Franczy
PC-piac: nagy raktárkészletek, csökkenő árak
A legfrissebb híradásokból kiderül, hogy a számítógépek gyártásával foglalkozó nagy cégek raktárai a számukra nem éppen kedvező tavaszi időszakot követően igen csak tele vannak, ami szakértők szerint azt jelenti, hogy a gyártók komoly árcsökkentések révén a közeljövőben mindenképpen ki szeretnék üríteni raktáraikat. Az NPD Techworld piackutató cég jelentése szerint az idei április évekre visszamenőleg az egyig leggyengébb hónap volt, már ami a személyi számítógépek piacát illeti, melyre jó példa, hogy az egyik legnagyobb gyártó, a Hewlett-Packard amerikai eladási mutatói áprilisban nem kevesebb mint 22,5 százalékkal romlottak. A rendkívül gyenge eladások következtében egyébként a Hewlett-Packard hét hetes raktárkészlettel rendelkezik, míg a Hewlett-Packarddal nemrégiben fuzionált Compaq Computer raktárain akár tíz hétig is elegendő mennyiségű számítógép és periféria halmozódott fel. A Hewlett-Packard és a Compaq Computer példája korántsem egyedüli, hiszen hasonló cipőben jár a Sony is, de hosszasan sorolhatnánk még a hasonló problémákkal küszködő gyártók neveit.
Szakértők szerint tehát a számítógépgyártó cégek komoly árcsökkentéseket vetnek majd be annak érdekében, hogy raktárkészleteiket csökkenteni tudják, sőt egyes cégek már május folyamán megkezdték az árcsökkentések és az új reklámkampányok bevezetését. Ennek egyébként meg is lett a hatása, ugyanis a személyi számítógépek eladási mutatói májusban némileg már javultak az áprilisi mutatókhoz képest, noha még mindig nem voltak túl kedvezőek.
Cégenként változó, hogy milyen eszközökkel hódítják meg a felhasználók szívét, de általánosságban elmondható, hogy sok esetben nem egyszerű árcsökkentéseket vetnek be, hanem különböző ajándékokat, így például nagyobb méretű monitort, nyomtatót, CD-írót adnak a komplett konfigurációkhoz. Ez a tendencia egyébként éles kontrasztot mutat az idei év elején tapasztaltakhoz képest, ugyanis míg az idei év elején szinte minden gyártó, többek közt az Apple Computer is emelte árait, addig most a legtöbb gyártó árcsökkentések bevezetésével foglalkozik. Konkrét példákat tekintve, a Hewlett-Packard az elmúlt két hétben számos asztali számítógépének árát 100 dollárral csökkentette, a japán Sony pedig sok esetben 50 dolláros kedvezményt adott konfigurációira.
Szakértők szerint tehát a számítógépgyártó cégek komoly árcsökkentéseket vetnek majd be annak érdekében, hogy raktárkészleteiket csökkenteni tudják, sőt egyes cégek már május folyamán megkezdték az árcsökkentések és az új reklámkampányok bevezetését. Ennek egyébként meg is lett a hatása, ugyanis a személyi számítógépek eladási mutatói májusban némileg már javultak az áprilisi mutatókhoz képest, noha még mindig nem voltak túl kedvezőek.
Cégenként változó, hogy milyen eszközökkel hódítják meg a felhasználók szívét, de általánosságban elmondható, hogy sok esetben nem egyszerű árcsökkentéseket vetnek be, hanem különböző ajándékokat, így például nagyobb méretű monitort, nyomtatót, CD-írót adnak a komplett konfigurációkhoz. Ez a tendencia egyébként éles kontrasztot mutat az idei év elején tapasztaltakhoz képest, ugyanis míg az idei év elején szinte minden gyártó, többek közt az Apple Computer is emelte árait, addig most a legtöbb gyártó árcsökkentések bevezetésével foglalkozik. Konkrét példákat tekintve, a Hewlett-Packard az elmúlt két hétben számos asztali számítógépének árát 100 dollárral csökkentette, a japán Sony pedig sok esetben 50 dolláros kedvezményt adott konfigurációira.