egyre elégedetlenebbek a gyártók által nyújtott terméktámogatási szolgáltatásokkal. Gray felhívja a figyelmet arra, hogy a számítógépgyártó cégek az általános gazdasági lassulás negatív hatásai miatt minden fronton jelentős munkaerő leépítéseket hajtottak végre, azonban a különböző szolgáltatásokat igénybe venni kívánó felhasználók száma korántsem csökkent, ez pedig a szolgáltatások minőségének romlásához vezetett. A gyártók egyébként nem igazán értenek egyet a szakértői véleményekkel, és határozottan állítják, hogy terméktámogatási szolgáltatásaik folyamatosan egyre jobb minőségben állnak a felhasználók rendelkezésére.
A felhasználók manapság jelentősen rosszabbnak ítélik meg a számítógépgyártók technikai szolgáltatásait, mint korábban - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Mark Kotkin, a tanulmányt publikáló Consumer Reports egyik igazgatója, majd hozzátette, hogy a felhasználók elsősorban a gyártók telefonos segítségnyújtó szolgáltatásaival elégedetlenek. Kotkin elmondta, hogy a számítógépgyártó cégek közül egyedüli az Apple Computer lehet büszke a terméktámogatási szolgáltatások terén elért idei eredményére, ugyanis a többek között az iMac számítógépek gyártásával foglalkozó cég idén egyedüliként volt képes arra, hogy jobb eredményt érjen el, mint a tavalyi esztendőben. A Consumer Reports szakértői a felhasználói visszajelzések alapján egy százas skálán osztályozták a gyártók szolgáltatásait, így például az Apple Computer az elérhető maximális 100 pontból 74 pontot tudott szerezni. A nagyobb számítógépgyártó cégeket tekintve az Apple Computer után a Dell Computer és a Gateway következik fej-fej mellett 65, illetve 64 ponttal. A sorban a negyedik a Hewlett-Packard 56 ponttal, ötödik pedig a Hewlett-Packarddal idén májusban fuzionált Compaq Computer, mely mindössze 52 pontot tudott begyűjteni.
Brooks Gray, a Technology Business Research elemzője úgy véli, hogy a számítógépgyártók esetében az elmúlt időkben végrehajtott megszorító intézkedések egyik negatív hatása, hogy a felhasználók egyre elégedetlenebbek a gyártók által nyújtott terméktámogatási szolgáltatásokkal. Gray felhívja a figyelmet arra, hogy a számítógépgyártó cégek az általános gazdasági lassulás negatív hatásai miatt minden fronton jelentős munkaerő leépítéseket hajtottak végre, azonban a különböző szolgáltatásokat igénybe venni kívánó felhasználók száma korántsem csökkent, ez pedig a szolgáltatások minőségének romlásához vezetett. A gyártók egyébként nem igazán értenek egyet a szakértői véleményekkel, és határozottan állítják, hogy terméktámogatási szolgáltatásaik folyamatosan egyre jobb minőségben állnak a felhasználók rendelkezésére.